Madžari, ki pri nas zastopajo znamke Jaguar, Land Rover in Opel (obenem pa skrbijo še za distribucijo nadomestnih delov znamke MG Motor) letos na kar osmih od skupaj 16 trgov, ki jih pokrivajo, predstavljajo Farizon Auto. Gre za mlado znamko, ki je na trgu prisotna od leta 2016, ponuja pa vse od majhnih kombijev (ne le tovornih furgonov, tudi potniški je v ponudbi) do tovornjakov in avtobusov. Ker skupina Geely Holding veliko vlaga v alternativne pogone (Farizon Auto je od leta 2023 prodal že več kot 300.000 električnih lahkih gospodarskih vozil), ne preseneča, da bosta na slovenske ceste sprva zapeljala dva električna furgona.
slika
Znamka ima v ponudbi tudi vozila na metanol, a sta tako model V6E in SV, ki se predstavljata prva, baterijsko električno gnana. Prvi je model V6E, ki je bil na Kitajskem lansiran leta 2022. Če bi gledal le obliko, bi rekel, da prej 2002, a pri znamki pravijo, da bodo z njim nagovarjali tiste, ki jim je bolj važna vsebina. V6E je na voljo v le eni različici, in sicer 4,85 metra dolgi. To pomeni, da je od modelov transit custom furgon, transporter furgon in trafic van krajši za približno 20 centimetrov, pa kljub temu ponuja več tovornega prostora kot vsi našteti. Res je, primerjam proti različicam L1H1, torej najkrajšim in najnižjim, vseeno pa je 5,9 kubičnega metra tovora, kolikor ga sprejme (vsi našteti ponujajo 0,1 kubičnega metra manj), zavidljiv podatek. Zavidljiv predvsem zato, ker novinec v dolžino meri skoraj enako kot caddy cargo maxi in transit connect furgon v različici L2.
slika
Ja, pozna se, da je električen, da je potniška kabina, kjer je prostor za dva, precej kompaktna, predvsem pa, da je z 1,73 metra širine in kar 1,98 metra višine mersko bolj radodaren v druge smeri. Dolžina tovornega prostora znaša 2,8 metra, z zadnjim pogonom (ta prinaša obračalni krog 12,5 metra) in ne prav veliko baterijo se zdi kot nalašč za mestni vrvež. Tam ne bo nikogar motilo, če se bo na 15-palčnih platiščih pojavila kakšna praska in če bodo nepobarvana ohišja ogledal dobila kakšno buško. Bolj pomembno bo, da ima zadaj že serijsko parkirna tipala in kamero, v notranjosti pa velik 10,1-palčni zaslon na dotik. Ker podpira tako Apple CarPlay kot Android Auto, bo Googlova navigacija našla še tako skrite ulice, če bo potrebno narediti kakšen dodaten kilometer, pa tudi ne bo prehudo. Ker je V6E vedno polno opremljen, bo voznika razvajal ogrevan volanski obroč, ogrevana sta tudi sedeža, ta sta celo hlajena, na voljo je samodejna klimatska naprava in veliko fizičnih stikal, da ne bo treba preveč odvračati pogleda s ceste. Hvalim še možnost nastavljanja rekuperacije in možnost vožnje z le enim pedalom ter dejstvo, da je tudi tovorni del že v osnovi precej dobro zaščiten.
