Kitajski avtomobili so vse bolj prisotni na evropskem, tudi slovenskem trgu. Geely je bila lani druga najbolj priljubljena znamka med njimi, še bolj pa naj bi bila z novim modelom starray.
Z dobrimi 400 prodanimi vozili je lani zasedla 23. mesto med vsemi pri nas, kar je daleč od končnega cilja, a je treba vedeti, da so pri nas prisotni šele dobro leto in so imeli za zdaj v ponudbi le dva modela. Še nekaj časa bo v bistvu tako, ker se je model atlas pro (teh so prodali 182) poslovil, ponudba pa sedaj sestoji iz modelov coolray (teh so lani prodali 244), povsem novega starray (prodanih 31), v kratkem pa pride še povsem električni EX5.

V prvem primeru gre za 4,38 metra dolg križanec B-SUV, novost pa predstavlja 29 centimetrov daljši geely starray. S 4,67 metra dolžine in medosno razdaljo, ki meri 2,78 metra, je (podobno kot manjši coolray) med večjimi predstavniki na trgu (C-SUV). Po velikosti je povsem primerljiv s Subarujevim foresterjem, precej blizu pa so mu še nissan X-trail, opel grandland in ford kuga, da si boste lažje predstavljali, za kako velik avtomobil gre. Oblikovno je (sploh v primerjavi s precej navihanim coolrayjem) bolj zadržan, lahko bi rekel bolj zrel, z velikimi 19-palčnimi litimi platišči, ki so del serijske opreme, pa nikakor dolgočasen. Sprednja maska je ogromna, žarometi moderno zašiljeni, oblikovno precej spominja na modele znamke Cadillac. To je spredaj, zadaj bolj na mitsubishi eclipse cross, ampak je starray vseeno lepši za pogledati. Čeprav imam občutek, da gre za mešanico vsega, kar ponuja trg, oblikovni koncept vision starburst kot celota vseeno deluje.

Tudi znotraj! Kabina je prostorna, moderna in že v osnovnem paketu bogato opremljena. Za dober občutek skrbi veliko panoramsko strešno okno, serijska sta tudi električno pomična sprednja sedeža. Ta sta ogrevana, ogrevana sta tudi zunanja v drugi vrsti, ogrevan je volanski obroč in ogrevano je vetrobransko steklo. Starray ima prilagodljiv radarski tempomat in velike 10,2-palčne digitalne merilnike z zvezdnatim nebom za ozadje (logično, ko pa je ime dobil po besedi starry, ki v prevodu pomeni zvezdnat). Osrednji zaslon je še večji, kar 13,2 palca meri, na dnu pa gosti nekaj bližnjic za dostop do najbolj pomembnih funkcij, na primer prezračevanja. Multimedijski sistem, ki ga poganja Qualcommov procesor snapdragon 8155, lahko prikazuje sliko kamere za vzvratno vožnjo, povezljiv je tudi s sistemom CarPlay.

Če operacijski sistem vašega pametnega telefona (ki ima v vozilu že v osnovi namensko odlagališče za brezžično polnjenje) ne nosi oznake iOS, ste na slabšem. O povezavi Android Auto ni ne duha ne sluha, je pa vsaj multimedijski sistem precej pregleden. Ne bom rekel, da najbolj moderen in intuitiven, vseeno pa se zdi čisto OK. V bistvu (podobno kot pri testu modelov atlas pro in coolray) moti, da ne pozna slovenščine in nima digitalnega radijskega sprejema DAB+, le klasičen FM, pa še to nikjer ne piše, na katerem programu ste. Pač 91,8 MHz, zdaj pa je na vas, da veste, kaj poslušate. No, pri prostornosti nimam pripomb, tako spredaj kot zadaj se sedi super, prostora je dovolj, prtljažnik pa že v osnovni postavitvi sprejme 650 litrov, s podiranjem klopi pa kar 1610.

Geely starray, podobno kot koncernska lynk & co. 01 in volvo XC40 (obenem pa še številni drugi modeli), stoji na modularni platformi CMA, ki je bila predstavljena leta 2017. Prve kilometre smo prevozili z že znano 1,5-litrsko turbobencinsko štirivaljno različico. Motor z rahlo nerodno oznako TD razvije 128 kilovatov moči (172 KM) ter 290 Nm navora, tega pa preko sedemstopenjskega robotiziranega menjalnika 7DCT prenaša na sprednji kolesi. Močnejši 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik ima štirikolesni pogon, osemstopenjski samodejni menjalnik, razvije pa 175 kilovatov moči (238 KM) ter 350 Nm navora. Kljub zajetni konjenici starray prav hiter vseeno ni, dobrih osem sekund potrebuje do sto, je pa res, da bo večina kupcev posegla po cenejšem s sprednjim pogonom, ki je v bistvu tudi čisto OK.

Podobno kot pri motorjih tudi pri opremi ne bo veliko dileme. Na voljo so trije paketi opreme: osnovni GL (ki ga pri nas ne bo) ter bolje opremljena GK in GF. Paket GK, ki je za zdaj edini na zalogi (GF je na voljo za naročilo), je rezerviran za 1,5-litrski, GF pa močnejši 2,0-litrski štirivaljnik. Dodatne opreme ni, kupec lahko izbira le med petimi barvami karoserije, med katerimi je brezplačna zelena. Za štiri druge (črno, belo, srebrno in modro) zahtevajo 720 evrov doplačila, za avtomobil pa najmanj 32.990 (1.5 TD FWD 7DCT GK, 7-st. rob.) oziroma 38.990 evrov (2.0 TD AWD AT GF, 8-st. sam.). Popustov ni, zastopnik znamke, ki prodajnih načrtov ne napoveduje, pa starray ponuja z dveletno garancijo in dodatnim dveletnim jamstvom (oziroma 100.000 prevoženih kilometrov).

Ceni:
geely starray 1.5 TD FWD 7DCT GK, 7-st. rob. (128 kW) – 32.990 EUR
geely starray 2.0 TD AWD AT GF, 8-st. sam. (175 kW) – 38.990 EUR
geely starray 1.5 TD FWD 7DCT GK, 7-st. rob. (128 kW) – 32.990 EUR
geely starray 2.0 TD AWD AT GF, 8-st. sam. (175 kW) – 38.990 EUR
Nova zvezda med srednje velikimi križanci
Beri dalje