V tem času je tudi konkretno zrasel, menda zato, ker nasploh rastemo tudi ljudje, deveta generacija zato v dolžino meri že preko 4,9 metra. In pri nas je na voljo le še kot karavan, saj se želje po limuzinah vztrajno manjšajo. Dvajsetletno povprečje sicer pravi, da je med povprečno tisoč prodanimi passati letno pri nas okoli dve tretjini kupcev poseglo po karavanu, zadnja leta pa je limuzina predstavljala le še okoli pet odstotkov prodaje. In še en zanimiv podatek, v svojem segmentu med karavani passat drži kar 50-odstotni delež prodaje, torej je več kot očitno priljubljen in pomemben model.
slika
Nova generacija prvič nastaja v Bratislavi, kjer skupina izdeluje že nekatere ostale koncernske modele, in jasno je, da passat ponuja vse najnovejše tehnologije, ampak za trenutek lahko ostanemo pri dimenzijah. Tudi medosje je zdaj pet centimetrov daljše kot pri prejšnji generaciji in prtljažnik v osnovi ponuja kar 690 litrov, s podiranjem zadnjih naslonjal pa skoraj dva kubika. Sicer si težko predstavljam, kdo potrebuje toliko prostora, vsekakor pa je pohvalno in med karavani praktično rekordno veliko.
slika
Voznikovo okolje že v osnovi krasi ogromen sredinski zaslon z diagonalo 12,9 palca, boljše opreme pa ponudijo celo 15-palčni zaslon. Zaslona sicer nista integrirana v armaturno ploščo in štrlita ven, sta pa s svojimi dimenzijami nedvomno pregledna. Na volanski obroč so se vrnila klasična stikala, ker so pri Volkswagnu ugotovili, da haptična pač niso tako uporabna, glede udobja pa tudi ne bo težav, sprednja sedeža imata certifikat AGR, pri boljših opremah je na voljo tudi masaža, najboljša ponuja desettočkovno masiranje in osem različnih vrst masaže. Glede varnostnih elementov bi lahko spisal esej, toliko jih je, zato s tem zaključujem. Passat bo pazil na vas z vsemi danes poznanimi varnostnimi sistemi.
slika
Luči so v osnovi led in že takšne znajo prilagajati dolžino snopa svetlobe, opremi elegance in R-line pa serijsko ponujata že matrične luči s 36 diodami v vsaki luči, te pa potem zmorejo prilagajati celoten snop svetlobe, da ne motijo ostalih in vedno zagotavljajo odlično svetilnost. Še letos se bo v programje preselil Chat GPT, ki bo znal odgovarjati na vaša številna vprašanja, menda celo v slovenskem jeziku.
slika
Še motorji … V začetku bo nedvomno najbolj priljubljen dvolitrski TDI, v večini primerov tudi zaradi cene, je pa alternativ kar nekaj. Prva je 1,5-litrski motor z oznako eTSI, gre za blagi hibrid z 48-voltnim omrežjem, ki ponuja 110 kW moči oziroma 150 ’konjičkov’. Priključni hibrid ima sedaj enako prostornino, motorna oznaka je 1,5 EVO, v primerjavi s prejšnjo generacijo pa ima bistveno večjo baterijo, ta sedaj ponuja le malo manj kot 20 kilovatnih ur uporabne kapacitete, kar je dovolj za skoraj sto električno prevoženih kilometrov, sistem zna glede na koordinate sam preklopiti na električni način, ko je to potrebno, polnilnik pa je 11-kilovatni. Takšen priključno-hibridni passat ponuja še polnjenje DC s 50 kilovati in v tem primeru je baterija polna v 25 minutah. Lahko ima 150 ali pa v štirikolesni izvedenki 195 kW moči.
slika
Dvolitrski TDI je torej tisti motor, po katerem bo poseglo največ kupcev, zato je na voljo z različnimi močmi, čeprav vse motorne alternative trenutno še niso na voljo. Sicer pa se začne z 90 kW moči in konča s 142 kW moči, optimalno vrednost bo večini najbrž predstavljal dvolitrski TDI s 110 kW moči oziroma s 150 ’konjički’.

Še nekaj cen:

volkswagen passat 1.5 eTSI  150 – 35.814 EUR
volkswagen passat business 1.5 eTSI  150 – 37.837 EUR
volkswagen passat business 2.0 TDI 150 – 41.981 EUR
volkswagen passat elegance 1.5 eTSI  150 – 40.843 EUR
volkswagen passat elegance 2.0 TDI 150 – 44.989 EUR
volkswagen passat R-line 1.5 eTSI  150 – 41.755 EUR
volkswagen passat R-line 2.0 TDI 150 – 46.105 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Brad Pitt avtomobilskega sveta

Volkswagen passat je Brad Pitt avtomobilskega sveta. Lani je praznoval petdeset let, sicer malo manj od igralca, oba pa nedvomno poznajo povsod, passat je doslej po svetu prepričal že okoli 34 milijonov kupcev.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
PREMIERE
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
Domača premiera: Škoda octavia
Iztok Krajnc
Zaprašil vam bo življenje
PREMIERE
Zaprašil vam bo življenje
Domača premiera: Dacia duster
Iztok Krajnc
Električni raziskovalec
PREMIERE
Električni raziskovalec
Domača premiera: Ford explorer
Iztok Krajnc
Karoq na elektriko
PREMIERE
Karoq na elektriko
Mednarodna premiera: Škoda elroq
Iztok Krajnc
Polikana formentor in leon
PREMIERE
Polikana formentor in leon
Mednarodna premiera: cupra formentor (in leon)
Iztok Krajnc
Zanimiv izgled in napredne tehnologije
PREMIERE
Zanimiv izgled in napredne tehnologije
Domača premiera: Suzuki swift
Iztok Krajnc
Allstreet za tiste, ki nočete križanca
PREMIERE
Allstreet za tiste, ki nočete križanca
Domača premiera: Audi A3
Gašper Miš
Dinamična oblika in elektrificirani pogoni
PREMIERE
Dinamična oblika in elektrificirani pogoni
Domača premiera: Peugeot 3008
Gašper Miš
Ljubljenec slovenskih voznikov
PREMIERE
Ljubljenec slovenskih voznikov
Domača premiera: Škoda superb
Iztok Krajnc
S škornji v Škotskem višavju
PREMIERE
S škornji v Škotskem višavju
mednarodna premiera: toyota land cruiser
Iztok Krajnc