BMW M4
Ja, novi M3 je pri nas. In novi M4 tudi. Če gre še vedno za praktično enaka avtomobila, ki se najbolj razlikujeta le po obliki oziroma številu vrat, povemo v testu, pomembno je, da sta oba sedaj na voljo tudi slovenskim kupcem. Brutalna, atraktivna in presneto hitra. In, jasno, polna znanja inženirjev oddelka M, ki svoje kreacije ponujajo že od leta 1986, ko je na ceste zapeljal prvi M3. Prejšnjega smo imeli na testu, ki si ga lahko preberete tukaj, novi pa vse skupaj dviguje na novo raven.
Pod pokrovom takšne zverine je trilitrski vrstni šestvaljnik, ki mu pri dihanju pomagata dve turbini, vse le za to, da vam bo pri močnem pospeševanju vzelo sapo. V primerjavi s prejšnjim modelom je večji, močnejši in bolj tog, zaradi česar naj bi bil manj 'živčen' na meji. In po kratki vožnji lahko povem, da deluje manj naporno, boste pa ob silnih sposobnostih malce živčni vseeno vi. Merilnik hitrosti namreč lahko narašča bliskovito.
BMW M4
BMW M3 & M4
Kako bliskovito? Hja, z mesta do stotice se bo takšen izstrelil v vsega 3,9 sekunde, če boste izbrali različico competition, oziroma v 4,2 sekunde pri navadnem. Pa tudi 'navadni' niti ni tako navaden, ker vseeno ponuja 353 kW moči, kar je 480 ’konjičkov’, te pa boste obvladovali s pomočjo ročnega menjalnika. Mi smo vozili močnejši competition s 375 kW moči, kar je 510 'konjev', ti pa so vedno povezani z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Navor v tem primeru znaša 650 Nm, 100 več kot pri šibkejšem. Ja, dvosklopčni se je poslovil in je na voljo le klasičen samodejni, seveda hiter kot strela, da ne bi uničil zadovoljstva. Mimogrede, čeprav sam v športnih avtomobilih vedno zagovarjam ročne menjalnike, ob tolikšni moči vožnja ni nič manj zanimiva, pa čeprav je menjalnik samodejni.
BMW M3 & M4
BMW M3
Pogon takšnega je zaenkrat v slogu pravih BMWjev še vedno zadaj, zato miganje z zadnjico ni prav nobena težava. Boste pa kmalu lahko izbrali še štirikolesno gnani M3 (ali M4), pri čemer bo pogon skoraj enak tistemu v večjem M5. Torej z možnostjo izklopa pogona sprednjih koles, kadar si boste želeli malce več igrivosti in vas slabe razmere na cesti ne bodo skrbele, obcestni jarki pa se vam bodo zdeli dovolj daleč.
BMW M3
Oprijem je vrhunski tudi takrat, ko asfalt ni najboljši. Zadnje pnevmatike so v vsakem primeru za palec večje od sprednjih, da lažje moč prenašajo na cesto, bolj toga karoserija pa zagotavlja, da voznik dobi več zaupanja v avtomobil. Krmilni sistem je dodelan in enostavno prekrasen, notranjost pa po vzoru vseh vozil te znamke razkošna. Sicer pa vsi varnostni sistemi skrbijo, da se M3 in M4 na cesti obnašata gosposko, ob izklopu pa sta še vedno prava pobalina.
BMW M440i xDrive cabriolet
BMW M440i xDrive cabriolet
Pravzaprav bi se moral naslov prispevka glasiti novi M4 in ne M3, ker bodo dvovratnih prodali celo več. No, za tiste, ki imate vseeno radi hitre BMWje, a sta omenjena preveč brutalna, tudi za vas so poskrbeli. Malce šibkejši M440i je na voljo kot kabriolet, tokrat s platneno streho, ki se odpira do hitrosti 50 km/h, za manever potrebuje 18 sekund, ko je streha nad glavo, pa prtljažnik ponuja 385 litrov prostora. Torej je tudi takšen precej vsakodnevno uporaben, še vedno hiter, a vseeno manj oster. Na navadnih cestah pa s pogonom xDrive sploh ne bistveno počasnejši od eMov, kar je tudi dokazal na malo hitrejši prvi vožnji.
Pa še cene:
BMW M3 – 86.850 EUR
BMW M3 competition – 91.100 EUR
BMW M4 – 90.300 EUR
BMW M4 competition – 94.600 EUR
BMW M440i xDrive cabriolet – 76.700 EUR