Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW X1 in BMW serija 3

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri BMW Slovenija so nas pred dnevi povabili, da po zavitih cestah, ki se vijejo po prelepi in že rahlo pobeljeni Bloški planoti, preizkusimo kar tri pomembne novosti: prvič povsem novo generacijo premijskega križanca X1 in prenovljena BMWja serije 3, tako v bolj elegantni limuzinski kot bolj prostorni različici touring.
BMW X1 in BMW serija 3
Foto: Gašper Miš, PRIMA
16. 12. 2022 ob 8:00
Komentarjev: 0

Če začnem pri prvem in (vsaj kar se novosti tiče) bolj pomembnem, vas lahko spomnim, da smo pred dobrim letom dni na našem velikem primerjalnem testu PRIMA med seboj soočili pet predstavnikov razreda C-SUV premium. Med njimi so bili audi Q3, BMW X1, lexus UX, mercedes-benz GLA in volvo XC40. Kljub prepričljivi zmagi volva nas je prijetno presenetil tudi BMW X1, ki je kot daleč najstarejši predstavnik na koncu zasedel odlično tretje mesto. Da je bila osnova iz leta 2015 res dobra, priča, da nas je X1 kljub takrat šest let stari zasnovi najbolj prepričal s tem, kako dinamičen je lahko, pa čeprav zaradi tega ne tako lahkoten in udoben kot kakšen drug predstavnik razreda. Tudi kar se materialov tiče je bil vrhunski, ergonomija odlična, prostora ni manjkalo, leta so se mu v bistvu še najbolj poznala pri opremljenosti (v osnovi ste bili kupci na primer deležni zastarelih halogenskih žarnic) ter stopnji digitalizacije. Veliko fizičnih stikal (tako za nastavljanje prezračevanja kot upravljanje multimedije) smo mu seveda šteli v plus, vedno analogne merilnike in ne največji zaslon na dotik (v osnovi le s 6,5 palca za doplačilo pa bodisi 8,8 ali 10,25) pa ne.

Večino pomanjkljivosti zdaj odpravlja nova, tretja generacija modela X1. V primerjavi z drugo, ki se poslavlja po dolgih sedmih letih na trgu, je daljša (+53 mm), širša (+24 mm) in višja (+44 mm), za 22 milimetrov daljše je tudi njeno medosje. To pomeni le eno, da je notranjost še bolj prostorna. Voznik in sovoznik se bosta razveselila dodatnih milimetrov v predelu ramen in komolcev, potnike na zadnjih sedežih pa bo lahko še naprej (za doplačilo 332 evrov) razvajal 13-centimetrski vzdolžni pomik klopi ter možnost nastavitve naklona. Prtljažni prostor po novem meri 540 litrov, kar je 35 več kot prej, poveča pa se lahko do 1600 litrov, prej 1550 (v primeru povsem električne različice iX1 in obeh priključno-hibridnih ta meri od 490 do 1495 litrov).

Višji je položaj sedenja, sedeži so bolj udobni, obenem tudi izdatno nastavljivi, materiali pa ponovno na vrhunskem nivoju. Kar težko je najti kakšen kos, ki deluje ceneno na pogled, ali še težje, je neprijeten na otip, obenem pa spet dobim občutek, kot da je vse izdelano, da bo trajalo večno. No, še bistveno bolj sem navdušen nad povsem novo armaturno ploščo, ki navdih črpa iz tiste, ki jo najdemo v modelu BMW iX. Bistveno bolj moderno deluje kot prej, seveda pomaga, da je pred voznikom projekcijski prikazovalnik, da so merilniki vedno digitalni (10,25 palca merijo), da je tudi osrednji zaslon v osnovi večji (10,7 palca), predvsem pa, da sta zaslona med seboj povezana v ukrivljeno celoto. Sistem BMW iDrive tokrat temelji na najnovejšem operacijskem sistemu različice 8, kar pomeni, da so ikone na osrednjem zaslonu velike, predvsem pa, da jih boste pritiskali le na dotik, ker vrtljivega izbirnika ni več. Tudi fizičnih stikal za nastavitev prezračevanja ni, za nastavitev multimedije pa so ohranili le še vrtljivi gumb za nastavitev glasnosti in dve stikali za pomik naprej in nazaj. Skratka, ergonomija je slabša, je pa vse skupaj pač bolj lično zapakirano in več je odlagališč, ki jih omogoča na pogled lebdeča sredinska konzola, na kateri se namesto velike prestavne ročice nahaja le majhen 'joystick'.