slika
Baterija je litij-ionska LFP (litij-železo-fosfatna) s kapaciteto 42 kWh, kar po podatkih tovarne pomeni do 195 kilometrov dosega (oziroma do 265 kilometrov v mestu). Ker je baterija majhna, pravijo, da potrebe po hitrem polnjenju ni, zato moč znaša le do 6,6 kilovata na izmeničnem in do 50 kilovatov na enosmernem toku. Kako zmogljiv je električni pogon modela V6E, nam niso zaupali, očitno kupcev ne zanima, vam pa po nekaj minutah brskanja po spletu vseeno povem, da naj bi ta razvil okroglih 100 kilovatov (136 KM) in 300 Nm navora. Končna hitrost naj bi po podatkih zastopnika znamke znašala 110 kilometrov na uro, tovarna pa navaja celo 105 kilometrov na uro. Ja, V6E res ni najhitrejši dostavnik na trgu, ima pa kar 1150 kilogramov nosilnosti, kar bo večini bolj pomemben podatek. Pomembna pa sta še dva – garancija in cena, jasno. Vozilo ima tri leta (oziroma do 100.000 prevoženih kilometrov) splošne garancije, garancija na električne sisteme znaša pet let (do 200.000 kilometrov), na baterijo pa celo šest oziroma osem let (200.000 ali 300.000 kilometrov). Odvisno, če boste doplačali 500 evrov za edino opcijo, ki jo V6E ponuja, medtem ko za vozilo pripravite najmanj 28.680 evrov (brez DDV). Za flotne kupce bo 700 evrov cenejši, kar pomeni, da bo večina zanj odštela 27.980 evrov, s subvencijo še 6.500 evrov manj. Ja, glede na prostornost in bogato serijsko opremo se zdi ponudba konkurenčna, če vam le videz ni na prvem mestu.
slika
Če vam je, pa je na voljo še dražji, a tudi daljši in modernejši model SV. SV kot Super Van oziroma super dostavnik, ki je bil prvič predstavljen aprila lani. Približno dve leti je novejši od modela V6E, pa je videti, kot da je med njima vsaj desetletje razvoja. Ker so linije minimalistične, ima odličen količnik zračnega upora, ki meri le 0,29 (kar je povsem na nivoju osebnih vozil). Všeč mi je, ker na sovoznikovi strani nima klasičnega B-stebrička, ker je sprednji pokrov v črni barvi, tudi luči so zanimive. Pa osvetljen logotip ima, v notranjosti dva ali tri sedeže ter bistveno bolj moderno armaturno ploščo z veliko fizičnimi stikali. Prav simpatičen je. Pri nas bo na voljo le kot furgon, sicer pa je v ponudbi tudi potniški kombi. Zastopnik znamke pravi, da tega k nam ne bo pripeljal, ker bi bil deležen dodatnih obdavčitev (carina bi namesto 10 znašala 30 odstotkov), ponudba pa zato ne bi bila tako konkurenčna.
slika
Za razliko od modela V6E lahko kupci izbirate med šestimi barvami karoserije (v osnovi je SV bel), na voljo je tudi šest različic karoserije. Vse od najkrajše z oznako L1 in skupno dolžino 4,99 metra, do pol metra daljše L2 oziroma meter daljše L3. Posledično je novinec na voljo s tremi medosnimi razdaljami (od 3,10 do 3,85 metra), obenem pa tudi tremi višinami. Najnižji meri 1,98 metra (in bo zato brez težav zapeljal v večino parkirnih garaž), različica H2 je 20 centimetrov višja, L3 v višino meri poltretji meter. Širina je vsem enaka, 1,98 metra, prostornine tovornih prostorov pa merijo od 6,9 do kar 13 kubičnih metrov. Vsem, ki vozite dolge predmete, bo bolj pomembna dolžina tovornega prostora, ki meri od 2,69 do 3,69 metra, nosilnost pa znaša do kar 1480 kilogramov, kar je največ v razredu.
slika
Ker stoji na drugačni, bolj prilagodljivi platformi GXA-M, kjer so tipični hidravlični in mehanski sistemi zamenjani z električnimi žicami (na primer volan, zavore, stopalka za plin), je gibljivih delov manj. Posledično lahko odpove manj stvari, vse skupaj pa pomeni tudi manjšo maso vozila (ta odvisno od karoserijske različice znaša med 2020 in 2425 kilogramov), manjšo porabo električne energije (SV po podatkih tovarne porabi le med 24,4 in 29,1 kWh na sto prevoženih kilometrov, kar je najmanj v razredu) in posledično daljši doseg. Ta naj bi znašal od 200 do 359 kilometrov, v mestu celo od 262 do 551 kilometrov. Velike razlike pojasni kar pet velikosti baterij. Kupci lahko izbirate med 49 in 66 kWh litij-ionske tehnologije LFP (litij-železo-fosfat) ter 67, 83 in 106 kWh NMC (nikelj-mangan-kobalt). 66 kWh litij-ionske LFP na ceniku sicer ne najdem, a je ponudba vseeno tolikšna, da bo vsak našel različico zase.
