Glede na to, da pri Audiju zadnja leta preko sedemdeset odstotkov vseh kupcev poseže po križancih, je tretja generacija na dobri poti, da obe številki preseže. Dimenzijsko se novi Q5 ni posebej oddaljil od svojega predhodnika. V dolžino je pridobil tri centimetre in pol, a predvsem na račun drugačnih odbijačev, medosje namreč ostaja praktično identično. Nekaj milimetrov je obenem nižji in nekaj širši, a gre za malenkostne spremembe, zato na primer tudi volumen prtljažnika ostaja enak. Večja sprememba se nanaša na sam razvoj in če je še pri prejšnji generaciji različica sportback nastala pozneje, ko je bil klasični Q5 že izdelan, so zdaj razvijali vsakega posebej in je lahko posledično oblikovno sportback bolj samosvoj.
slika
V vsakem primeru tudi pri obliki računajte na evolucijo in ne na revolucijo. Za pogledati je novi Q5 sicer moderen, a hkrati dovolj podoben prejšnjemu, da ga ne boste zamenjali za nekaj drugega. Pri Audiju so spet posvetili veliko pozornosti lučem, te so matrične in izjemno sodobne, zadaj celo OLED-zasloni, v primeru, da boste izbrali opremo S-line ali najmočnejši SQ5, bo zadnja zavorna luč projicirala svetlobo na zadnje steklo, tega voznik ne bo opazil in ga ne bo motilo, bodo pa zaviranje opazili vsi za vami. Vedno bolj veljavo dobivajo še funkcije na zahtevo, kar pomeni, da ima vozilo že vgrajeno vso tehnologijo, ki pa brez doplačila ne bo delovala in boste zanjo lahko doplačali tudi pozneje ter jo aktivirali na ta način. Pri lučeh boste na primer funkcijo matričnih lahko izbrali le za en mesec ali pol leta, če boste želeli, in v tem času uživali v boljši svetilnosti, obenem pa mesečno plačevali izbrani znesek.
slika
Notranjost je kajpak zelo sodobna in poleg osrednjega zaslona ter digitalnih merilnikov lahko ponuja še zaslon pred sovoznikom, ta ima skoraj 11 palcev diagonale. Zanimiv je tudi zato, ker prepozna vrsto predvajane vsebine in se v primeru aktivne vsebine, na primer gledanja posnetkov, onemogoči stranski vpogled ter posledično ne moti voznika, ker ta nanj ne vidi. Če je prikazana slika statična, voznik nanj vidi normalno. V osnovi je pri nas že na voljo kombinacija pravega in umetnega usnja na sedežih, vse različice so opremljene s samodejnim menjalnikom, druga vrste sedežev je vzdolžno pomična in prtljažni rolo lahko pospravite v dvojno dno, kadar ga ne potrebujete. Obenem spredaj lahko polnite mobilni telefon s 60 vati moči, zadaj pa kar s stotimi. In vlečno kljuko vertikalno obremenite s stotimi kilogrami.
slika
Za začetek so na voljo trije motorji: dvolitrski TDI in bencinski TFSI ponujata 150 kW moči, bencinski agregat je na voljo s sprednjim ali štirikolesnim pogonom, TDI pa vedno s štirikolesnim. Oba sta dejansko blaga hibrida, kjer elektromotor ponuja do 18 kW moči in do 230 Nm navora. Enako velja tudi za najmočnejši SQ5, kjer elektromotorju družbo dela trilitrski bencinski šestvaljnik z 270 kW moči. Pozneje pridejo še priključnohibridne izvedenke in morda še kaj.
slika
Precej izbire je tudi pri samem podvozju. Če boste doplačali za športno, bo avtomobil 20 milimetrov bližje tlom in bo ponujal frekvenčno selektivno blaženje, ki se bo znalo bolje prilagajati vrsti podlage. Doplačilno je na voljo še zračno vzmetenje, ki predstavlja seveda vrh ponudbe, slednje je tudi bolj nastavljivo po višini, v načinu off-road se denimo dvigne za 30 milimetrov oziroma celo za 45 milimetrov v načinu lift, a le do hitrosti 35 km/h. Še nekaj cen:
audi Q5 TFSI 150 kW -  56.260 EUR
audi Q5 TFSI quattro 150 kW -  57.650 EUR
audi Q5 TDI quattro 150 kW -  58.450 EUR
audi Q5 TFSI 150 kW sportback - 58.170 EUR
audi Q5 TFSI quattro 150 kW sportback - 59.840 EUR
audi Q5 TDI quattro 150 kW sportback - 60.690 EUR
audi SQ5 TFSI quattro – 82.800 EUR
audi SQ5 TFSI quattro sportback – 85.020 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Tretja generacija bo še boljša

Prvi dve generaciji audija Q5 sta pri nas dosegli skoraj identično skupno prodajo, kar je zelo zanimivo. Prvo je izbralo 1.860 kupcev in drugo v zelo podobnem časovnem obdobju 1.850.

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc