Tako smo mu ljubkovalno rekli, ker je bil to mali avtek in predvsem zelo zaobljen, takoj pa je postal všeč ženskam. Takrat se je zgledoval po uspehu xsare picasso, in to je bil čas, ko so bili popularni enoprostorski avti. Za navdih mu je služil celo 2CV, po naše spaček.
slika
citroën C3 2002 - 2010
Zdaj pa je to še vedno mali avtek, ampak po novem zelo oglat, ljubkovalno mu ne rečemo več jajček in všeč mora postati tudi moškim. Tokrat se zgleduje po vseh možnih križancih, ker je to čas, ko so popularni višji in bolj robustni avtomobili. Za navdih mu je služil oli concept.
slika
citroën C3 2002 - 2010
V treh generacijah je zapeljalo na ceste že 5,6 milijona modelov C3 po vsem svetu in tudi v Sloveniji beleži zelo velik uspeh, 19.200 je bilo prodanih do danes, kar predstavlja skoraj petino prodaje vseh citroënov. Četrta generacija pa raste predvsem v višino, s čimer bo nastopala tudi na trgu malih križancev, ki predstavlja skoraj 40 odstotkov prodaje novih avtomobilov pri nas! Je kar očitna sprememba pri oblikovanju citroënov v zadnjem obdobju, ker boste takoj opazili nova svetlobna podpisa spredaj in zadaj, novo, bolj zaprto masko in seveda nov, v bistvu zelo star logotip, ki se zgleduje po prvem iz leta 1919!
slika
Tudi prvi C3 je v resnici kar precej presekal s tradicijo, ker je bil njegov predhodnik v tem razredu v bistvu saxo, ki je bil dokaj klasičen mali avtek, C3 pa je bil že takrat višji od povprečja s svojo zaobljeno streho. Novi se še bolj odmika od povprečja razreda s svojo oddaljenostjo od tal, ki je pri klasičnem modelu z motorji z notranjim zgorevanjem skoraj 20 centimetrov od tal, pri električnih pa dobrih 16. To je povsem na nivoju križancev, za vas pa to pomeni 10 centimetrov višje sedenje od povprečja razreda, kar vem, da vas bo večina z veseljem sprejela, ker po novem vsi iščete ’malo višje’ avte. Očitno pred 20 leti še nismo vsi imeli težav s koleni in ostalimi sklepi, da nas je vse bolelo, ko smo se usedli v ’stare nizke’ avte.
slika
Čeprav je C3 še vedno mali avto, je, ko ju parkiraš skupaj, prav hecno videti, koliko je vseeno zrasel v dobrih 20 letih, čeprav se je v dolžino v resnici povečal samo za 16 centimetrov. Je pa kar 14 cm širši in skoraj 9 centimetrov višji, to pa pomeni tudi veliko prostora v kabini. Tudi na zadnji klopi je načeloma dovolj prostora za odrasle za ne zelo dolge vožnje, spredaj je pa prav prijetno. Sedeži imajo po novem za 10 milimetrov več polnilne pene in bolj ergonomsko obliko kot čokoladna tablica, da bo bolj udobno, prijeten je tudi nov kokpit. C-zen lounge se imenuje in ima zaslon z merilniki v višini oči nad volanom, sam obroč pa je zato malo manjši in bolj oglate oblike, da ne moti pogleda. Osrednji zaslon ima dobrih 10 palcev in zraven ponuja še nekaj uporabnih klasičnih gumbov, da ne boste preveč odmikali pogleda s ceste.
slika
Čeprav je C3 še vedno mali avto, je, ko ju parkiraš skupaj, prav hecno videti, koliko je vseeno zrasel v dobrih 20 letih, čeprav se je v dolžino v resnici povečal samo za 16 centimetrov. Je pa kar 14 cm širši in skoraj 9 centimetrov višji, to pa pomeni tudi veliko prostora v kabini. Tudi na zadnji klopi je načeloma dovolj prostora za odrasle za ne zelo dolge vožnje, spredaj je pa prav prijetno. Sedeži imajo po novem za 10 milimetrov več polnilne pene in bolj ergonomsko obliko kot čokoladna tablica, da bo bolj udobno, prijeten je tudi nov kokpit. C-zen lounge se imenuje in ima zaslon z merilniki v višini oči nad volanom, sam obroč pa je zato malo manjši in bolj oglate oblike, da ne moti pogleda. Osrednji zaslon ima dobrih 10 palcev in zraven ponuja še nekaj uporabnih klasičnih gumbov, da ne boste preveč odmikali pogleda s ceste.
slika
Pri novem C3 boste lahko izbirali med tremi nivoji opreme in šestimi barvami, pri čemer bodo dodatno na voljo še bela ali črna streha pa majhni barvni plastični okraski, ki jih imenujejo priponke. Tudi motorji so trije, in sicer osnovni 1,2-litrski 3-valjni turbobencinski s 75 kW, ki ima v novi generaciji verigo za pogon odmikalne gredi pa šeststopenjski ročni menjalnik. Naslednji na lestvici je blagi hibrid, ki enakemu motorju doda še 21-kilovatni elektromotor in majhno 48-voltno litij-ionsko baterijo, da bi ob malo večji skupni moči dosegel okoli desetino manjšo porabo, zelo zanimiv pa bo seveda še električni ë-C3, ki bo imel 83-kilovatni motor in 44-kvurno baterijo. Baterija uporablja litij-železo-fosfatno tehnologijo, s katero naj bi v mestu prevozil 460, po klasičnem ciklu WLTP pa 326 kilometrov. Letos se pridruži še cenejša električna različica z manjšo baterijo in dosegom okoli 200 kilometrov, ki naj bi bila ob trenutno izdatni subvenciji že res precej ugodna in kot takšna zanimiva za marsikoga, ki potrebuje okreten in varčen drugi avto.
slika
Pa ne nujno drugi. Nekaterim bo čisto lepo služil tudi kot prvi, nas pa zdaj najbolj zanima, kako se bo trg odzval na električni model in če bo novi C3 res prepričal več moških in predvsem mlajših kupcev, kot si znamka želi.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Iz zaobljenega v oglato

Bilo je leto 2002 in Citroën je na ceste zapeljal čisto novi C3. Dobrih 22 let kasneje je in Citroën je na ceste zapeljal čisto novo generacijo C3. Še vedno je to malček, ni pa več jajček.

Beri dalje
Z vsemi štirimi
EKSKLUZIVNO
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
EKSKLUZIVNO
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
EKSKLUZIVNO
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
EKSKLUZIVNO
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Po Bruslju se leto pozna
EKSKLUZIVNO
Po Bruslju se leto pozna
avtosalon: Bruselj 2025
Iztok Krajnc
Kateri je najboljši mali križanec?
EKSKLUZIVNO
Kateri je najboljši mali križanec?
2024 PRIMA B-SUV
Iztok Krajnc
Zgodovina
EKSKLUZIVNO
Zgodovina
Volkswagen passat
Iztok Krajnc
Našli smo najlepšo cesto na svetu
EKSKLUZIVNO
Našli smo najlepšo cesto na svetu
Ekstra: Nissan qashqai & Chile
Iztok Krajnc
Tekmovanje za znanje 2 – finale
EKSKLUZIVNO
Tekmovanje za znanje 2 – finale
Unior
Iztok Krajnc
Tekmovanje za znanje 1
EKSKLUZIVNO
Tekmovanje za znanje 1
Unior
Iztok Krajnc