slika
Večje kapacitete baterij prinašajo tudi hitrejše polnjenje. SV se lahko polni z do 120 oziroma 140 kilovati (odvisno od različice), ob tem pa omogoča še dvosmerno polnjenje. To poteka z močjo do 3,3 kilovata. S 170 (231 KM) oziroma 200 kilovati moči (272 KM), kolikor znaša moč elektromotorja, ni vprašljiva niti zmogljivost. Ker je motor nameščen spredaj, to pomeni, da ima sprednji pogon. Tudi garancijo ima, pa še daljša je povrhu: pet let znaša splošna, na baterijo pa osem že v osnovi (oziroma do 200.000 prevoženih kilometrov). Nekaj je še dodatne opreme, najbolj priljubljena opcija pa bo zagotovo 270-stopinjsko odpiranje zadnjih vrat (doplačilo znaša od 55 do 305 evrov) ter polni stranski zaščiti iz PVC-materiala (od 35 do 195 evrov).
slika
Cena vozila se brez DDV začne tik pod 40 tisočaki. 39.999 evrov stane osnovna različica L1H1 z 49 kWh baterijo in 200-kilovatnim elektromotorjem (272 KM), najdražja pa je različica L3H3. Ta ima lahko 106 kWh baterijo ter 170-kilovatni elektromotor (231 KM) in ceno, ki znaša 56.800 evrov. Potem so tu prihranki za flotne kupce, ti znašajo od 3.800 do 5.680 evrov, ter subvencija v višini 4.500 evrov. To pomeni, da je električni furgon na voljo od 31.699 do 46.620 evrov. Zastopnik znamke želi z modeloma V6E in SV v letu dni doseči 10-odstotni tržni delež med električnimi dostavniki. To ne pomeni velikih prodajnih številk, bo pa lepa popotnica za naprej.
slika
Cene (brez DDV):

farizon V6E furgon 42 kWh, 1-st. sam. (100 kW) – 28.680 EUR
farizon SV furgon 49 kWh L1H1, 1-st. sam. (200 kW) – 39.999 EUR
farizon SV furgon 67 kWh L1H1, 1-st. sam. (170 kW) – 42.790 EUR
farizon SV furgon 83 kWh L1H1, 1-st. sam. (170 kW) – 45.990 EUR
farizon SV furgon 67 kWh L1H2, 1-st. sam. (170 kW) – 43.790 EUR
farizon SV furgon 83 kWh L1H2, 1-st. sam. (170 kW) – 46.990 EUR
farizon SV furgon 49 kWh L2H1, 1-st. sam. (200 kW) – 40.700 EUR
farizon SV furgon 67 kWh L2H1, 1-st. sam. (170 kW) – 44.090 EUR
farizon SV furgon 83 kWh L2H1, 1-st. sam. (170 kW) – 47.290 EUR
farizon SV furgon 67 kWh L2H2, 1-st. sam. (170 kW) – 45.000 EUR
farizon SV furgon 83 kWh L2H2, 1-st. sam. (170 kW) – 48.700 EUR
farizon SV furgon 67 kWh L2H3, 1-st. sam. (170 kW) – 49.300 EUR
farizon SV furgon 83 kWh L2H3, 1-st. sam. (170 kW) – 52.100 EUR
farizon SV furgon 83 kWh L3H3, 1-st. sam. (170 kW) – 52.800 EUR
farizon SV furgon 106 kWh L3H3, 1-st. sam. (170 kW) – 56.800 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Na trg z dvema električnima dostavnikoma

Skupina AutoWallis na slovenskem trgu predstavlja novo blagovno znamko. Gre za kitajski Farizon Auto, ki je v stoodstotni lasti skupine Geely Holding, specializiran pa je za proizvodnjo gospodarskih vozil vseh velikosti.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc