Takrat se je celotna zgodba s Cupro sploh začela. Najprej so bili dirkaška podznamka španskega Seata, ki je bila ’kriva’ za najbolj dinamične izdaje avtomobilov. Včasih prve ibize 150 ’konjičkov’, leoni nazadnje pa celo 333 in s konkretnim pospeškom. Do leta 2018 je bilo tako, potem pa so se Španci odločili, da to navdušenje spravijo kar v svojo lastno znamko in prvi čistokrvni Cuprin model je bil leta 2020 formentor. Dobro ime, a ne? Tako dobro gre z jezika kot na jezik kakšno dobro špansko vino. Ja, pri Cupri so podedovali dobro vizijo poimenovanja svojih avtomobilov po dejanskih krajih ali lokacijah. Formentor je dejansko polotok na Majorki pa tudi najsevernejša točka Majorke je rt Formentor. Majorčani mu pravijo tudi stičišče vetrov, kjer zna biti precej dinamično, kot je dinamičen tudi Cuprin formentor.
slika
Prva električna cupra je pripeljala leta 2021, v konceptni obliki še kot el-born, na cestah pa kot born. Tudi born ni kar ena angleška beseda, ampak nosi enako ime soseska v Barceloni, drugem največjem mestu v Španiji. Zanimivo, da je drugi električni avtomobil znamke Cupra precej večji od borna, poimenovan pa po vasi Tavascan na severozahodu Španije v osrčju Pirenejev. Tam je v okolici več kot 50 jezer, ki privabljajo turiste celo leto, zato imajo kar tri hotele, in to v vasi. Pa še tehnološko so dovršeni, ker imajo posebno, zelo nekonvencionalno hidroelektrarno, ki leži 500 metrov globoko v gorah. Tako, kot je pri vasi Tavascan eden najpomembnejših slapov v Evropi popolnoma spremenil njihovo življenje, je tudi cupra tavascan ekstremno pomemben model za Cupro.
slika
Najnovejši model znamke Cupra pa je terramar. Res se dobro sliši: terramar. Precej bolje kot v slovenščini, ker po naše bi bil to cupra zemljamorje. Še dobro, da imen ne prevajamo. No, terramar pa je dobil ime po španskem obalnem mestu blizu Barcelone, kjer so leta 1923 zgradili dirkališče Autódromo de Sitges-Terramar, ampak je zdaj že dolgo zaprto. Hudo domiselna imena pa niso edina stvar, zaradi katere je ob omembi znamke Cupra treba našpičiti ušesa, sam najdem pri večini modelov še vsaj dve lastnosti, zaradi katerih so mi njihovi modeli všeč.
slika
Za začetek dobro izgledajo. Seveda, če si želite biti čimbolj inkognito in paziti, da vas nihče ne bo opazil, potem to pač ni avto za vas. Če pa so vam všeč drzne linije in atraktiven dizajn, potem med križanci ta precej izstopa, in to kljub temu, da je segment poln konkurence. Niti ne samo zaradi oblike, temveč tudi barvnih dodatkov. Platišča imajo hudo obrobo, logotip je bakren, vzvratna ogledala so črna, še kakšna atraktivna barva, pa bo tole res opazen avtomobil. Znotraj velja enako, armaturna plošča je razgibana in tako zanimiva, da se skoraj ne opazi, da je terramar nekje zadaj germanskega porekla.
slika
Druga izjemno pomembna stvar so vozne lastnosti. Trdim, da je v svojem segmentu to avtomobil, ki je za peljati najbolj dinamičen. Iščem boljši izraz, recimo, da je to avtomobil, ki vas najbolj vabi k temu, da ga čez kakšen ovinek zapeljete malo bolj resno. Še vedno seveda govorimo o križancu, ki ima dovolj prostora za prevoz družine in zato mora v prvi vrsti obvladati udobje in vozniško lahkotnost. In ju. Terramar je kot vsaka druga cupra za peljati povsem enostaven. Ni pretrd in neudoben, obračanje volana ne zahteva Švarcenegerjevih rok, blažilniki pa skrbijo, da kiropraktiku ne bo treba nastavljati vaših vretenc po vsaki vožnji. Je torej med najbolj udobnimi vozili tega segmenta? Ni, ampak s kakšnim odstotkom manj udobja, pa še vedno zadosti, je veliko odstotkov bolj dinamičen od večine.
slika
slika
Več razlogov je za to, za začetek je prilagodljivo blaženje tisto, ki omogoča takšen razpon udobja in dinamičnih vrlin. V načinu comfort je terramar presenetljivo udoben, karoserija je sama po sebi zelo čvrsta in kombinacija obojega pomeni, da ni grdih pretresanj in zibanj vsakič, ko samo vidite kakšno luknjo v asfaltu. Če prestavite v način sport, potem je vse skupaj bolj ostro, nagibanja v zavojih je manj in skozi zavoje je terramar še malo bolj suveren.
slika
Zato se mi zdi še toliko bolj pomembno, kakšen motor boste izbrali. Lahko je tudi 1,5-litrski turbobencinar s 110 kW moči, je seveda čisto spodoben, ampak vseeno priporočam kaj bolj pekočega. Lahko priključni hibrid, če boste pridno polnili baterijo in vas sicer malo skrbi poraba. Najbolje pa kar dvolitrski turbobencinar s skoraj 200 kW moči. Od viška glava ne boli in terramarju ravno ta odlično paše.

Še nekaj cen:

cupra terramar 1.5 eTSI 110 kW DSG – 42.896 EUR
cupra terramar 2.0 TSI 150 kW DSG 4drive – 47.811 EUR
cupra terramar 1.5 e-hybrid 150 kW DSG – 51.410 EUR
cupra terramar VZ 2.0 TSI 195 kW DSG 4drive – 51.869 EUR
cupra terramar VZ 1.5 e-hybrid 200 kW DSG – 56.014 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Najboljša imena ima Cupra

V najstniških letih nam je marsikaj dvignilo srčni utrip. Tečni starši, punce, premalo časa za druženje in … avtomobili! Ja, so se mi cedile sline ob avtih, ki so imeli veliko moči, največji car pa je itak bil Peter, ker je imel njegov starejši brat ibizo, in to cupro!

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc