Pri Fordu imajo kar nekaj izkušenj na področju električnih avtomobilov, prvi prototip na podlagi modela T so na primer izdelali že leta 1913. Kljub temu so potrebovali skoraj 110 let, da so nam končno pokazali svoj prvi popolnoma električni ford, ki je končno na voljo tudi pri nas. Dobro leto so dražili z novim električnim križancem, ki se ponaša s specialno obliko, s katero so želeli ustvariti tovrsten avto ’z dušo’. Dušo, ki jo je že davnega leta 1964 začela oblikovati prva generacija ameriškega mišičnjaka za množice. Ford mustang mach-E zato premore kar nekaj oblikovnih elementov, ki spominjajo na športnega brata, predvsem luči so podobne, tudi obraz avtomobila, takisto nikjer na njem ne boste našli Fordovega emblema. Slednjega je namreč nadomestil emblem mustang.
Mach-E v dolžino meri 4,7 metra in vseokoli premore okrasno plastiko. Zaradi odsotnosti klasičnega pogonskega sklopa ima krajša previsa in 2.984 milimetrov dolgo medosje. Konvencionalnih kljuk ni, saj so za odpiranje vrat zadolženi gumbi na B- in C-stebričkih, ki delujejo v kolaboraciji s ključem ali aplikacijo na pametnem telefonu. Brez skrbi, če mobilnemu telefonu zmanjka energije, je na voznikovem B-stebričku tudi številčnica za odklepanje vozila s pomočjo kode, ki si jo lastnik ustvari sam.
V notranjosti boste potniki navdušeni nad 15,5-palčnim zaslonom (39,3 centimetra) na dotik, ki premore nov multimedijski sistem Sync4. Slednji ponuja več kot 80 različnih funkcij, je pregleden in enostaven, z dovolj velikimi črkami, da informacij ne boste iskali predolgo. Sam procesor je dvakrat bolj zmogljiv kot tisti pri Sync3, da lahko deluje res gladko, poleg tega pa si lahko do 6 uporabnikov svoje nastavitve shrani v enem od profilov. Tako se bodo spremenili vizualen izgled sistema in možnosti iskanja, ko bo avtomobil zaznal, za katerega uporabnika gre, najhitreje pa bo to šlo preko aplikacije na pametnem telefonu. Spodnji del zaslona je namenjen prezračevalnemu sistemu in premore celo vrtljiv gumb, ki so ga vkomponirali v zaslon, preko slednjega pa lahko nastavljate nivo glasnosti multimedijskega sistema. Inženirji so kupcem v sam sistem naložili še digitalna navodila za uporabo v slovenščini, poleg tega pa se bodo posodobitve tako za sistem kot avtomobil prenašale brezžično in nameščale v ozadju. Tako posodobitev ne bo imela nobenega vpliva na funkcionalnost sistema.
Pred voznikom so digitalni merilniki na 10,2-palčnem zaslonu, zgornji del armaturne plošče pa skriva ozvočenje Bang & Olufsen, ki je sestavljeno iz 10 zvočnikov s skupno močjo 560 vatov. Ker znajo biti novosti za nekatere moteče, je poleg vhoda za USB-C še vhod za naprave z vhodom USB-A, takisto površina za polnjenje pametnih telefonov in vrtljivi gumb namesto prestavne ročice.
V zadku je mogoče prevažati do 401 liter tovora, pod sprednjim pokrovom motorja pa je prostor še za dodatnih 81 litrov. Prav tako je prostor spredaj vodoodporen in ga je mogoče oprati, če se umaže, saj ima še odprtino, preko katere na tla steče voda.
Mustang mach-E je izdelan na platformi, ki omogoča tako pogon na zadnji kolesi kot štirikolesni pogon, baterijski sklop v trebuhu vozila pa lahko pogoltne ali uporabnih 88 kWh elektrike (98,7 kWh bruto) ali 68 kWh (75,7 kWh bruto). Baterija k skupni masi avtomobila doda 487 oziroma 596 kilogramov, kar sicer ne bo predstavljalo posebne težave za pogonski sklop, saj elektromotor že pri vstopnem modelu ponudi 198 kW (269 KM) moči, ki se prenaša na zadnji kolesi. Na voljo bo še zmogljivejši elektromotor, ki bo samo na zadnji kolesi pošiljal 216 kW (294 KM) moči, štirikolesno gnani različici pa bosta premogli ali 198 kW (269 KM) sistemske moči ali 258 kW (351 KM). Najbrutalnejša izdaja mustang mach-E GT na vsa kolesa prenaša kar 385 kW (487 KM) moči in do 860 Nm sistemskega navora, zaradi česar se lahko do 100 km/h požene v samo 3,5 sekunde. Najpočasnejši enako nalogo opravi v 6,1 sekunde, pri vseh pa je hitrost elektronsko omejena na 180 km/h, razen pri različici GT, ki se požene do 200 km/h.
Na testiranjih WLTP so s polno baterijo prevozili do 600 kilometrov, samo baterijo pa je mogoče polniti ali z močjo 11 kW na izmeničnem toku ali z močjo do 150 kW na enosmernem toku. Na voljo so samo trije paketi opreme: mach-E, premium in GT, za vstopni model pa boste morali pripraviti najmanj 69.900 evrov. Najzmogljivejši GT vas bo olajšal za najmanj 95.500 evrov, letos pa nameravajo pri uvozniku prodati vsaj 50 mustangov mach-E, ravno toliko tudi prihodnje leto.
Cene:
ford mustang mach-E RWD 198 kW 68 kWh – 69.900 EUR
ford mustang mach-E premium RWD 216 kW 88 kWh – 79.200 EUR
ford mustang mach-E premium AWD 198 kW 68 kWh – 75.900 EUR
ford mustang mach-E premium AWD 258 kW 88 kWh – 84.700 EUR
ford mustang mach-E GT AWD 385 kW 88 kWh – 95.500 EUR