Novi X1 ni zanimiv le znotraj, pač pa tudi zunaj, kjer ga boste brez večjih težav prepoznali po bolj položnem pokrovu motorja, bolj pokončnem sprednjem delu vozila, velikih in po novem skoraj kvadratnih ledvičkah, kot tudi ozkih žarometih, ki zdaj že serijsko svetijo v led tehniki (kot del paketa premium sta za slabih 2000 evrov doplačila na voljo tudi prilagodljiva matrična žarometa). Več je ravnih linij, vratne kljuke so lepše skrite v karoserijo (čeprav so zaradi tega precej tečne za uporabo), bolj poudarjene so obrobe blatnikov, podobno velja tudi za strešni spojler, je pa zato manjša strešna antena in ožje so zadnje luči. Te so za razliko od številnih, ki jih najdemo pri novejših predstavnikih znamke, na pogled precej privlačno zašiljene, obenem pa imajo še zanimiv svetlobni podpis v obliki črke L in poudarjeno 3D-grafiko.

Sprva so na voljo štiri termične različice, in sicer dve turbobencinski in dve turbodizelski. V prvem primeru govorimo o različicah sDrive18i, kjer 1,5-litrski trivaljni motor razvije 100 kilovatov moči (136 KM) ter 230 Nm navora, ter xDrive23i, kjer je motor dvolitrski štirivaljni. Ker mu pomaga 48-voltna blagohibridna tehnologija, je sistemske moči 160 kilovatov (218 KM), navora pa 360 Nm. S prav tako dvema litroma delovne prostornine in štirimi valji se lahko pohvalita tudi obe turbodizelski različici, kjer prva z oznako sDrive18d razvije 110 kilovatov moči (150 KM) ter 360 Nm navora, druga xDrive23d, ki je tudi blagohibridna, pa 155 kilovatov (211 KM) ter okroglih 400 Nm.

Trgovci po državi obenem že sprejemajo naročila za dve blagohibridni z oznakama sDrive20i in xDrive20d. V prvem primeru gre za nadgradnjo različice sDrive18i (sistemska moč v tem primeru znaša 125 kilovatov (170 KM), navora pa je največ 280 Nm), v drugem pa podobno, a manj zmogljivo, kot je preizkušena xDrive23d (tu je sistemske moči 120 kilovatov (163 KM), navora pa okroglih 400 Nm). Potem sta tu še dve priključnohibridni z oznakama xDrive25e in xDrive30e s sistemsko močjo bodisi 180 (245 KM) bodisi 240 kilovatov (326 KM) in 477 Nm navora. Osnovo v obeh primerih predstavlja 1,5-litrski trivaljni turbobencinar, kateremu pomaga 80- (109 KM) ali 130-kilovatni elektromotor (177 KM) nameščen na zadnji premi, ki moč črpa iz neto 14,2 kWh litij-ionske baterije.

S prav tako peto generacijo tehnologije BMW eDrive je opremljena tudi povsem nova električna različica BMW iX1. V tem primeru sta elektromotorja dva, vsak na svoji premi, to pa pomeni, da ima takšna različica štirikolesni pogon xDrive (četudi brez mehanske povezave med osema). Skupna sistemska moč znaša 230 kilovatov (313 KM), navora je za 494 Nm, litij-ionska baterija pa vase pogoltni do 64,7 kWh neto, kar naj bi, po podatkih tovarne, zadostovalo tudi do 440 električnih kilometrov. Na srečo se lahko novi BMW iX1 na izmeničnem toku polni z do največ 22 kilovati, na enosmernem pa do 130, kar pomeni, da boste lahko baterijo od 10 do 80 odstotkov napolnili v nekaj manj kot pol ure.

Tako šeststopenjski ročni kot osemstopenjski samodejni menjalnik se z novo generacijo poslavljata, saj so vse različice (z izjemo povsem električne iX1, kjer je 'menjalnik' enostopenjski samodejni) zdaj že serijsko opremljene s sedemstopenjskim robotiziranim. Pogon, ki je v osnovi speljan na sprednji kolesi (sDrive), pri X1 ne predstavlja nobene novosti, kot je tudi ne tisti, ki navor prenaša na vsa štiri (xDrive). Ko bo motorna ponudba popolna, bo od skupaj devetih motornih različic z njim opremljenih šest, s pogon na sprednji kolesi pa bodo na voljo le tri osnovne različice (sDrive18i, sDrive20i in sDrive18d). Ko smo ravno pri bolj terenski plati nove generacije modela X1, lahko omenim, da je novinec od tal oddaljen kar 20,5 centimetra oziroma 2,2 centimetra več kot prej (18,3 cm). V primeru, da se boste odločili za prilagodljivo M-podvozje (ki je pri električni različici iX1 del serijske opreme), pričakujte, da bo oddaljenost vseeno nekoliko manjša, in sicer 19 centimetrov v primeru X1 oziroma 17 v primeru električnega iX1.

Tako novi X1 kot električni iX1 sta na voljo s tremi že znanimi paketi opreme: poleg osnovnega paketa basic line lahko kupci posežete po bolj robustnem xLine (doplačilo znaša 2652 evrov) oziroma bolj športnem M sport (4255 evrov doplačila). V prvem primeru boste v osnovi deležni 17-palčnih litih platišč, v drugem in tretjem pa večjih 18-palčnih. Za doplačilo so seveda na voljo tudi 19-, prvič celo 20-palčna. Novost obenem predstavlja kovinska barva Frozen Pure Grey iz programa BMW Individual, za katero boste odšteli dodatnih 2597 evrov, za deset drugih zahtevajo nekoliko manj (od 961 do 1381 evrov doplačila), v osnovi pa bo vaš novi BMW X1 bodisi bel ali črn. Kar se tiče cen vozila, lahko omenim, da je osnovna različica leta 2016 stala 33.900 evrov (kar je bilo takrat 2650 evrov več od poslavljajoče prve generacije), danes pa osnovni X1 stane že več kot 40 tisočakov. Natančneje 40.500 evrov boste odšteli za najcenejšo bencinsko različico (X1 sDrive18i, 7-st. rob.), medtem ko je osnovna dizelska še 1450 evrov dražja (sDrive18d, 7-st. rob.). Različica X1 xDrive23d, ki jo vidite na fotografijah, brez dodatkov stane 47.950 evrov, vrh ponudbe pa z osnovno ceno 53.850 evrov predstavlja povsem električni BMW iX1 xDrive30. To pomeni, da novinec ni le večji in boljši, pač pa je temu primerno zrasla tudi cena vozila. Kaj bo to pomenilo za prodajo, je za zdaj še težko napovedati.

No, če vam cena ne predstavlja ovir, obenem pa ste tudi vi kar malce naveličani križancev vseh velikosti, je moj nasvet prenovljeni BMW serije 3. Na voljo kot štirivratna limuzina (z osnovno ceno od 42.050 do 71.050 evrov oziroma od 91.850 do 99.200 evrov v primeru različic M3) ali petvratni touring (od 43.750 do 72.750 evrov oziroma 99.950 evrov v primeru ultimativne različice M3 competition M xDrive touring) se ponaša z novimi sprednjimi žarometi (ti serijsko svetijo v led tehniki, za doplačilo pa so lahko tudi matrični), na novo oblikovanimi ledvičkami z dvojnimi prečkami, nova sta še oba odbijača in difuzor, ne manjkajo niti štiri nove barve karoserije (med njimi tudi prej omenjena Frozen Pure Grey, ki jo lahko vidite na fotografijah). Osemstopenjski samodejni menjalnik steptronic je zdaj del serijske opreme, z njim pa je tu še nova prestavna ročica, podobna tisti iz modela BMW X1. Tudi v primeru prenovljene serije 3 je zaradi novega operacijskega sistema različice 8 manj fizičnih stikal, sta pa zato zaslona večja (digitalni merilniki merijo 12,3, osrednji zaslon pa 14,9 palca) in, logično, povezana v celoto. Na voljo je skoraj nešteto različic, moč le-teh pa znaša vse od 90 (122 KM) do 375 kilovatov (510 KM), zato sem prepričan, da boste že našli pravo. Preizkušeni limuzini z oznako 330e xDrive in kombiju M340d xDrive touring do popolnosti ni dosti manjkalo, pa čeprav vem, da se bo večina tako ali tako še naprej spogledovala s tistima, ki na zadku nosita številko 320, črko d in napis xDrive. Ti staneta 52.550 (320d xDrive, 8-st. sam.) oziroma 54.250 evrov (320d xDrive touring, 8-st. sam).

Cene:

BMW X1 sDrive18i, 7-st. rob. (100 kW) - 40.500 EUR
BMW X1 sDrive20i, 7-st. rob. (125 kW) - 42.750 EUR
BMW X1 xDrive23i, 7-st. rob. (160 kW) - 47.800 EUR
BMW X1 sDrive18d, 7-st. rob. (110 kW) - 41.950 EUR
BMW X1 xDrive20d, 7-st. rob. (120 kW) - 45.050 EUR
BMW X1 xDrive23d, 7-st. rob. (155 kW) - 47.950 EUR
BMW X1 xDrive25e, 7-st. rob. (180 kW) - 46.250 EUR
BMW X1 xDrive30e, 7-st. rob. (240 kW) - 48.700 EUR
BMW iX1 xDrive30, 1-st. sam. (230 kW) - 53.850 EUR

BMW serija 3, 8-st. sam. (od 90 do 275 kW) – od 42.050 do 71.050 EUR
BMW serija 3 touring, 8-st. sam. (od 90 do 275 kW) – od 43.750 do 72.750 EUR
BMW M3, 8-st. sam. (od 353 do 375 kW) – od 91.850 do 99.200 EUR
BMW M3 touring, 8-st. sam. (375 kW) – 99.950 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 2. 2023
Februar 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27280102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-roc 109
renault captur 107
volkswagen polo 104
škoda octavia 94
volkswagen T-cross 88

Podatki veljajo za november 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 43.814 novih avtov.

Anketa
Kdaj bo gorivo predrago?
989Ko bo liter 3 EUR 988Ko bo liter 2,5 EUR 987Ko bo liter 2 EUR


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |