Audijevi prvi letošnji novosti sta za ljubitelje elektrike. Brez skrbi, tudi ljubitelji termičnih različic boste prišli na vrsto, na primer s povsem novim audijem A6 (ta bo na voljo tako z bencinskim kot dizelskim motorjem). Ja, A6 in ne napovedanim A7, ker so si Nemci očitno spet premislili, kako bodo poimenovali svoje modele. Novi A6 e-tron je torej električna različica klasične šestice, če želite, na voljo pa je kot limuzinski sportback (gre za petvratni model z nizko streho, zato tudi takšno ime) in bolj prostorni kombijevski avant. V obeh primerih gre za 4,92 metra dolg avtomobil, ki se lahko pohvali z odličnim količnikom zračnega upora. Že pri štiri centimetre višjem avantu ta znaša le 0,24, pri sportbacku pa celo 0,21! To pomeni, da gre za najbolj aerodinamičen audi vseh časov in enega najbolj aerodinamičnih avtomobilov nasploh.
slika
Pomaga, da ni ostrih linij, da je maska zaprta in da ima novi A6 e-tron že v osnovi skrite vratne kljuke. Za doplačilo lahko tudi digitalna zunanja ogledala oziroma kameri. Gre za ogledala druge generacije, kjer je največja razlika ta, da sta zaslona v notranjosti postavljena v višino pravih ogledal, zato se bo nanju lažje navaditi. V vsakem primeru gre za oblikovno precej nenavaden audi, je pa res, da prav novinca (tako A6 e-tron kot Q6 e-tron) napovedujeta, v katero smer bo šla znamka v prihodnosti. Tako A6 sportback e-tron kot A6 avant e-tron me malce spominjata na le nekaj centimetrov daljša Volkswagnova modela ID.7 in ID.7 tourer. Dve razliki sta oblikovno vseeno očitni – pri Audiju obema različicama namenjajo veliko, četudi zgolj nakazano šesterokotno masko in deljene sprednje luči. Zgoraj so dnevne (na voljo je osem grafičnih podob) in smerniki, glavna žarometa se nahajata spodaj. Lahko sta tudi matrična. Na boku so velika platišča (ta že v osnovi merijo 19, lahko pa tudi 20 ali 21 palcev), dve polnilni loputi (podobno kot pri modelih S e-tron in RS e-tron), da ga lahko na izmeničnem toku polnite tako z leve kot desne, ne manjka niti napis e-tron. V skladu s trendi imata obe različici še povezane zadnje luči. Tudi te lahko razvajajo z osmimi grafičnimi podobami, obenem pa prikazujejo še obvestila. Celo v OLED-tehnologiji lahko svetijo, ob tem pa lahko govorimo še o prvem Audijevem modelu, ki ima na evropskih tleh osvetljen logotip štirih krogov. Sprednji zaradi zakonskih predpisov (ti med drugim predpisujejo tudi največjo dovoljeno velikost) ni osvetljen, pa je avtomobil vseeno videti zelo privlačno. In moderno.
slika
Moderna je tudi notranjost, četudi ta ne prinaša veliko novosti. Gre za oblikovni koncept, ki smo ga videli že z novim A5. To bo zdaj očitno edini model, ki bo z oznako malce izstopal. Kakorkoli, armaturna plošča novinca je oblikovno že znana. Prevladuje digitalizacija, v notranjosti so lahko kar trije veliki zasloni: 11,9-palčni zaslon digitalnih merilnikov in 14,5-palčni zaslon sistema MMI sta povezana v celoto, za doplačilo je na voljo še zaslon pred sovoznikom, ki meri 10,9 palca. Na dveh je možno igrati tudi videoigre, če to res želite, bolje založene različice pa razvajajo še z veliko panoramsko streho (ta ima tehnologijo tekočih kristalov in nastavljivo prosojnost) in velikim projekcijskim prikazovalnikom, ki je obogaten z obogateno resničnostjo. Na žalost so prisotna tudi tečna, na dotik občutljiva stikala na volanskem obroču in voznikovih vratih (ta služijo nastavljanju luči, ogledal, odklepanju in zaklepanju). Nos viham tudi nad veliko klavirske plastike, ker se na njej poznajo vsi prstni odtisi, praske in prah, bolj posrečena mi je majhna prestavna ročica oziroma bolj pravilno izbirnik smeri vožnje. Ta zavzame le malo prostora, posledično pa ga več ostane za odprta in zaprta odlagalna mesta, ki jih je v tem avtu dovolj. Tudi nad kakovostjo materialov nimam pripomb, vse štima in nič ne škripa, všeč so mi še določeni materiali (na primer okrasno oblazinjenje na armaturni plošči) in to, da na volanskem obroču ostaja tipka, ki jo je moč personalizirati. Matej jo bo zagotovo uporabil za notranje kroženje, meni bolj všeč pa je bližnjica za izklop nadležnega piskanja ob prekoračitvi hitrosti. Četudi le za kilometer na uro. Prostora je dovolj, ne pa ogromno, zadnji prtljažnik pa sprejme 502 litra. Ja, zadnji, tudi sprednjega ima, kljub le 27 litrom prostornine pa bo še kako prav prišel za shranjevanje polnilnih kablov.
