Kia zaseda osmo mesto na našem trgu, med kupci najbolj priljubljeni pa so modeli ceed (teh je bilo v različicah ceed, ceed sportswagon, proceed in Xceed lani registriranih 782), sportage (692) in stonic (474). Pri električnih vozilih je zgodba precej drugačna. Medtem ko so pri Tesli zabeležili več kot 850 novih registracij pri nas, so jih pri Kii le 25. V celem letu! Le dober odstotek celotne prodaje da hitro vedeti, da Korejci konkurenčnega, predvsem pa cenovno dostopnega, električnega avtomobila niso imeli v ponudbi. Zdaj ga imajo – po srednje velikem EV6 in ogromnem EV9 na trg prihaja manjši EV3.
slika
Novi križanec ceedove velikosti v dolžino meri 4,30 metra (4,31 v primeru različice GT-line), kar pomeni, da je od večjega nira krajši za 12, od sportaga pa 21,5 centimetra. Ker je medosna razdalja z 2,68 metra vseeno povsem enaka tisti pri sportagu, lahko govorimo o prostornem modelu. Ta bo, po besedah zastopnika znamke, z dobrim električnim dosegom brez težav odigral vlogo prvega avtomobila pri hiši. Ob tem bo še precej opazen – z modernimi led lučmi (tako spredaj kot zadaj), velikimi platišči (ta lahko merijo tudi 19 palcev) ter poudarjenimi plastičnimi obrobami močno spominja na model EV9. Z zaprto sprednjo masko, aktivnimi zračnimi loputami in skritimi vratnimi kljukami pa se lahko pohvali še z odličnim količnikom zračnega upora; ta meri le 0,26.
slika
Novi EV3, ki si z modelom EV9 deli še precej tehnologij, sledi oblikovni filozofiji Opposites United (združena nasprotja). Citiram: »izkorišča ustvarjalno napetost, ki jo ustvarjajo različne vrednote narave in sodobnosti, da bi ustvarila harmonično celoto«. Očitno so Korejci še bolj ustvarjalni pri besedah kot obliki, dejstvo pa je, da so posegli po recikliranih materialih – lep primer je obloga prtljažnika, ki je v 40 odstotkih izdelana iz reciklirane plastike iz Tihega oceana (zbrane v okvirju sedemletnega sodelovanja z neprofitno organizacijo The Ocean Cleanup). Še bolj zanimiva je na pogled preprosta in pregledna armaturna plošča, oblikovana po vzoru drugih modelov znamke.
slika
Prva stvar, ki jo boste opazili, so kar trije zasloni, združeni v celoto. Pred voznikom so veliki 12,3-palčni digitalni merilniki, tudi osrednji zaslon ima premer 12,3 palca, med njima pa je še manjši, 5,3-palčni zaslon, namenjen funkcijam prezračevanja. Nekaj malega je še fizičnih stikal, ne manjkajo niti projekcijski prikazovalnik (ne boste verjeli, ampak tudi ta meri 12,3 palca), napredno glasovno upravljanje s pomočjo sistema ChatGPT in najsodobnejši asistenčni sistemi. Novi EV3 si kljukico zasluži tudi pri prostornosti, tako spredaj kot zadaj se sedi super, prostora je dovolj, s 25 litri spredaj in 460 litri zadaj pa sta dovolj velika še prtljažnika.
slika
E-GMP je platforma, ki si jo novinec deli z modeloma EV6 in EV9, tudi Hyundaijevimi modeli ioniq 5, ioniq 6 ter ioniq 9. Takšno ima še genesis EV60, za razliko od vseh naštetih pa novi EV3 (kasneje tudi hyundai ioniq 3) temelji na 400- in ne 800-voltni tehnologiji. Za zdaj je na voljo le s sprednjim pogonom in enim elektromotorjem. Ta razvije 150 kilovatov moči (204 KM) ter 283 Nm navora, na voljo pa je v kombinaciji z dvema velikostima litij-ionske baterije korejskega proizvajalca SK energy. Manjša (po kateri naj bi, tudi zaradi cenovne dostopnosti, poseglo kar 80 odstotkov kupcev) ima uporabno kapaciteto 58,3 kWh in tehta 375 kilogramov, večja pa 81,4 kWh in 470 kilogramov.
slika
Po podatkih tovarne naj bi doseg znašal 436 oziroma 605 kilometrov (v mestu celo 773), bateriji pa bi se lahko od 10 do 80 odstotkov napolnili v 29 oziroma 31 minutah. EV3 se pri različici z manjšo baterijo polni z do največ 101 kilovatom moči, pri različici z večjo pa do 128 kilovati. Za zdaj je serijsko vgrajen še 11-kilovatni trifazni polnilnik, prihodnje leto pa se bo lahko novinec na izmeničnem toku polnil tudi z do 22 kilovati. Toplotna črpalka je del serijske opreme od drugega paketa 'star' dalje, osnovni 'air' je ne bo imel. Pri najbogatejših paketih opreme je na voljo tudi dvosmerno polnjenje s funkcijami V2B (Vehicle-to-Building), V2G (Vehicle-to-Grid), V2H (Vehicle-to-Home) in V2L (Vehicle-to-Load), prav vse različice pa so opremljene z obvolanskima ročicama za nastavljanje moči regenerativnega zaviranja. S tem novi EV3, ki ima servisni interval predpisan na dve leti oziroma na 30.000 prevoženih kilometrov, omogoča vožnjo z le enim pedalom.
slika
Na naših cestah sprva pričakujte različice z manjšo baterijo, tiste z večjo so za zdaj na voljo po naročilu. V prvem primeru so kupcem na voljo trije paketi opreme, in sicer air, star in sky. Različica z 81,4 kWh baterijo je že v osnovi bogato opremljena, posledično pa na voljo le v paketih sky in GT-line. Kasneje bosta ponudbo obogatila še nabriti EV3 GT ter različica z dvema elektromotorjema, posledično tudi štirikolesnim pogonom. Ker dodatne opreme ni (oziroma je ta del paketov), lahko kupci doplačate le še za barvo karoserije. V osnovi je avtomobil bel, doplačilo za druge barve znaša 720 evrov, le mat barva na fotografijah stane okrogel tisočak.
slika
Zastopnik znamke pravi, da bo najbolj priljubljen s paketom star. Takšen v osnovi stane 36.979 evrov. Najcenejši je na voljo za 34.999 evrov oziroma 45.999 evrov, ko govorimo o različici z večjo baterijo. Na navedene cene nato ponujajo še 2300 popusta ob financiranju, seveda pa lahko pričakujete še do 7200 evrov subvencije (oziroma 6500 pri vozilih nad 35 tisočaki). Pri Kii, ki želi letos prodati 2400 vozil, pričakujejo, da bo do konca leta po naših cestah vozilo že 200 križancev EV3. Računajo, da bodo med kupci tudi pravne in ne le fizične osebe, če bo šlo vse po načrtih, pa bo EV3 postal daleč najbolj priljubljen Kiin električni model, celo eden vodilnih na trgu.
slika
Očitno tudi Korejci želijo svoj del pogače, zato ne preseneča, da bosta kmalu ponudbo obogatila še dva druga električna modela – še manjši EV2 in nekoliko večji EV5. Za ljubitelje klasike pa napovedujejo limuzinski K4 in mali picanto.
slika
Cene:

kia EV3 58.3 kWh air, 1-st. sam. (150 kW) – 34.999 EUR
kia EV3 58.3 kWh star, 1-st. sam. (150 kW) – 36.979 EUR
kia EV3 58.3 kWh sky, 1-st. sam. (150 kW) – 41.499 EUR
kia EV3 81.4 kWh sky, 1-st. sam. (150 kW) – 45.999 EUR
kia EV3 81.4 kWh GT-line, 1-st. sam. (150 kW) – 48.999 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Električni križanec ceedove velikosti

Pogled na statistiko prvič registriranih vozil je lahko precej zanimiv. Lani je bilo pri nas na novo registriranih 2292 osebnih vozil znamke Kia, električnih pa komaj kaj, zato je tu novi EV3.

Beri dalje
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc
Let pod radarjem
PREMIERE
Let pod radarjem
domača premiera: renault rafale e-tech plug-in hybrid
Gašper Miš
Tudi za zahtevne voznike
PREMIERE
Tudi za zahtevne voznike
Domača premiera: Honda CR-V
Iztok Krajnc
Na trg z dvema električnima dostavnikoma
PREMIERE
Na trg z dvema električnima dostavnikoma
domača premiera: farizona V6E in SV
Gašper Miš
Zapolnjuje vrzel
PREMIERE
Zapolnjuje vrzel
domača premiera: volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Najboljša imena ima Cupra
PREMIERE
Najboljša imena ima Cupra
domača premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Velika toyota za delo
PREMIERE
Velika toyota za delo
domača premiera: Toyota proace max
Iztok Krajnc
Leto šestice
PREMIERE
Leto šestice
domača premiera: audija A6 e-tron in Q6 e-tron
Gašper Miš
Leteča preproga
PREMIERE
Leteča preproga
domača premiera: citroëna C4 in C4X
Iztok Krajnc