Škoda kodiaq: Ko mi nekdo omeni, da je naročil avto, brez da bi ga sploh videl v živo ali celo na posnetkih, si mislim, da to pa res mora biti nek poseben stroj. No, točno to se je zgodilo s škodo kodiaq.
Slovenci smo kodiaq na veliko naročevali, preden je sploh zapeljal na ceste, kar pomeni, da je bil to res hud stroj? Očitno. Saj ne rabi avto vedno biti nov lamborghini, da postane tako zaželen, a ne?
Pa ni bil samo na začetku, še danes je velika uspešnica, tretji najbolje prodajan Škodin model pri nas, v bistvu skoraj drugi, ker je praktično enako uspešen kot mali kamiq, ampak še enkrat dražji. Samo v Sloveniji so od leta 2017 do danes prodali 7 tisoč kodiaqov, sicer pa prvo generacijo po svetu v 880 tisoč primerkih. In ta je zdaj druga - večja in manjša, če se malo pošalim. Za 61 milimetrov je avto daljši kot prej, hkrati pa za 18 mm ožji in za 2 mm nižji, kar seveda ne pomeni, da je notri manj prostora, ker ga je več. Prtljažnik je pridobil kar 75 litrov in ima celo pri postavljenih sedmih sedežih še vedno uporabnih 340 litrov prostora.
Če izberete takšnega s petimi sedeži, pa bo šlo zadaj za kar 910 litrov prtljage. Prostoren avto je to in tudi to je bil eden najbolj pomembnih razlogov, da je bil kodiaq tako priljubljen. Pomembno je, da se ta prostor tudi lepo prilagaja, klop je pomična za 18 centimetrov, zato je prtljažnik v osnovi lahko tako velik, poveča se pa na 2105 litrov. Če imate zadaj še dva sedeža, pa meri tudi spodobnih 845 litrov.
Marsikdo mi je rekel, da mu je všeč tudi oblika kodiaqa. Da je kot nekakšen medo. In prav so imeli, kodiaq je res veliki rjavi medved na otoku Kodiaq tam daleč na severu Amerike. Čeprav mu je druga generacija podobna, ima vseeno kar nekaj novosti, recimo osemkotno rešetko hladilnika, nov je logo v matirani temni kromirani podobi, isto napis zadaj, kolesa so drugačna, od 17 do 20 palcev velika in z aerodinamičnimi pokrovi, luči pa so seveda lahko matrične led, kot se za sodobne avte spodobi.
Po 36 ločenih elementov za kratke in dolge luči imajo, tudi program za slabo vreme, da ne slepijo preveč voznikov, ki pripeljejo nasproti. Meni sicer tole sploh ni, ampak vidim, da marsikomu pa je zelo všeč – svetlobna trakova spredaj in zadaj. Veliko bolj so mi všeč zadnja okna z vgrajenimi okvirji na vratih, ker se lepo zlijejo v ravno površino. Škoda, da Škodi ni uspelo isto še pri sprednjih, mogoče pa bo kdaj v prihodnosti.
Kaj pa za volanom? Tudi tam je veliko novosti, prva, da je menjalnik zdaj ob volanu, zato so brisalniki na levi ročici skupaj s smerniki. Seveda je zato med potnikoma več predalov in če ste pomislili, da je armaturka ista kot pri novem superbu, imate skoraj prav. Kodiaq ima pred sovoznikom dodaten predal in malo drugače je speljana letvica pod zaslonom.
Vem, da vam bo zelo všeč, da se lahko naenkrat brezžično polnita dva telefona in da je površina hlajena, 15 vatov je moč polnjenja, s kablom pa 45. Poleg tega pa je meni všeč, da ima volan prave in zelo uporabne vrtljive gumbe. In čeprav je nasploh gumbov zelo malo, so ohranili še ene vrtljive, ki imajo več funkcij, eden je hkrati za prezračevanje in sedeže, sredinskega si pa lahko celo nastavljate sami. Enako bližnjice na zaslonu zgoraj in spodaj, recimo asistenčne sisteme, da si izklopite tiste, ki vas s piskanjem motijo med vožnjo kot mene tisti za hitrost. Seveda je obvezen v vseh novih avtih, ampak tako tečna stvar, da bi jo dal politikom, ki so to sprejeli, celo noč za poslušati na slušalkah med spanjem.
Kodiaq vas bo vseeno pomirjal med vožnjo, sedeža imata lahko ergonomski certifikat AGR, sicer pa vam bo pomagal kup radarjev in senzorjev, da boste pravočasno ’videli’ tudi tisto, česar vaše oči ne bodo. Motorji? 1,5-litrski turbobencinski je osnovni, 110 kilovatov moči ima, to je 150 ’konjev’, z DSG-menjalnikom pa stane najmanj 35.800 evrov, če malo zaokrožim. Slabih 7 jurjev je dražji priključni hibrid, ki ima ob enakem bencinskem še 85-kilovatni elektromotor, ki je vgrajen v šeststopenjski DSG-menjalnik, baterija pa z 19,7 kilovatne ure neto omogoča tudi 100 kilometrov samo električne vožnje. Edina omejitev je, da v tem primeru ne morete imeti sedmih sedežev, ker nekje pač mora biti baterija. Enako moč, 150 kilovatov, bo imel še 2.0 TSI, ki verjetno ne bo tako zanimiv kot dizelski 2.0 TDI s 110 kilovati; ta stane 38.600 evrov z DSGjem, močnejši 2.0 TDI s 142 kilovati, to je 193 ’konjev’, kot ga vidite na posnetkih, pa ima še štirikolesni pogon in stane 42.600 evrov.
Pri prvi generaciji je bil pri nas najbolje prodajan 1.5 TSI sportline, zato bo tudi ta oprema že kmalu na voljo, konec leta pa seveda še RS. In na koncu res ne rabimo biti preveč pametni in reči, da bomo videli, če bo spet uspešen, ker že zdaj glede na zanimanje vemo, da bo.
Uspešnica, preden jo sploh vidite
Beri dalje