Zastopnik znamke Honda predstavlja že drugo letošnjo novost. Gre za prenovo njihovega najbolj priljubljenega modela v Evropi, hondo HR-V. Ta je v tretji generaciji pri nas prepričal 162 kupcev.
Model HR-V je bil lani z 41 prvimi registracijami šele četrta najbolj priljubljena honda pri nas. Bolj priljubljeni so bili modeli ZR-V, CR-V, tudi civic. Letos, ko je model prenovljen, pričakujejo, da bo bolj priljubljen, po prodaji pa bo tik za hondo CR-V, ki je pred kratkim dobila priključnohibridno različico. Lani najbolj priljubljen ZR-V letos ne bo tako prodajan, ker bo težje dobavljiv. Nazaj k HR-V e:HEV, kot je njegovo polno ime - pri Hondi pravijo, da s tem 4,35 metra dolgim križancem razreda B-SUV premium nagovarjajo kupce premijskih vozil, zato tekmece vidijo v modelih, kot sta audi Q2 in lexus LBX. Zanimivo, tudi v peugeotu 2008, volkswagnu T-cross in toyoti C-HR (ki kljub le nekaj milimetrov daljši karoseriji stoji na razred večji platformi). Da jim bo lažje konkuriral, prenova modelu prinaša nov sprednji odbijač in novo motorno masko. Ta ima pri najbogatejših paketih tribarvni okrasni vstavek in v modro odeto okrasno letev na boku vozila. Od drugega paketa dalje je prenovljeni HR-V opremljen s prilagodljivimi led žarometi ADB, temno obrobljene so še sprednje meglenke. Prav vse različice se lahko pohvalijo še z novo grafiko zadnjih luči. Lita platišča so že v osnovi 18-palčna, HR-V pa je prvič na voljo tudi z dodatno zatemnjenimi zadnjimi stekli.

Nekaj sprememb je tudi v notranjosti. Nova je sredinska konzola z dodatnim odlagalnim mestom, drugačna so oblazinjenja, volanski obroč in prestavna ročica pa sta že serijsko usnjena. Med štirimi USB-priključki so trije tipa C. HR-V je še naprej na voljo z varnostnimi sistemi Honda Sensing, kjer je nekaj serijskih, druge pa dobite pri bogatejših paketih opreme. Štirje so bili posodobljeni, med njimi opozorilnik za voznikovo pozornost, napredno prepoznavanje prometnih znakov, inteligentni omejevalnik hitrosti, izboljšan je bil tudi aktivni tempomat s sistemom za pomoč ob zastojih. Dve stvari sta mi bili všeč že prej in sta mi všeč tudi po prenovi – da HR-V ob serijskih 7-palčnih digitalnih merilnikih in serijskem 9-palčnem osrednjem zaslonu z navigacijo ohranja veliko fizičnih stikal. Ergonomija je posledično odlična, HR-V pa je ob tem še zelo prostoren avtomobil. Pravijo, da v drugi vrsti ponuja največ prostora za kolena med konkurenti, všeč so mi še sedeži magic seat. Tudi ti so del serijske opreme, ob tem, da jih lahko podrete povsem ravno, jih lahko še poklopite pod kotom 90 stopinj, če vam je 320- oziroma 355-litrski (odvisno od paketa opreme in ozvočenja) prtljažnik slučajno premajhen. Res fina rešitev, ki se je celo Honda ne poslužuje pri vseh modelih.

Pogonski sklop ostaja en, podoben, ne pa enak. Hondini inženirji so prenovljenemu HR-V e:HEV namenili nekaj izboljšav, da je vožnja zdaj še bolj gladka in tiha. Bencinski motor je pri pospeševanju po novem tišji (predvsem na račun boljše izolacije pri pokrovu motorja, pregradni steni in pri preprogi notranjosti), optimiziran je tudi električni sklop. Tišji in manj zaznaven je preklop med pogonoma, v načinu sport je avtomobil še bolj odziven. Večini bo bolj pomembno, da lahko novinec s samopolnilnim hibridnim pogonom dodatno izkoristi električni potencial s tem, da več voženj opravi na elektriko. Posledično je manjša tudi poraba goriva. Ob pomoči majhne 0,92 kWh litij-ionske baterije lahko na elektriko prevozi tudi do dve tretjini voženj, prej polovico. Predvsem v mestih, drugod bo bolj pomembna zmogljivost pogonskega sklopa, kjer osnovo še naprej predstavlja 1,5-litrski bencinski štirivaljnik. Skupna moč znaša 96 kilovatov (131 KM), navora je 253 Nm. Ta se preko neskončnostopenjskega samodejnega menjalnika e-CVT prenaša na sprednji kolesi. Štirikolesni pogon (ki ga je ponujala prva generacija) tudi tokrat ni na voljo, ker ga kupci očitno ne potrebujete.

