Še ne tako dolgo nazaj so za prave družinske avte veljali karavani, potem mali in veliki enoprostorniki, v času, ko se prodajajo samo še SUVji in križanci, pa ostaja en odličen družinski kombi – combo.
Pri Oplu so bili včasih zelo priljubljeni enoprostorniki, kot so bili agila, meriva, zafira, potem še malo večja zafira tourer, zdaj pa naziv zafira z dodatno oznako life nosi celo večji kombi. Combo se s svojimi kompaktnimi merami še vedno dobro znajde na parkiriščih pred vrtcem in nakupovalnimi centri, obenem pa je dovolj udoben tudi na avtocesti, da daljše poti ne bodo nobena muka.
Ko sem imel še manjša otroka, sem totalno cenil drsna vrata na bokih. To se mi zdi ena najbolj praktičnih rešitev, ko pogosto v kabino nameščaš otroške sedeže, da ne govorim o butanju z vrati na parkiriščih, ker otroci včasih malo preveč energično odprejo vrata, potem so pa hitro buške. Na glavah in pločevini. Tudi sami sedeži so pri combu uporabni, ker so trije ločeni, zunanja dva imata pritrdišča isofix, prostora je pa itak dovolj, da vas ne bodo stalno brcali v hrbet. Čeprav so takšni družinski kombiji razmeroma kompaktni zunaj, je v kabini res veliko prostora, kar je meni vedno prav prišlo, ko smo se selili na dopust. Naslonjala se lahko zložijo ravno, da nastane ogromen prostor za prevoz pohištva, ko se boste tudi zares selili, ampak prtljažnik je že v osnovi velik in predvsem ima ravne stene, da je lažje zlagati velike stvari vanj.
Najbolj pomemben je pa seveda voznik in njegov prostor. Namestitev je tu udobna, če je oprema malo boljša, ker sta sedeža fina, sploh naslonjala za roke so mi všeč. Volan se lepo nastavlja, predvsem je pa odlagalnih mest veliko, da boste mimogrede kaj izgubili v kakšnem predalu. Tudi med sedežema je velik prostor, ampak vseeno vidim možnosti za izboljšave, ker bi lahko sredinski greben naredili bistveno manj masiven in odprli še več prostora za stvari. Vem, da tako izgleda bolj bogato, ko si objet za volanom, ampak v takšnem vozilu iščem praktičnost, ker lahko elektronske ročice menjalnika v današnjem času prestaviš kamorkoli, tudi ob volan, da je drugje več prostora. Mi je pa zelo všeč, da so dodali še brezžično polnjenje telefona in gumijasto podlago, da ne drsi več v predalu na sredini. Po novem sta obvezna priključka USB-C, ampak combo desno pri nogah sopotnika še vedno skriva tudi 230-voltno vtičnico, ki včasih zelo prav pride.
Ko so jutra mrzla, obvezno priporočam ogrevanje sedežev in volana, tudi odmrzovanje šipe ob straneh pride še kako prav, na seznamu dodatne opreme bo gotovo kdo izbral tudi prilagodljivi tempomat, ker zna sam ustavljati in speljevati v kolonah, če imate samodejni menjalnik. Merilniki so zdaj digitalni, osrednji zaslon je velik in vse deluje, kot mora, edino plastika v kabini je trda, to pa je kompromis pri takšnem tipu avta, ki je v osnovi zasnovan tudi kot delovni kombi. Če vas to ne moti, je dobra stvar, da bo dolgo zdržala in se jo enostavno očisti.
In čeprav je osnova mali kombi, se pelje prav lepo. Ko sem se usedel iz enega povprečnega križanca v combo in se odpeljal, sem se prav začudil, kako lepo mehko blaži. Saj veste, da je to zelo pomembno, ker morajo otroci čimprej zaspati v avtu, da je potem končno mir in se lahko posvetite ženi. Ali možu, no, odvisno, kdo vozi. Kdor nima preveč dobrega občutka pri speljevanju na spolzkem, mu bo mogoče prav prišel še elektronski pomočnik intelli-grip, da se kolesi ne bosta vrteli v prazno, ampak je vožnja v osnovi zelo enostavna, če si omislite samodejni menjalnik, ker lepo in umirjeno prestavlja, kar bo tudi prijetno za družinsko vožnjo. In še eno totalno uporabno stvar ima - ločeno odpiranje zadnje šipe. Sam sem vedno navdušen nad tem, ko je treba kaj vzeti z vrha kupa prtljage zadaj, da se ne podre vse ven, ko bi odprl vrata.
Ko so nam zadnjič na domači premieri prišepnili, da je treba pohiteti, ker kmalu ne bo več dizelskih motorjev (ki jih pri konkurenci res več skoraj ni), ker prihajajo še ostrejše omejitve glede izpustov, se zdi takšna izbira v tem tipu vozila prav priporočljiva. Motor sicer ni najbolj tih, je pa zato dovolj zmogljiv, tu ima 1,5-litra prostornine in 96 kilovatov, kar je 130 ’konjev’, na dolgih vožnjah pa se izkaže s še kar dobro porabo, okoli 6 litrov in pol bo popil.
Idealen družinski avto, torej? Ker je tudi cena sprejemljiva, testni sicer stane 33.690 evrov z bogato opremo, v osnovi pa je combo na voljo za 23.790 evrov, bo kar držalo, ker gre za prostoren, prilagodljiv, zunaj všečen in očitno najboljši nadomestek za nekoč tako popularne enoprostornike.
Tehnični podatki | domača premiera: opel combo 1.5 dizel AT8 GS |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1499 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 96 (131) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 300 pri 1.750 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4410 x 1848 x 1812 |
Medosna razdalja v mm | 2785 |
Prtljažnik v litrih | 597 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1488 (877) |
Največja hitrost v km/h | 187 |
Pospešek 0-100km/h v s | 11,0 |
Poraba na testu v l/km | 6,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 23.790 |
Cena testnega vozila v EUR | 29.590 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 33.690 |
Kaj je danes družinski avto?
Beri dalje