slika
A6 e-tron (tudi nabriti S6 e-tron), stoji na povsem novi električni platformi PPE (Premium Platform Electric). Kot pove že ime, je namenjena premijskim električnim vozilom. Gre za modularno platformo, ki jo je Audi razvil skupaj s Porschejem, in ima 800-voltno električno omrežje. Na voljo so štiri konfiguracije moči. Vstopna različica, ki sliši na preprosto ime e-tron, razvije 210 kilovatov moči (286 KM) ter 435 Nm navora, potem pa sta tu še različici performance in quattro. V prvem primeru je moči za 270 kilovatov (367 KM) ter 565 Nm navora. V drugem, kjer govorimo o dveh elektromotorjih in posledično štirikolesnem pogonu (zato tudi oznaka quattro, četudi ni mehanske povezave med sprednjo in zadnjo osjo), pa je že 315 kilovatov moči (428 KM) in kar 855 Nm navora. S funkcijo launch control je moči lahko še več, zato se lahko ta več kot 2300 kilogramov težka limuzina (ali pa enako težak avant) do stotice izstreli v malo manj kot petih sekundah. Komur tudi to ni dovolj, lahko poseže po različici S6 e-tron. V tem primeru sistemska moč znaša kar 370 kilovatov (503 KM), navora je prav tako 855 Nm - dovolj za pospešek do stotice v dobrih štirih sekundah.
slika
Zmogljivost torej ni vprašljiva, kot ni novinčev električni doseg. Na voljo sta dve velikosti litij-ionske baterije. Pri vstopni različici, kjer je ta manjša, kapaciteta znaša 83 kWh (neto 75,8 kWh), vse druge pa so opremljene z večjo s 100 kWh (neto 94,9 kWh). Razlike med njima ni prav veliko, večja, ki tehta približno 570 kilogramov, ima 12 modulov, manjša pa 10. Pri Audiju pravijo, da bo večina kupcev posegla kar po različicah z večjo baterijo, posledično več moči in konec koncev tudi višjo ceno. V primeru različice quattro in S, kjer sta elektromotorja dva, je sprednji asinhroni (tehta slabih 90 kilogramov), zadnji (ta je dobrih 30 kilogramov težji) pa je gnan ves čas. To pomeni, da se navor v osnovi prenaša na zadnji kolesi (kamor navor prenašajo tudi vse druge različice), sprednji motor pa pomaga po potrebi. Temu primerno boljši je lahko tudi novinčev električni doseg, ki pri A6 e-tron sportback po podatkih tovarne znaša celo do 756 kilometrov, pri avantu pa še vedno zavidljivih 720 kilometrov. V praksi bo seveda manj, koliko, preverimo, ko avtomobil dobimo na test, v vsakem primeru pa bi moral zadostiti tudi za bolj zahtevne kupce. Sicer je tu še hitro polnjenje, ki na enosmernem toku poteka z do 270 kW moči. V idealnih pogojih se baterija v desetih minutah napolni za več kot 300 kilometrov vožnje, polnjenje od 10 do 80 odstotkov pa naj bi znašalo 21 minut. Kljub temu da vožnje z le enim pedalom ne omogoča (pri Audiju menijo, da je bolj smiselno in učinkovito, da je pojemkov čim manj), lahko zavira z močjo do 220 kilovatov (pravijo, da naj bi za kar 95 odstotkov vseh zaviranj poskrbela prav rekuperacija, moč katere lahko nastavljate s tipkama na volanu).
