Dacia duster je že od nekdaj poseben avtomobil in že prva generacija je zaradi svojega robustnega videza premamila marsikaterega kupca. V tistih letih smo jih imeli na testu kar nekaj, sam pa sem si najbolj zapomnil izdajo blackstorm, ki nas je z imenom spominjala na kakšen black metal komad. Leta 2017 je na cestah pristala druga generacija, ki je prinesla marsikaj novega, tako kot zdaj tretja generacija, ki je izdelana na prilagodljivi platformi CMF-B zaveze Renault-Nissan-Mitsubishi. Posledično ima novi duster zdaj na voljo številne nove varnostne in zabavne tehnologije, še vedno pa ostaja uporaben in prostoren avtomobil, ki bo po godu tudi marsikateri družini.
slika
Novi duster je po velikosti relativno nespremenjen, zrasel je sicer za nekaj milimetrov v vse smeri, v dolžino zdaj meri 4,34 in v širino skoraj 1,83 metra. Medosje je sicer za 16 milimetrov krajše kot poprej, pa vendar je v notranjosti zaradi nove platforme na voljo več prostora. Oblikovno je precej bolj moderen in bolj spominja na kleni terenec kot poprej, vsekakor pa gre za evolucijo pretekle oblike, da bo kupcem že na daleč prepoznaven. Spredaj se ponaša z ozkimi a širokimi led lučmi, ki premorejo še dnevne led luči v obliki črke Y, tudi maska je ozka in široka, premore pa še nov logotip Dacia. Vseokrog je na spodnji strani novega dusterja nepobarvana reciklirana plastika, ki jih pravijo Starkle, zato boste na sprednjih vratih poleg napisa 'Duster' videli tudi označbo za recikliranje. Na zadku boste našli enostavne enojne luči in zanimiv odbijač, pri čemer se bo oblika sprednjega spreminjala glede na izbrano opremo. Duster je še vedno konkretno oddaljen od tal, pri sprednjem pogonu znaša oddaljenost 209, pri štirikolesnem pa 217 milimetrov, pri čemer je vstopni kot 31-stopinjski, izstopni pa 36-stopinjski.
slika
Novi duster navduši tudi v notranjosti, ki je povsem nova in kljub robustnemu videzu kvalitetno sestavljena, predvsem pa je zaradi nove platforme tudi več prostora za potnike. Od drugega nivoja opreme naprej bodo na voljo digitalni merilniki na 7-palčnem zaslonu, takisto že drugi nivo opreme prinese 10,1-palčni zaslon na dotik z možnostjo brezžičnega prenosa vsebin pametnih telefonov preko Android Auto ali Carplay. Najboljši multimedijski sistem 'Media nav live' je seveda najdražji in premore enak zaslon, poleg tega pa šest zvočnikov v kabini, možnost dostopne točke, navigacijo in še trgovino z aplikacijami. Najboljše pri slednjem je, da vam poleg tega ponudijo še 8 let brezplačnih posodobitev zemljevidov. Novi duster so Romuni opremili še s sistemom, ki so ga razvili sami, poimenovali pa so ga Youclip. Gre za sistem šestih ali osmih pritrditvenih točk, na katere je mogoče pritrditi raznorazno dodatno opremo, na primer luči, nahrbtnike ali karkoli drugega. V osnovi jih je na voljo šest, 2 sta kot dodatna oprema na voljo na zadnji strani vzglavnikov sprednjih sedežev, poleg tega pa je v kabini za 30 litrov odlagalnih mest, kar je 3 litre več kot poprej. V prtljažnik je mogoče pospraviti od 430 do 517 litrov prtljage.
slika
Za premikanje so zadolženi trije pogoni, pri čemer vstopni 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik lahko deluje ali na bencin ali na plin, ponudi pa 67 kW (91 KM) ali 74 kW (100 KM), slednja številka velja za delovanje na plin. Gre za preverjen motor, ki je bil na voljo tudi pri pretekli generaciji, poganja pa sprednji kolesni par. Enako velja za hibridni pogon, kjer poleg elektromotorja za premikanje skrbi tudi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, skupno pa je na voljo 104 kW (140 KM) sistemske moči, ki jo na sprednji kolesi prenaša samodejni menjalnik, pravzaprav trenutno edini v ponudbi. Največ povpraševanja bo verjetno po 1,2-litrskem turbobencinskem trivaljniku, ki ponudi 96 kW (130 KM) moči, slednja pa se lahko preko ročnega menjalnika s šestimi stopnjami prenaša na sprednji kolesi ali na vsa štiri. Zanimivo je tudi, da bodo štirikolesno gnane izdaje obute v celoletne pnevmatike.
slika
Dacia duster bo v tretji generaciji premogel več varnostnih sistemov, med drugim bo samodejno ohranjal vozni pas, prepoznaval prometne znake in aktivno zaviral v sili. Res je, da bo duster zaradi neumnih zakonov EU pogosto z nadležnim piskanjem voznika opozarjal na to, da je za 1 km/h prekoračil hitrostno omejitev, zato je mogoče varnostne sisteme enostavno izključiti z dvakratnim pritiskom na gumb 'my safety', ki se nahaja levo od volana. Seveda je pred tem mogoče v multimedijskem sistemu označiti, katere sisteme želite s pritiskom na gumb izključiti. Nova platforma pa je poleg tega prinesla še boljšo vozno dinamiko, boljšo zvočno zatesnitev in bolj učinkovito elektrifikacijo.
slika
Duster bo, kot napovedujejo, tudi v novi generaciji znan po najboljšem razmerju med ceno in dobljenim, kupcem pa bodo na voljo trije nivoji opreme – essential, expression in journey ali extreme. Slednji predstavljata vrh ponudbe, med sabo pa se razlikujeta po tem, da je journey bolj eleganten, extreme pa bolj terenski, z drugačnim odbijačem. Vstopni duster bo stal najmanj 18.990 evrov, za ta denar pa boste dobili sodoben avtomobil v ledeniško beli barvi, ki premore 20 odstotkov recikliranih plastičnih delov, torej 8 odstotkov več kot prej, nikjer ne bo nobenega kroma ali usnja, kar 95 odstotkov avtomobila pa je mogoče povsem reciklirati. Poleg tega vam ob nakupu nudijo 6 let jamstva, kupcem, ki bodo plačali svoj novi duster z gotovino pa še 4 leta brezplačnega vzdrževanja. Zaradi omejitve količin, ki veljajo ob splovitvi kateregakoli novega modela, računajo, da bodo najprej prodali 80 novih dusterjev na mesec, seveda pa ciljajo višje. Na poti do tega uspeha jim bodo pomagali tudi partnerji, med drugim tudi Gorska reševalna služba, ki dacia duster že zdaj uporabljajo zaradi svojih terenskih zmogljivosti, slednje pa so v novi generaciji še za odtenek boljše.

