Znamko MG verjetno poznajo starejši vozniki, ker smo približno dve desetletji nazaj še vozili MGje in roverje, mlajši pa jo zdaj spet videvate na cestah, ker je pri nas že kar nekaj čisto novih modelov.
Ta znak pri nas nosi že več modelov, celo pri Volanu smo vozili že štiri: MGje 3, 4, HS in zdaj še novi ZS. Sploh zgodovina imena ZS je zelo zanimiva: med letoma 2001 in 2005 je bil MG ZS družinska limuzina, ki je bila v resnici nadgrajena verzija roverja 45, ki pa je bil prenovljen model rover 400, ki je temeljil na hondi domani. Čisto enostavno, a ne?

Ampak leta 2025 je to čisto nepomembno, ZS nima razen imena prav nobene zveze s temi, ki sem jih naštel, ker je zdaj to izjemno popularen kompaktni križanec, ki so ga novi kitajski lastniki napovedali leta 2016, prvo generacijo pa sva potem z Anžetom videla, ko sva obiskala leta 2017 salon v Šanghaju. So v Veliki Britaniji vseeno razmišljali, da bi ga poimenovali XS, da ga ne bi preveč mešali z ZS, pa so si potem premislili in zdaj je povsod po svetu isto ime.

To je tudi daleč najbolje prodajan MG izven Kitajske, že pred enim letom so jih izvozili milijon, zdaj pa ta številka samo še strmo raste, k čemur vsaj malo pripomoremo tudi v Sloveniji. Ja, tudi pri nas jih je že kar nekaj na cesti. Prva generacija je pripeljala leta 2017, prenovljena 2019, to je pa zdaj druga, čisto nova in prvič tudi hibridna.

Zakaj je zanimiva za nas? Ker znamo biti slovenski kupci tudi zelo racionalni pri nakupu novega avtomobila in pri ZSu dobimo kar veliko za svoj denar. Spada v segment B-SUV, ki je pri nas izjemno priljubljen, je pa eden največjih med konkurenco, kar 4,43 metra je dolg, to je celo od starega kar 10 centimetrov več, pa že tisti ni bil majhen. Seveda je zato povsod več prostora, če vam je všeč nova zunanjost, pa vam bo mogoče še bolj notranjost, ki izgleda zelo moderno. Meni sicer niso všeč prisekani volani, ampak to je zdaj zelo moderno. Ni mi všeč tudi to, da je premalo gumbov in da je potem vse na zaslonih, ZS ima k sreči še nekaj klasičnih stikal. Ročica samodejnega menjalnika je dobila navdih pri reaktivnih letalih in izgleda zelo futuristično, če je potrebno, da je tako velika, je pa drugo vprašanje. Ampak kdo od vaših kolegov se še lahko pohvali, da ima takšno v svojem avtu, ki ne stane 100 jurjev? Veliko je odlagalnih mest, kar mi je všeč, sploh za telefon je precej uporabno, prtljažnik pa meri 443 litrov in 1457 pri zloženih naslonjalih.

ZS je na začetku samo hibrid. Samopolnilni hibrid, če sem bolj natančen, pomeni, da se lahko kar velikokrat vozi samo na elektriko, vi pa boste vanj točili samo bencin. Je pa nekaj posebnega s svojim menjalnikom, ki ima samo 3 prestave. To ima določene prednosti in tudi pomanjkljivosti, kot boste videli v testu kasneje, ima pa sistem precej veliko hibridno baterijo s kapaciteto 1,83 kilovatne ure, kar zelo pomaga, ko je treba močno pospešiti. Moči na papirju sploh ni malo, OK, sam 1,5-litrski štirivaljni bencinski motor ima samo 75 kilovatov, to je 102 ’konja’, ampak je elektromotor tako močan, kar 100 kilovatov ima, da potem skupaj stisneta 145 kilovatov, kar je 197 ’konjev’. Dobro, ne pričakujte zdaj športnih pospeškov, ampak vseeno lepo potegne, ko je baterija dobro napolnjena. Z mesta do 100 km/h v 8,7 sekunde.

Na osrednjem zaslonu boste videli še cel kup sistemov, ki jih oni imenujejo MG pilot, k sreči se jih večina potem lahko vklopi in izklopi, sploh pa se mi zdi, da vam bo všeč 360-stopinjski pogled okoli vozila, ki ima 4 široke kamere, da se vidi vseokrog. Danes je treba biti oborožen za spopad s konkurenco, v tem razredu je res huda in samo nizka cena ni dovolj, čeprav hibrid seveda ne more biti tako poceni. Z najbogatejšo opremo luxury in kovinsko barvo, kot ju ima ZS na posnetkih, stane 27.990 EUR, kasneje pa naj bi pripeljale še cenejše nehibridne variante.
Prav barva emerald zelena, kot ji pravijo, mi je všeč, čeprav sem takoj pomislil na british racing green, kot so jo nosili legendarni aston martini in jaguarji, tako da tukaj pa se poklanjajo še britanski dediščini znamke MG, ki je lani praznovala 100 let.
Najprej hibrid, potem ostali
Beri dalje