slika
Na voljo so štiri različice, in sicer e-tron, e-tron performance, e-tron business (vse naštete lahko kombinirate s štiri tisoč evrov cenejšim paketom business), ne manjka niti nabriti S6 e-tron. Osnovna cena za A6 e-tron znaša 62.360 evrov, kombijevski avant je približno 2000 evrov dražji. Vrh ponudbe z osnovno ceno (ja, z dodatki gre lahko ta v višave) 100.800 evrov predstavlja različica S6 avant e-tron. Večina vozil bo z dodatki stala dobrih 80 tisočakov, subvencija (v tem primeru znaša 4500 evrov) v poštev pride le pri osnovni različici, po kateri bo tudi zaradi tega vseeno nekaj zanimanja. Zastopnik znamke pričakuje, da bo novi A6 e-tron letos prepričal 40 slovenskih kupcev. Termični A6 zagotovo še kakšnega več, ko pripelje, jasno!
slika
Cene:

audi A6 sportback e-tron e-tron business, 1-st. sam. (210 kW) – 62.360 EUR
audi A6 sportback e-tron e-tron, 1-st. sam. (210 kW) – 66.360 EUR
audi A6 sportback e-tron performance business, 1-st. sam. (270 kW) – 74.760 EUR
audi A6 sportback e-tron performance, 1-st. sam. (270 kW) – 78.760 EUR
audi A6 sportback e-tron quattro business, 1-st. sam. (315 kW) – 74.760 EUR
audi A6 sportback e-tron quattro, 1-st. sam. (315 kW) – 78.760 EUR
audi S6 sportback e-tron, 1-st. sam. (370 kW) – 99.030 EUR
audi A6 avant e-tron e-tron business, 1-st. sam. (210 kW) – 64.130 EUR
audi A6 avant e-tron e-tron, 1-st. sam. (210 kW) – 68.130 EUR
audi A6 avant e-tron performance business, 1-st. sam. (270 kW) – 76.540 EUR
audi A6 avant e-tron performance, 1-st. sam. (270 kW) – 80.540 EUR
audi A6 avant e-tron e-tron quattro business, 1-st. sam. (315 kW) – 76.540 EUR
audi A6 avant e-tron quattro, 1-st. sam. (315 kW) – 80.5400 EUR
audi S6 avant e-tron, 1-st. sam. (370 kW) – 100.800 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Novi A6 e-tron pa, kot rečeno, ni edina Audijeva novost. Istočasno na trg prihaja še električni križanec Q6 e-tron. Kot namiguje ime, se s 4,77 metra dolžine in dolgo medosno razdaljo po velikosti lepo vriva med modela Q4 e-tron in Q8 e-tron. Za ljubitelje klasike - to je malenkost več kot danes meri model Q5 oziroma Q5 sportback. Tudi novinec je na voljo v dveh karoserijskih različicah, in sicer kot klasični križanec ali pa križanec z nizko streho in oznako sportback. V obeh primerih gre za avtomobil z dobrim količnikom zračnega upora, ki v primeru sportbacka meri 0,26, v primeru klasične različice pa še vedno solidnih 0,28. Oblikovno je podoben modelu A6 e-tron, razlike so v bistvu v le malce bolj poudarjeni bočni liniji (ki pri vseh modelih družine Q spominjajo na linije legendarnega quattra), klasičnih vratnih kljukah in dejstvu, da ne ponuja digitalnih vzvratnih ogledal, niti ne osvetljenega logotipa zadaj. Ima pa matrične luči in dnevne luči s kar 61 moduli. Posledično tudi z osmimi grafičnimi podobami. Tudi zadaj.
slika
Notranjost in tehnologije so praktično identične tistim v A6 e-tron, imam občutek, da bi lahko spodaj mirne vesti objavil napačno fotografijo, pa tega niti opazili ne bi. Dobro, pozorno oko bi mogoče vseeno videlo, da se na zaslonih prikazuje drugačna grafika vozila, da je drugačno oblazinjenje, drugačna je tudi okrasna letev na vratih. Q6 e-tron ima ob tem še veliko panoramsko streho, ki se lahko odpre (pri A6 e-tron je ta fiksna) in večja prtljažnika. Sprednji meri kar 64 litrov, zadnji pa 526 oziroma 511, ko je govora o sportbacku.
