Ob poplavi križancev in vse več obveznih varnostnih sistemov so določenim avtomobilskim segmentom šteti dnevi. Med njimi so tudi malčki segmenta A, kjer v ponudbi ostaja le še nekaj predstavnikov. Eden izmed njih je Kiin picanto, ki se predstavlja v prenovljeni podobi.
Podobno kot pri prvi in drugi generaciji drugo prenovo doživlja še tretja. Ta je na trg pripeljala leta 2017, prvo prenovo doživela 2020, drugo pa so pokazali že leta 2023, a k nam prihaja z zamudo. Slabih 3,6 metra dolg malček s posodobitvijo sledi oblikovni filozofiji združena nasprotja in je zato bolj podoben novejšim Kiinim modelom, posledično pa se lahko pohvali z novim logotipom, novima odbijačema, novo motorno masko in novimi lučmi. Te so spredaj postavljene pokončno, nad vse manj opazno motorno masko tigrovega nosu pa jih povezuje bodisi kromirana letev ali led svetlobni trak. V osnovi so svetila halogenska, pri najbogatejšem paketu picanto prvič sveti v led tehniki. Tudi luči zadaj so oblikovane po vzoru sprednjih, zato so med seboj povezane. Korejci s prenovo picanta ponujajo še nekaj na novo oblikovanih platišč, ki v osnovi merijo skromnih 14, lahko pa 15 ali 16 palcev.

Novinec, ki bo na trgu še naprej konkuriral modelom hyundai i10, fiat panda in toyota aygo X, v notranjosti prinaša manj novosti. Kabina tako bolj ali manj ostaja enaka tisti pred prenovo. Na voljo so le nekoliko drugačna oblazinjenja, tudi trajnostni materiali, največjo in najbolj opazno novost pa zagotovo predstavlja 8-palčni zaslon na dotik, ki je zdaj del serijske opreme. Ob tem je povezan še s kamero za vzvratno vožnjo, navigacijsko napravo ima, tudi projekciji Android Auto in Apple CarPlay. Pa merilniki so novi, zdaj so digitalni, novost predstavlja še odlagališče za brezžično polnjenje mobilnega telefona.

Picanto z drugo prenovo dobiva tudi nekaj novih varnostnih in asistenčnih sistemov, da bo še bolj varen. Izpostavljajo sistem za samodejno zaviranje v sili, ki zdaj prepozna tako pešce kot kolesarje, ne manjka niti sistem, ki spremlja dogajanje v mrtvem kotu in prepreči nenamerno menjavo pasu, tudi sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu ima. Kiin malček kljub temu ostaja enostaven in prijeten avtomobil, ki ohranja ogromno fizičnih stikal, zato je ergonomija odlična. Glede na velikost oziroma bolje rečeno majhnost vozila je prostora v kabini precej, prtljažni prostor pa je z 255 litri med največjimi v razredu (večjega imata le suzuki ignis in dacia spring).

Motorna ponudba s prenovo ostaja bolj ali manj enaka kot prej. Picanto se na elektriko za zdaj požvižga in še naprej stavi na preprost bencinski motor brez turbine. 74-kilovatne (100 KM) različice ni več v ponudbi, ker je bila očitno preveč zmogljiva, sta bili pa obe, ki sta še na voljo, deležni nekaj izboljšav, da sta zdaj bolj čisti in varčni. Osnovno izbiro tako še naprej predstavlja litrski trivaljni motor MPI, ki razvije skromnih 46 kilovatov moči (63 KM) ter 93 Nm navora, nadgradnjo pa 1,2-litrski štirivaljnik. Tudi ta nosi oznako MPI in ne ponuja veliko moči, le 58 kilovatov (79 KM) ter 113 Nm navora, a je picanto lahek avtomobil, manj kot tisoč kilogramov tehta z voznikom, zato je vožnja z njim prijetna. Pogon ostaja na sprednji kolesi, tja pa se v osnovi še naprej prenaša preko petstopenjskega ročnega menjalnika. Pri močnejši različici je na voljo tudi petstopenjski robotiziran AMT, doplačilo zanj pa znaša okroglih tisoč evrov.

Paketi opreme so trije: LX active, EX trend in EX style, kasneje pride še športni GT-line. Ta bo z ostrimi linijami in številnimi odprtinami za zajem zraka (četudi le nakazanimi) res hud za pogledati, pa še panoramsko strešno okno bo lahko imel. Novinec ima že v osnovi več opreme, na voljo pa je še v devetih barvah karoserije, med katerimi so štiri nove, tudi modra na fotografijah. Brez doplačila bo prenovljeni picanto bel, medtem ko za kovinsko barvo pripravite dodatnih 720, za biserno pa 820 evrov. Osnovna cena za sam avtomobil se začne pri 16.999 evrih (1.0 MPI LX active, 5-st. roč.), najdražji pa za zdaj stane 20.999 evrov (1.2 MPI AMT EX style, 5-st. rob.). Nakup preko financiranja vozila ne poceni, medtem ko je gotovinska cena dva tisočaka nižja. Če je bila ob predstavitvi tretje generacije pod desetimi tisočaki, danes picanto ni več poceni, a zastopnik znamke vseeno pravi, da bodo z njim prepričali med 10 in 20 kupcev mesečno. Kaj bo s četrto generacijo, še ni znano, so nam pa pri Kii že pokazali koncept EV2, medtem ko oznaka EV1 za zdaj ostaja prosta.

Cene (na katere ponujajo dva tisoč evrov popusta v primeru gotovinskega nakupa):
kia picanto 1.0 MPI LX active, 5-st. roč. (46 kW) – 16.999 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX trend, 5-st. roč. (58 kW) – 18.499 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX style, 5-st. roč. (58 kW) – 19.999 EUR
kia picanto 1.2 MPI AMT EX style, 5-st. rob. (58 kW) – 20.999 EUR
kia picanto 1.0 MPI LX active, 5-st. roč. (46 kW) – 16.999 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX trend, 5-st. roč. (58 kW) – 18.499 EUR
kia picanto 1.2 MPI EX style, 5-st. roč. (58 kW) – 19.999 EUR
kia picanto 1.2 MPI AMT EX style, 5-st. rob. (58 kW) – 20.999 EUR
Plavanje proti toku
Beri dalje