Kadarkoli na svet priveka večji model katere od premijskih znamk, je treba ušesa in oči obrniti v tisto smer. Tudi če niste feni avtov ali v tokratnem primeru Audija, ki je pripeljal novi A5.
Premijskih znamk ni veliko, ampak njihovi modeli so vedno zanimivi in tudi vedno prinašajo številne tehnične novosti, ki jih potem čez dolga leta ponuja še večina nepremijskih avtov. Zdaj smo zapisali že večkrat, da je Audi pred kratkim po 30ih letih spremenil nomenklaturo svojih modelov. Odslej imajo električni avtomobili na koncu sodo številko, tisti z motorji na notranje zgorevanje pa liho. A4 je torej postal A5, ki ga vidite na fotografijah. Pravzaprav je to še močnejši S5 in je trenutno celo najmočnejši v ponudbi. Avant, ker je karavan. In to pomeni, da klasičnega A5, kot ste ga poznali doslej, ni več, vseeno pa potrebe po joku in obujanju lepih spominov ni, ker tudi novi A5 izgleda zelo privlačno, pa še bolj praktičen je.

Limuzini se streha proti zadku spusti zelo hitro, zato takšen A5 skoraj deluje kot prejšnji A5 sportback, v primeru, da gre za karavan, pa to pomeni veliko praktičnosti, ki je A5 včasih sploh ni ponujal. Jo je pa včasih ponujal A4, in to je njegov naslednik. Samo 6,7 centimetra je daljši kot prej, da je za potnike zadaj več prostora, za toliko pa je daljše tudi medosje.

Bomo prostor ocenjevali na testu, tokrat pokažemo najbolj zanimive lastnosti tega novega Audijevega predstavnika. Za začetek je res prijetno notranje okolje, kjer je že prva posebnost ukrivljen in naravnost enormen zaslon. Seveda takšne zaslone že najdemo v nekaterih avtih, večja posebnost je dejansko zaslon za sovoznika, na voljo za doplačilo, ker lahko med vožnjo preko njega igra igre, gleda kaj drugega, pa zaslon voznika vseeno ne moti, ker pod takšnim kotom nanj sploh ne vidi.

Če pri nekaterih premijskih konkurentih včasih jamramo nad škripanjem in očitno ne najbolj primernimi materiali, tukaj lahko nadaljujem drugače. Audiji so namreč vedno izdelani tako dobro, da se ti zdi, da sediš v tanku. Niti pretresanje okvira zaslona ne zaškripa, pa vedno zasloni ob dotikih škripajo. Pohvalno. Ko zapreš vrata, si med vožnjo v svojem svetu. Pomagajo še dvojna stekla in odlična zvočna zatesnitev.

Luči spredaj so seveda zelo moderne in svetijo odlično, govorimo o matričnih led, še veliko bolj pa navdušijo v primeru doplačila zadnje luči, kjer sploh ne gre več za ledice ampak za OLED-zaslone, kakršne imate na telefonih ali pa doma na TVjih, če ste slučajno televiziji namenili več evrov in namenoma izbrali najboljšo tehnologijo. Šest panelov ima skupaj kar 266 sklopov za osvetljevanje, grafiko je mogoče spreminjati in prilagajati, zato je zakon, ker je res nekaj posebnega že od daleč.

Pri motorjih so zaenkrat v ponudbi trije: en klasični turbobencinski s 110 kW moči, pa dvolitrski TDI s 150 kW oziroma 204 ’konjički’, najmočnejši pa je S5 s trilitrskim turbobencinarjem in 270 kW moči oziroma 367 ’konjički’. Saj vem, vi bi imeli A5, za S5 pa ni nujno dovolj v denarnici, je pa ta tako dober, da ga lahko samo priporočim. Ko vozim normalno, je zvok motorja svilnat, prijeten, nič ne cuka, samo uglajeno brunda. Ko želim zmogljivosti, pa se v hipu zbudi in lepo sune, a nikoli agresivno in zoprno. In ker je po novem to blagi hibrid z 18-kilovatnim elektromotorjem, speljujem v tišini in kakšen meter ali 30 prevozim na elektriko.

Novi A4 je torej dobil novo ime, zato je zdaj A5. Limuzina ali karavan, privlačna sta oba in s pravo opremo bosta navdušila. Če že ne s tako močnim motorjem, kot je v S5, pa vsaj z majhno porabo v dizelski različici, zato vem, da bo marsikdo posegel ravno po tisti. Z OLED-lučmi zadaj bo res poseben in predvsem dobro viden, kar je dvojna prednost, ker boste bolj varni, še bolj pomembno pa dobro opazni. S takšnim avtom pač morate tudi malo izstopati, zato brez skrbi, boste!
A5 za oceno pet
Beri dalje