slika
Ker je platforma enaka kot pri A6 e-tron, na hitro le o razlikah pri pogonu in dosegu. Tudi tu so na voljo štiri konfiguracije moči, 185 (252 KM), 225 (306 KM), 285 (388 KM) ter 360 kilovatov moči (490 KM). Pri osnovni različici e-tron je s funkcijo launch control za kratek čas na voljo celo do 30 kilovatov več (pri drugih je razlike manj oziroma je ni). Električni doseg pri modelu Q6 e-tron pričakovano znaša manj kot pri nižjem in bolj aerodinamičnem A6 e-tron, a tovarna še vedno obljublja do 641 kilometrov, pri sportbacku celo 656 kilometrov. Pri zastopniku znamke so precej realni, takšnih številk (kljub temu da so ob zelo varčni vožnji možne) ne obljubljajo, pravijo pa, da bo doseg ne glede na način uporabe znašal okrog 400 kilometrov, kar bo za večino kupcev več kot dovolj. V idealnih pogojih se baterija modela Q6 e-tron v desetih minutah napolni za več kot 300 kilometrov, za razliko od modela A6 e-tron, kjer so blažilniki klasični, pa ima novinec že serijsko prilagodljive (gre za prvi model znamke s frekvenčno selektivnim blaženjem). Za doplačilo je na voljo tudi zračno vzmetenje. In še ena stvar, vlečna zmogljivost v primeru Q6 e-tron znaša do 2400 kilogramov, 300 več kot pri A6 e-tron.
slika
Tudi pri paketih opreme in dodatkih je le malo razlik, zato preverimo kar ceno vozila. Ta je v osnovi dobrih 12 tisoč evrov cenejši kot A6 e-tron in stane najmanj 50.160 evrov. Različica sportback je dobra dva tisočaka dražja, do subvencije pa boste upravičeni tudi kupci močnejših in dražjih različic in ne le tisti, ki boste pogledovali proti najcenejši. Glede na premijsko poreklo in vsebino, ki jo novi Q6 e-tron ponuja, se zdi cena kar konkurenčna, ponudba pa bo po besedah zastopnika znamke zato precej zanimiva. Če smo že ravno v znamenju šestice, Q6 e-tron bo letos prepričal približno 60 kupcev.
slika
Cene:

audi Q6 e-tron e-tron business, 1-st. sam. (185 kW) – 50.160 EUR
audi Q6 e-tron e-tron, 1-st. sam. (185 kW) – 61.620 EUR
audi Q6 e-tron performance business, 1-st. sam. (225 kW) – 57.990 EUR
audi Q6 e-tron performance, 1-st. sam. (225 kW) – 70.300 EUR
audi Q6 e-tron quattro business, 1-st. sam. (285 kW) – 63.500 EUR
audi Q6 e-tron quattro, 1-st. sam. (285 kW) – 76.460 EUR
audi SQ6 e-tron, 1-st. sam. (360 kW) – 95.660 EUR
audi Q6 sportback e-tron e-tron business, 1-st. sam. (185 kW) – 52.340 EUR
audi Q6 sportback e-tron e-tron, 1-st. sam. (185 kW) – 64.030 EUR
audi Q6 sportback e-tron performance business, 1-st. sam. (225 kW) – 60.180 EUR
audi Q6 sportback e-tron performance, 1-st. sam. (225 kW) – 72.690 EUR
audi Q6 sportback e-tron quattro business, 1-st. sam. (285 kW) – 65.700 EUR
audi Q6 sportback e-tron quattro, 1-st. sam. (285 kW) – 78.880 EUR
audi SQ6 sportback e-tron, 1-st. sam. (360 kW) – 98.070 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Leto šestice

Pri Audiju je trenutno vse v znamenju šestice. Skoraj istočasno, ko predstavljajo novi A6, sta na slovenske ceste zapeljala dva povsem nova električna modela – A6 e-tron in Q6 e-tron.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc