Četrta generacija modela C4 je na ceste zapeljala leta 2021, zdaj pa je po štirih letih deležna prenove. C4 namreč spada v segment, ki je četrti najpomembnejši po prodaji, celo tretji, če upoštevamo zgolj fizične kupce. In kljub številčni konkurenci C4 po prodaji zaseda šesto mesto v segmentu. V številkah to pomeni, da nameravajo letos prepričati 300 kupcev s klasičnim C4 in še dodatnih 40 z različico C4X.
slika
citroën C4
Leto 2025 je za Citroën precej zanimivo, saj bodo prenovili praktično celotno ponudbo svojih modelov. Poleg berlinga, C5 aircross in čisto svežega C3 ter tokratnega C4 pride na vrsto tudi prenovljeni ami, ta celo v 'terenski' različici buggy, prenove je bila nedavno deležna še ponudba lahkih gospodarskih vozil. Po C4 največkrat posegate mlade družine z enim oziroma dvema otrokoma, delež ženskih in moških kupcev je praktično identičen, največ pa je kupcev v starostni skupini med 38 in 57 let, vsaj tako pravi statistika, ki so jo pripravili pri uvozniku. Seveda lahko prenovljeni C4 izberete tudi tisti brez otrok, mlajši od 38 let in imate dolge nohte le na eni roki. Je pa vseeno zanimivo videti, koga določen model najbolj nagovarja.
slika
citroën C4
C4 je v zadnji generaciji na voljo v dveh karoserijskih različicah. Kombilimuzina s precej položno padajočim zadkom se imenuje C4, limuzina oziroma fastback, kot radi rečejo pri Citroënu, pa nosi oznako C4X. Prednost prvega je pet vrat, torej se prtljažnik odpre široko, ker je takšna izvedenka krajša, ponuja prtljažnik 380 litrov. Pri C4X je prtljažnih litrov kar 510, a je odprtina mnogo manjša, saj se steklo ne dvigne in je prtljažnik ločen od potniške kabine.
slika
citroën C4 X
Kako boste prepoznali prenovljenega? Še vedno po precej drznem dizajnu, a s spremenjenimi lučmi spredaj ter zadaj s tremi svetlobnimi moduli. Sprednja maska je optično celo zajetnejša, da bo na cesti še bolj markanten, in bolj ostro ter pokončno je odrezana spredaj, odvisno od izbrane opreme bodo na vašem še barvni vstavki, prav tako pa boste lahko izbirali med šestimi barvami karoserije.
slika
citroën C4 X
Znotraj so polikali nekaj gubic in pred voznika namestili večji zaslon, malce spremenili volanski obroč ter dodali projekcijski zaslon, sedeži imajo več bočne opore, čeprav avtomobil v prvi vrsti še vedno ostaja predvsem udoben. Sedeži imajo glede na izbor opreme tudi različne barvne kombinacije ter materiale, posebnost C4X je še za dve stopinji večji naklon zadnjega naslonjala v primerjavi s C4. Pred koleni zadnjih potnikov je skoraj 20 centimetrov prostora, širina zadaj v predelu ramen pa je 1.336 milimetrov, torej se dvema potnikoma sploh ne bo potrebno stiskati. Več je še asistenčnih sistemov, do dvajset različnih bo bdelo nad vami med vožnjo.
slika
Po prenovi se je poslovil ročni menjalnik, zdaj so vse različice na voljo le še s samodejnim. Klasični hibrid ponuja 74 ali 100 kW moči, pri čemer 1,2-litrskemu bencinskemu motorju pomaga še elektromotor z 21 kW moči. Ta omogoča precej električno prevoženih kilometrov, ne sicer naenkrat, vendar pa boste v mestu brez težav polovico voženj prevozili zgolj na elektriko. No, ta pogonska izbira ima šeststopenjski robotiziran dvosklopčni menjalnik, če boste izbrali klasični bencinski motor s 96 kW moči oziroma s 131 ’konjički’, pa bo menjalnik 8-stopenjski samodejni. Potem je na voljo še električna različica s 100 kW moči in baterijo s 50 kWh, ali pa z močnejšim elektromotorjem s 115 kW moči in baterijo s kapaciteto 54 kWh. Vgrajeni polnilnik je 11-kilovatni, na polnilnici z enosmernim tokom pa boste baterijo še vedno polnili z močjo največ 100 kW. Ob doplačilu električni C4 zmore še funkcijo V2L, kar pomeni, da z baterijo lahko napajate sesalnik, električno kolo ali kaj podobnega.
slika
Med štirimi paketi opreme lahko izbirate, ker na uradni spletni strani najdete naštete vse razlike med njimi, tukaj nima niti smisla naštevati vseh elementov. Tudi posameznih dodatkov je veliko, če ne bi želeli doplačati za dražji paket in vas zanima le kakšna dodatna malenkost pri opremi. Spodaj pa še nekaj cen.

citroën C4

citroën C4 ëLectric 50 kWh you – 30.200 EUR
citroën C4 ëLectric 54 kWh plus – 31.900 EUR
citroën C4 hybrid  100 you – 23.500 EUR
citroën C4 hybrid 136 max – 27.600 EUR
citroën C4 puretech 130 max – 26.100 EUR

citroën C4X

citroën C4X ëLectric 50 kWh you – 30.900 EUR
citroën C4X ëLectric 54 kWh plus – 32.600 EUR
citroën C4X hybrid 136 max – 28.300 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Leteča preproga

Pri Citroënu veliko stavijo na vzmetenje advanced comfort in z njim se C4 ponaša tudi po prenovi. Zato ostaja predvsem umirjen in udoben predstavnik segmenta, ki je v zadnji generaciji pri nas prepričal 1229 ljudi.

 

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc