V treh generacijah je od leta 2002 na ceste zapeljalo že 5,6 milijona modelov C3 po vsem svetu in tudi v Sloveniji beleži zelo velik uspeh, 19.200 je bilo prodanih do danes, kar predstavlja skoraj petino prodaje vseh citroënov. Pričakovanja so zato tudi v prihodnosti velika, sploh ker četrta generacija raste v višino in naj bi se vmešala tudi v segment B-SUV, ne samo med malčke B-razreda, s čimer naj bi nastopala na trgu, ki predstavlja skoraj 40 odstotkov prodaje novih avtomobilov pri nas.
slika
Kot simbol spremembe znamke uvaja novo prepoznavno podobo znamke z veliko bolj oglatimi linijami kot kadarkoli prej, ki jo je pred dvema letoma nakazal oli concept. Nova sta svetlobna podpisa spredaj in zadaj, čisto nov pa je tudi zelo velik logotip, ki se zgleduje po prvem iz leta 1919. Ampak največja sprememba je seveda višina novega C3, ki zdaj znaša 1,57 metra s serijskima strešnima nosilcema, medtem ko dolžina ostaja skoraj nespremenjena, samo 2 centimetra je pridobil v primerjavi s tretjo generacijo. Tudi odmik od tal je precej večji: v primeru električnega modela 163 mm, ostali pa kar 197 mm, kar je povsem na nivoju večjih križancev. Poleg bolj brezskrbne vožnje na slabših podlagah je bistvena prednost po novem kar 100 mm višje sedenje od povprečja razreda, kar bo večina voznic in voznikov z veseljem sprejela, ker po novem vsi iščejo ’malo višje’ avte. Očitno imamo epidemijo težav s koleni in ostalimi sklepi, da nas vse boli, ko se usedemo v ’stare nizke’ avte.
slika
Ampak to ni težava C3, ta samo odgovarja na želje voznikov, ki bodo sploh veseli, da je zaradi nove oblike v kabini tudi veliko prostora, po besedah Francozov celo največ v segmentu na zadnji klopi za kolena, enako spredaj in zadaj v višini komolcev. Razmeroma prostoren je s 310 litri tudi prtljažnik, pri katerem se podre celotno zadnje naslonjalo pri osnovnem paketu opreme, pri boljših pa deljeno po tretjini. Spremenjen je tudi kokpit, ki se po novem imenuje C-zen lounge in ima zaslon z merilniki v višini oči nad volanom, sam obroč pa je zato manjši in bolj oglate oblike, da ne moti pogleda na pomembne informacije. Osrednji zaslon ima diagonalo 10,25 palca in pod zračniki skriva še nekaj uporabnih klasičnih gumbov, ki so tudi na volanu. Da bo ostal francosko udoben, imajo sedeži 10 mm več polnilne pene in bolj ergonomsko obliko v podobi čokoladne tablice, če ne boste izbrali najbolj osnovne različice.
slika
Za udobje bo prvič v tem modelu skrbelo še vzmetenje Citroën advanced comfort s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, sama platforma pa je bila pred časom skupaj s Kitajci razvita za številne modele in za vse pogone, zato C3 poganjajo klasični motorji z notranjim zgorevanjem, kot tudi električni, ki naj bi povzročil pravo revolucijo v prodaji elektrovozil pri nas zaradi ugodne cene. Obenem bo tudi prvi električni model, ki bo cenovno dostopen in proizveden v Evropi, natančneje v Trnavi na Slovaškem, le nekaj potrpljenja bo potrebnega, ker so začetne kvote zelo omejene, prihodnje leto pa naj ne bi bilo več težav z dobavo, zato je za letos načrt prodati zgolj 10 električnih C3, prihodnje leto pa že 250, medtem ko naj bi bilo termičnih letos 200, prihodnje leto pa 800.
slika
Izbirali boste lahko med tremi nivoji opreme in šestimi barvami, pri čemer bosta odvisno od barv dodatno na voljo še bela ali črna streha ter majhni barvni plastični okraski, ki jih imenujejo priponke. Tudi motorji bodo trije, in sicer osnovni 1,2-litrski 3-valjni turbobencinski (75 kW/101 KM), ki ima v novi generaciji verigo za pogon odmikalne gredi ter šeststopenjski ročni menjalnik, 3500 evrov je dražji blagi hibrid, ki enakemu motorju doda še 21-kilovatni elektromotor (55 Nm) ter majhno 48-voltno litij-ionsko baterijo in naj bi ob malo večji skupni moči dosegel okoli desetino manjšo porabo, zelo zanimiv pa bo seveda še električni motor (83 kW/113 KM) s 44 kWh baterijo. Baterija uporablja litij-železo-fosfatno tehnologijo (LFP), s katero naj bi v mestu prevozil 460, po klasičnem ciklu WLTP pa 326 kilometrov. Na izmeničnem toku se polni z močjo 7,4 kilovata, ob doplačilu 400 evrov tudi z 11 kW, na enosmernem pa s 100 kW.
slika
Naslednje leto se pridruži še cenejša različica z manjšo baterijo (ocena 27 do 28 kWh) in dosegom okoli 200 kilometrov, ki naj bi bila ob trenutno izdatni subvenciji že res precej ugodna in kot takšna zanimiva za marsikoga, ki potrebuje okreten in varčen drugi avto, čeprav je tudi prvi C3 ëlectric 115 s subvencijo zgolj 1110 evrov dražji od vstopnega puretech 100, ki stane po ceniku 15.990 EUR, v primeru financiranja pa tisočak manj. Najbolje prodajan naj bi bil C3 z opremo you pack plus za 17.490 EUR, kar pomeni, da bo v B-segmentu, ki v Sloveniji predstavlja 14-odstotni tržni delež, še zelo zanimivo. Predvsem nas zanima, kako se bo trg odzval na električni model in če bo novi C3 res prepričal več moških in predvsem mlajših kupcev, kot si znamka želi.

cene (brez popustov in subvencij):

citroën C3 you turbo 100 – 15.990 EUR
citroën C3 pack plus turbo 100 – 17.490 EUR
citroën C3 max turbo 100 – 19.000 EUR
citroën C3 pack plus hybrid 100 – 20.990 EUR
citroën C3 max hybrid 100 – 22.500 EUR
citroën C3 you ëlectric 115 – 24.800 EUR
citroën C3 pack plus ëlectric 115 – 26.600 EUR
citroën C3 max ëlectric 115 – 28.000 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Nova definicija razreda malčkov

Francoski Citroën je že velikokrat v svoji zgodovini presenetil s kakšnimi posebnimi avtomobili ali vsaj zanimivimi domislicami, tokrat pa želi popolnoma spremeniti razred, v katerem nastopa njihova velika uspešnica C3.

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Kaj je danes družinski avto?
PREMIERE
Kaj je danes družinski avto?
domača premiera: opel combo 1.5 dizel AT8 GS
Iztok Krajnc
Povečal bo prodajne številke
PREMIERE
Povečal bo prodajne številke
mednarodna premiera: kia EV3
Iztok Krajnc
Po kopnem in na vodi
PREMIERE
Po kopnem in na vodi
mednarodna premiera: can-am outlander
Iztok Krajnc
Med zemljo in morjem
PREMIERE
Med zemljo in morjem
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Elektroni in nov nivo glasbe
PREMIERE
Elektroni in nov nivo glasbe
mednarodna premiera: Mercedes-Benz plug-in music
Iztok Krajnc
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
PREMIERE
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Si M5 še upa med ovinke?
PREMIERE
Si M5 še upa med ovinke?
mednarodna premiera: BMW M5
Iztok Krajnc
Nova definicija razreda malčkov
PREMIERE
Nova definicija razreda malčkov
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
Družinski minibus
PREMIERE
Družinski minibus
domača premiera: peugeot 5008
Iztok Krajnc
Ko se tudi veliki vozijo v tišini
PREMIERE
Ko se tudi veliki vozijo v tišini
mednarodna premiera: Mercedes-Benz eActros 600
Iztok Krajnc