volvo XC40 recharge
Pri Volvu pričakujejo, da bo polovica prodanih avtomobilov do leta 2025 striktno električnih, zato so že konec leta 2020 zagnali proizvodnjo električnega modela XC40, da ni k nam pripeljal že prej, pa so bile krive številne težave, ki jih je povzročila globalna pandemija. Kljub težavam z dobavo so pri uvozniku že zagotovili skupno 50 primerkov modelov XC40 in C40, ki jih nameravajo prodati pri nas in na Hrvaškem.
volvo XC40 recharge
volvo C40 recharge
Vizualno je XC40 recharge skoraj popolnoma enak kot različice z motorji na notranje zgorevanje, le da na obrazu ne boste našli tolikšnega števila rež za hlajenje, saj zaradi odsotnosti motorja hlajenje ni tako potrebno. Maska je zato zaprta, vse ostalo pa zunaj ostaja enako. Razlika se pojavi pri modelu C40, ki ima napram XC40 zadaj nižjo streho. Ta se hitreje spušča proti zadku, zato je malenkost manj praktičen, bo pa zaradi trendov v avtomobilizmu verjetno bolj zaželen. Oba sta izdelana na že znani modularni kompaktni platformi CMA, v dno katere so vgradili litij-ionsko baterijo, ki pogoltne 69 ali 78 kWh električne energije. Za vožnjo je sicer na voljo 75 oziroma 66 kWh, pri čemer manjša baterija elektriko dovaja samo enemu elektromotorju.
volvo C40 recharge
volvo C40 recharge
V primeru dveh je po eden nameščen na vsako premo, skupno pa proizvedeta okroglih 300 kW moči (408 KM) in 660 Nm navora, zagotavljata pa štirikolesni pogon. Moči je dovolj, da se lahko takšna XC40 P8 AWD recharge in C40 P8 AWD recharge do 100 km/h poženeta v 4,9 sekunde in dosežeta hitrost 180 km/h. V primeru, da se kupec raje odloči za en elektromotor, bo ta poganjal sprednji kolesi, na voljo pa bo 170 kW (231 KM) moči in 329 Nm navora. Še več, različica s štirikolesnim pogonom lahko uradno vleče 1.500 kilogramov težak tovor, kar je odlična novica za lastnike prikolic.
volvo C40 recharge
volvo C40 recharge
Masa pri obeh modelih na tehtnici pokaže 2,2 tone, zato je temu primeren tudi doseg, ki so ga na testiranjih WLTP izmerili med 400 in 444 kilometrov. Oba modela omogočata hitro polnjenje z enosmernim tokom z močjo do 150 kW, torej se lahko v 40 minutah baterija napolni do 80 odstotkov, sicer se na klasičnih polnilnicah z izmeničnim tokom avtomobil polni z močjo do 11 kW.
volva XC40 in C40 recharge
volva XC40 in C40 recharge
Kupci električnih XC40 in C40 boste navdušeni še nad pomanjkanjem gumba za zagon, saj so ga integrirali v sedež kot pri nekaterih drugih avtomobilih, posledično pa lahko voznik samo sede na sedež in takoj prestavi ročico menjalnika v D ter spelje. Parkiranje je podobno enostavno, saj lahko voznik pritisne na gumb P in zapusti avtomobil, pri čemer se ročna zavora 'zategne' samodejno, lahko pa samo odpre vrata in se zgodi enako. Ker gre za električna avtomobila, je na voljo tudi regenerativno zaviranje, pri katerem avtomobil delno sam zavira, lahko pa si voznik sam na sredinskem zaslonu nastavi, če bo vključeno ali ne. Je energijsko učinkovito, ker med vožnjo ni potrebno toliko pritiskati na zavoro, obenem pa je možno po mestu voziti tudi samo z eno stopalko.
volva XC40 in C40 recharge
volva XC40 in C40 recharge
Multimedijo poganja operacijski sistem Android, zato so na voljo Googlove storitve in zemljevidi, že v osnovi pa imata oba zaslona, tudi tisti za digitalne merilnike, izboljšani grafiko in ločljivost. Pravzaprav je zaslon pred voznikom nov, obenem lahko zdaj prikazuje navigacijske napotke čez celoten zaslon, obenem pa se avtomobil samodejno posodablja preko spleta, zato stranke ne bodo več hodile po posodobitve v salone. 4-letna naročnina na Googlove storitve je vključena v ceno avta.
volvo XC40 recharge
Za toplotno črpalko je treba doplačati, takisto boljše matrične luči pixel LED, kjer v vsaki luči sveti 84 led diod, ima pa čisto vsak C40 serijsko fiksno panoramsko streho, ki je po celotni dolžini avtomobila. Zadrži do 80 odstotkov vdora toplote sonca, ko je avto neposredno izpostavljen soncu. Na voljo sta dva paketa varnostnih sistemov in različne oblike platišč, ki v osnovi v diagonalo vedno merijo 19 palcev.
Trenutno je v Sloveniji že nekaj avtomobilov od skupno 50 zagotovljenih enot za Slovenijo in Hrvaško, če se bodo odpravile težave s polprevodniki in kabli, pa bi se ta številka lahko povzpela do 100. Če bodo lahko naročila oddali kmalu, bodo novi primerki pri kupcih še konec junija, sicer pa kasneje.
Cene:
volvo XC40 recharge 231 plus 1s - 63.208 EUR
volvo XC40 recharge 231 ultimate 1s - 68.176 EUR
volvo XC40 recharge twin 408 plus 1s - 73.143 EUR
volvo XC40 recharge twin 408 ultimate 1s - 78.111 EUR
volvo C40 P6 full electric 231 plus AT FWD - 64.167 EUR
volvo C40 P6 full electric 231 ultimate AT FWD - 67.615 EUR
volvo C40 P8 full electric 408 plus AT FWD - 75.814 EUR
volvo C40 P8 full electric 408 ultimate AT FWD - 79.353 EUR