Nekatere cene:

dacia duster essential 1.0 ECO-G 100 – 18.990 EUR
dacia duster expression 1.0 ECO-G 100 – 20.490 EUR
dacia duster expression 1.2 TCe 130 – 21.990 EUR
dacia duster expression 1.2 TCe 130 4x4 – 23.990 EUR
dacia duster expression hybrid 140 – 24.990 EUR
dacia duster journey 1.0 ECO-G 100 – 22.190 EUR
dacia duster journey 1.2 TCe 130 – 23.690 EUR
dacia duster journey 1.2 TCe 130 4x4 – 25.690 EUR
dacia duster journey hybrid 140 – 26.690 EUR
dacia duster extreme 1.0 ECO-G 100 – 22.190 EUR
dacia duster extreme 1.2 TCe 130 – 23.690 EUR
dacia duster extreme 1.2 TCe 130 4x4 – 25.690 EUR
dacia duster extreme hybrid 140 – 26.690 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Zaprašil vam bo življenje

Romunska Dacia je zelo ponosna na svoj duster. Od leta 2010 so jih prodali že več kot 2,4 milijona, tretja generacija pa bo, kot verjamejo sami, pripeljala še več kupcev.

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Družinski minibus
PREMIERE
Družinski minibus
domača premiera: peugeot 5008
Iztok Krajnc
Ko se tudi veliki vozijo v tišini
PREMIERE
Ko se tudi veliki vozijo v tišini
mednarodna premiera: Mercedes-Benz eActros 600
Iztok Krajnc
Samo nebo je meja
PREMIERE
Samo nebo je meja
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Obuditev legende
PREMIERE
Obuditev legende
Domača premiera: fiat 600
Iztok Krajnc
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
PREMIERE
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
mednarodna premiera: renault 5 E-tech electric
Iztok Krajnc
Nazaj med prve tri
PREMIERE
Nazaj med prve tri
Domača premiera: Nissan qashqai
Gašper Miš
V simbiozi z družinami
PREMIERE
V simbiozi z družinami
Domača premiera: renault symbioz
Iztok Krajnc
Velike toyote so med nami
PREMIERE
Velike toyote so med nami
Mednarodna premiera: toyota professional
Iztok Krajnc
Kitajska ofenziva
PREMIERE
Kitajska ofenziva
Domača premiera: MG3 in MG HS
Iztok Krajnc
Po prenovi tudi v nabriti različici N
PREMIERE
Po prenovi tudi v nabriti različici N
Domača premiera: Hyundai ioniq 5
Gašper Miš