Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel astra

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Določene stvari se čaka precej dolgo – na primer našega Mateja, ko se najbolj mudi, včasih tudi mene in tole predstavitev nove Oplove astre. Ampak brez panike, bo objavljena bistveno prej, kot bodo prva vozila pri nas.
Opel astra
Foto: Gašper Miš
4. 4. 2022 ob 7:00
Komentarjev: 0

Časi so pač takšni, da se to rado zgodi. Od covida, do polprevodnikov pa dogajanja v Vzhodni Evropi, vse to je v določeni meri vplivalo na to, da osme generacije opla astra pri nas še ni in je nekaj časa še ne bo. Vam v nadaljevanju povem, kdaj jo lahko pričakujte, še prej pa, kako dobro izgleda in tudi to, kako se pelje. Nemci jo sicer že imajo, ključev pa ne znajo prav dobro skrivati. Torej, opel astra osme generacije: s 4374 milimetri dolžine je štiri milimetre daljša od prejšnje, obenem pa tudi 44 milimetrov nižja in 51 milimetrov širša. Trije podatki, ki že sami po sebi povedo, da izgleda bolj športno in bolj privlačno, nov oblikovni jezik pa temu doda le še piko na i.

Bom čisto pošten, pri Volanu sem vozil tako šesto kot sedmo generacijo modela in pri obeh vedno rahlo zehal. Dobro, ne pri brutalni OPCjki, tisto je bila druga pesem, pri drugih pa. No, pri novi ne, in to pove veliko. Veliko pove tudi to, da so si ob prvi vožnji mimoidoči kar veselo lomili vratove. Ja, astra z intellilux pixel LED matričnima žarometoma (serijsko sta na voljo le pri najbogatejšem paketu opreme ultimate), temno motorno masko (ki ji pri Oplu pravijo vizor oziroma vizir), močno linijo na pokrovu motorja, opcijsko dvobarvno karoserijo, velikimi litimi platišči (ta merijo od 16 do 18 palcev) in prečiščenim zadkom prepriča celo bolj kot novi peugeot 308. Omenjam ga zato, ker osma generacija stoji na enaki platformi EMP2 (Efficient Modular Platform 2), to pa pomeni, da je v podkožju praktično enak avtomobil.

Astra tako razvaja s podobno tehniko (tudi multimedijo v slovenskem jeziku), podobno kakovostnimi materiali, finimi sedeži (tudi športnimi ali navadnimi z AGR-certifikatom), veliko odlagalnimi površinami (čeprav bi po občutku rekel, da jih je pri peugeotu več ali pa so ta postavljena bolj smiselno) in nenazadnje dvema velikima zaslonoma (tako digitalni merilniki kot osrednji zaslon merita 10 palcev). Peugeot ima tri, kjer najmanjši služi kot nadomestek klasičnim stikalom, Opel pa prisega na klasiko. Voznik ima tako na voljo sedem stikal več kot pri peugeotu oziroma 13 več, če štejem le prave gumbe. Notranjost je posledično ergonomsko bolj dodelana, je pa tudi res, da ni videti tako moderno ampak bolj tradicionalno. No, projekcijskega prikazovalnika peugeot 308 nima (zaradi zasnove i-COCKPIT in visoko postavljenih digitalnih merilnikov ga roko na srce niti ne potrebuje), ga pa ima lahko nova astra. Torej, če je projekcijski prikazovalnik edini pogoj za nakup, bo obisk Peugeotovega salona povsem odveč.

Ponudba novega opla astra sestoji iz treh motorjev v skupaj petih konfiguracijah moči. Vstopno izbiro predstavlja 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki s pomočjo turbine razvije bodisi 80 (109 KM) bodisi 96 kilovatov moči (131 KM). V prvem primeru je menjalnik šeststopenjski ročni, v drugem pa lahko tudi osemstopenjski samodejni. Doplačilo zanj znaša okroglih 2000 evrov, 500 evrov več, torej 2500 evrov doplačila pa zahtevajo za prav tako 96-kilovatni (131 KM) dizelski štirivaljnik. Tudi tega je ob prostornini poldrugega litra moč kombinirati s samodejnim menjalnikom, kar pa ne velja za 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki predstavlja vrh ponudbe. V tem primeru je vedno osemstopenjski samodejni, oznaka hybrid pa pove, da lahko takšna astra vozi tudi povsem v tišini. Gre za priključno-hibridno različico, ki smo jo preizkusili na prvi vožnji, in sicer v šibkejši 132-kilovatni različici (179 KM). Na voljo je tudi močnejša s 165 kilovati moči (224 KM), čeprav menim, da doplačilo dveh evrskih tisočakov zanjo ni nujno potrebno.

Že takšna je precej poskočna, obenem pa niti ne pretirano žejna, saj smo na slabih 150 kilometrov dolgi poti od Ljubljane do Mirne in nazaj (ta je večinoma potekala po avtocesti) zabeležili povprečno porabo 5,8 litra na sto prevoženih kilometrov. Ja, se pozna, da se v dnu vozila skriva 12,4 kWh litij-ionska baterija, s katero lahko po podatkih tovarne prevozite do 60 električnih kilometrov, v praksi pa jih boste približno 40, odvisno od tega, kje in kako se boste vozili. V vsakem primeru boste navdušeni nad tem, kako nezaznavno hibridna astra preklaplja med pogonoma, ne pa tudi nad tem, da njen turbobencinski motor vseeno potrebuje kakšno sekundo, da se zbudi in začne pomagati elektromotorju. Da ne bom samo o slabih lastnostih, ki so tako ali tako značilnost takšnih pogonov, naj povem, da osemstopenjski samodejni menjalnik deluje odlično, predvsem pa, da je podvozje nove astre zares udobno. Pred tem sem vozil peugeot 308, ki je pod kožo praktično enak avtomobil, pa se mi zdi, da astra precej lepše pobira neravnine (in to kljub 18-palčnim litim platiščem, ki jih je imel testni avtomobil). Obenem me je astra prepričala še z občutkom na volanu. Ne bom rekel, da je perfekten, nikakor ne, je pa za odtenek boljši kot pri peugeotu, pa čeprav verjetno le na račun oblike in velikosti samega volanskega obroča.

Moderno zašiljena oblika Oplove zvezde, ki v zadnjih generacijah vse bolj izgublja višino (v primerjavi s prejšnjo je 44 milimetrov nižja, v primerjavo s tisto, ki so jo predstavili leta 2010, pa že kar 69 milimetrov), pomeni tudi, da se bo marsikdo odločil za nakup bolj prostorne astre kombi. Sports tourer ji pravijo, njena skrivnost pa se skriva v slabih 27 centimetrov daljši karoseriji, ki je obenem še slabe štiri centimetre višja in ostaja enako široka. V primerjavi s petvratno kombilimuzino je daljša tudi med osema, in sicer za slabih šest centimetrov, v primerjavi s prejšnjo kombijevsko pa okroglih sedem. Prtljažnik tako pogoltne 597 litrov oziroma 175 litrov več kot kombilimuzinski. Ko govorimo o priključnih hibridih, je prostora še nekoliko manj, natančneje za 70 litrov v primeru kombilimuzine in 81 v primeru prostornejše astre sports tourer.

Ne glede na to, v katero smer pogledujete, boste izbirali med štirimi paketi opreme. To so osnovni edition, elegantni elegance, športni GS line in ultimativni ultimate. Heh, hec, hec, ampak moram priznati, da ni daleč od resnice. Ta, ki smo jo preizkusili, je bila opremljena prav z najbogatejšim paketom opreme in moram priznati, da mi ni prav veliko manjkalo. Je pa tudi res, da je točna takšna, kot jo vidite na fotografijah, druga najdražja kombilimuzinska astra, ki jo sploh lahko naročite. Najmanj 38.490 evrov stane (astra 1.6 turbo hybrid ultimate, 8-st. sam.), in to brez dodatkov, medtem ko boste za najcenejšo odšteli od 21.490 evrov naprej (astra 1.2 turbo edition, 6-st. roč.). Doplačilo za večji prtljažnik in oznako sports tourer znaša okroglih tisoč evrov, da boste na podlagi spodnjega cenika, ki velja za kombilimuzinsko različico, znali prišteti pravo številko. Na tej točki velja omeniti še to, da lahko tisti, ki se boste odločili za nakup preko Oplovega financiranja, cene zmanjšate še za približno 2500 evrov in najcenejšo odpeljete že za 18.950 evrov (astra 1.2 turbo edition, 6-st. roč.). A pri besedi odpeljete se vse skupaj nekoliko zalomi: čeprav so nam novo astro prvič pokazali že meseca julija lani in smo prvi vozili v živo občudovali v začetku decembra, da ste jo najbolj neučakani naročili že meseca januarja, bodo prva vozila na naše ceste zapeljala šele konec meseca maja ali pa celo v začetku junija. Kombijevsko različico sports tourer boste čakali še nekoliko dlje, še najbolj pa se boste načakali tisti, ki želite povsem električno. Ampak saj veste, kaj pravijo za tiste najboljše: 'Vedno pozni, ampak vredni čakanja.' Mogoče bo veljalo tudi za astro.

Cene:

opel astra 1.2 turbo edition, 6-st. roč. (80 kW) – 21.490 EUR
opel astra 1.2 turbo elegance, 6-st. roč. (80 kW) – 23.490 EUR
opel astra 1.2 turbo edition, 6-st. roč. (96 kW) – 22.390 EUR
opel astra 1.2 turbo elegance, 6-st. roč. (96 kW) – 24.390 EUR
opel astra 1.2 turbo GS line, 6-st. roč. (96 kW) – 25.390 EUR
opel astra 1.2 turbo edition, 8-st. sam. (96 kW) – 24.390 EUR
opel astra 1.2 turbo elegance, 8-st. sam. (96 kW) – 26.390 EUR
opel astra 1.2 turbo GS line, 8-st. sam. (96 kW) – 27.390 EUR
opel astra 1.2 turbo ultimate, 8-st. sam. (96 kW) – 29.990 EUR
opel astra 1.5 dizel edition, 6-st. roč. (96 kW) – 24.890 EUR
opel astra 1.5 dizel elegance, 6-st. roč. (96 kW) – 26.890 EUR
opel astra 1.5 dizel GS line, 6-st. roč. (96 kW) – 27.890 EUR
opel astra 1.5 dizel edition, 8-st. sam. (96 kW) – 26.890 EUR
opel astra 1.5 dizel elegance, 8-st. sam. (96 kW) – 28.890 EUR
opel astra 1.5 dizel GS line, 8-st. sam. (96 kW) – 29.890 EUR
opel astra 1.5 dizel ultimate, 8-st. sam. (96 kW) – 32.490 EUR
opel astra 1.6 turbo hybrid edition, 8-st. sam. (132 kW) – 32.890 EUR
opel astra 1.6 turbo hybrid elegance, 8-st. sam. (132 kW) – 34.890 EUR
opel astra 1.6 turbo hybrid GS line, 8-st. sam. (132 kW) – 35.890 EUR
opel astra 1.6 turbo hybrid ultimate, 8-st. sam. (132 kW) – 38.490 EUR
opel astra 1.6 turbo hybrid ultimate, 8-st. sam. (165 kW) – 40.490 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 8. 2022
Avgust 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
2930  mednarodna premiera - mazda CX-60
3101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-roc 156
renault clio 137
volkswagen T-cross 128
hyundai tucson 103
kia sportage 96

Podatki veljajo za april 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 6 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 8 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 11 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 11 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  |