Večini je bolj pomembno, če so vozila na zalogi, in ja, so, in da je njihova oprema karseda različna. S štirimi paketi opreme bo vsak našel pravo: od elegance, advance in advance style (vse z bogatejšo serijsko opremo) do povsem nove advance style plus. Ta, kot pove že ime, predstavlja vrh ponudbe, za dodatnih 1380 evrov (v primerjavi s paketom advance style, na katerem temelji) pa novincu prinaša temno stropno oblogo in stekleno panoramsko streho. Vzdolžnih strešnih nosilcev po drugi strani nima, kar je lahko kar pomemben podatek, če na strehi (to lahko obremenite z največ 50 kilogrami) radi prevažate športne rekvizite. Ali pa strešni kovček.

Cene s prenovo ostajajo enake. Razlika je le v višini popusta, ki namesto 3500 evrov znaša okrogla dva tisočaka. To pomeni, da s ceno 32.170 evrov osnovo še naprej predstavlja paket elegance, najdražji pa je z novim paketom advance style plus, ki je na voljo od 38.690 evrov. V osnovi bo prenovljeni HR-V, ki bo pri slovenskih kupcih najbolj priljubljen s srednjima paketoma advance in advance style, črn, za doplačilo 650 evrov pa lahko tudi v šestih drugih barvah karoserije. Med njimi so tri nove, in sicer siva, modra in zelena. Pri paketih advance style in advance style plus je na voljo tudi streha v kontrastni barvi (sivi ali črni). Takšen HR-V je opremljen še s svetlim oblazinjenjem.

Drugi doplačili sta le še za podaljšano jamstvo (dodatni dve leti oziroma 150.000 prevoženih kilometrov) in podaljšano jamstvo na pogonsko baterijo (dodatna tri leta oziroma 160.000 prevoženih kilometrov). Zastopnik znamke, ki ob standardnem popustu ponuja še dodatnih tisoč evrov v primeru nakupa preko financiranja, pravi, da bodo s HR-V še naprej nagovarjali fizične kupce, nekaj povpraševanja pa pričakujejo tudi s strani taksistov. Ja, HR-V je ob precej kompaktnih dimenzijah prostoren avtomobil, s hibridnim pogonom pa obenem še varčen, zato je lahko zanimiva izbira. Plan prodaje je, podobno kot pri priključnohibridnem CR-V e:PHEV, odvisen od možnosti dobav. Zastopnik znamke, ki je od 1. januarja 1999 do danes prodal več kot 1300 HR-Vjev, pričakuje, da bo na slovenske ceste letos zapeljalo 70 vozil. Med kupci naj ne bi bili le obstoječi (čeprav ima Honda ene najbolj zvestih), nekaj naj bi jih privabili tudi s strani drugih, predvsem premijskih znamk.

Cene:
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT elegance, n-st. sam. (96 kW) – 32.710 EUR
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT advance, n-st. sam. (96 kW) – 35.110 EUR
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT advance style, n-st. sam. (96 kW) – 37.310 EUR
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT advance style plus, n-st. sam. (96 kW) – 38.690 EUR
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT elegance, n-st. sam. (96 kW) – 32.710 EUR
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT advance, n-st. sam. (96 kW) – 35.110 EUR
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT advance style, n-st. sam. (96 kW) – 37.310 EUR
honda HR-V e:HEV 1.5 i-MMD e-CVT advance style plus, n-st. sam. (96 kW) – 38.690 EUR
Lov na premijske kupce
Beri dalje