Ljubitelji avtomobilizma se gotovo spomnite originalnega modela frontera, ki so ga izdali novembra leta 1991. V osnovi je šlo za isuzu MU, ki so ga Japonci pod različnimi imeni in z različnimi partnerji prodajali praktično povsod po svetu, v srcih voznikov pri nas pa se je frontera tedaj zapisala kot velik terenec, ki je sposoben prežvečiti večino ovir, ki se pojavijo pred njim, ne glede na vreme.
slika
Dvajset let po zaključku prodaje so Nemci k nam pripeljali novo frontero, gre pa v osnovi za povsem drugačen in tehnološko znatno nadgrajen stroj. Naj vas to ne prestraši, saj so se pri Oplu odločili, da želijo z novo frontero ugoditi tistim, ki želijo sodoben in hkrati preprost avtomobil, ki je uporaben in predvsem dostopen. Enostavnost uporabe je bila za vodilne pri Oplu torej ključnega pomena, kar pa ne pomeni, da frontera ne premore številnih novih tehnologij, zelenih inovacij in trajnostnih materialov.
slika
Nova frontera je samosvoj avtomobil, ki zunaj ne premore nobenega kroma. Od ostalih produktov znamke Stellantis se ločuje po drugačnem zunanjem videzu, kjer obraz krasi prepoznavna maska 'vizor', ki se lepo zliva z led lučmi na vsaki strani. Slednje so vedno na voljo z led tehnologijo, tudi pri vstopnem modelu, na zadku pa so se odločili za deljene luči in širok napis frontera čez celotno širino. Frontera je v novi generaciji dolga slabih 4,4 metra in se uvršča med 25 centimetrov krajšo mokko in 25 centimetrov daljši grandland. Pravzaprav frontera hodi po robu, saj uradno sicer spada v segment B-SUV, po velikosti pa se nahaja v zgornjem robu B-segmenta oziroma v spodnjem robu C-segmenta.
slika
V kabini boste ljubitelji analognega navdušeni nad klasičnimi gumbi, preko katerih boste lahko upravljali s prezračevalnim sistemom. Ti so še vedno ekstremno priljubljeni, saj nadzor nad zračenjem preko zaslona mnogim enostavno ni všeč. Poleg tega sta na voljo dva 10-palčna zaslona, ki prikazujeta digitalne merilnike na eni in multimedijo na drugi strani. Frontera bo pri Oplu sinonim za družinsko uporabnost, zato je v notranjosti za 23 litrov odlagalnih površin, podlaga za brezžično polnjenje pametnih telefonov in posebnost - flex trak na sredinski konzoli, zaradi katerega lahko varno pritrdite manjše ali večje predmete. Notranjost je ’veganska’ in vsebuje samo trajnostne materiale. Frontera je posebna tudi zato, ker gre za najbolj kompakten avtomobil na našem trgu, ki omogoča sedem sedežev, prtljažnik pa ponudi lepih 460 litrov, nizek nakladalni rob in široko odprtino. Slednja v višino meri dobrih 73, v širino pa slabih 99 centimetrov.
slika
Nemci ne skrivajo tehnološke podobnosti z ostalimi bratranci koncerna Stellantis, saj je tudi frontera izdelana na platformi 'smart car'. Kljub temu pa so z nemškim inženiringom poskrbeli, da gre za dovolj drugačen avtomobil, ki se tudi vozniško obnaša drugače od svojih intimnih znancev. Seveda frontera računa na družine, zato ponuja tako bencinsko kot električno motorizacijo, bolj racionalno ceno pa so pri Oplu dosegli tudi z bolj učinkovitim postopkom proizvodnje. Tudi zato je lahko vstopni električni model na voljo za najmanj 26.690 EUR, kar pomeni 19.490 EUR z upoštevano subvencijo. Za ta denar dobite elektromotor, ki ponudi 83 kW (113 KM) in 125 Nm navora, baterija (litij-železo-fosfatna) pa pospravi 44 kWh električne energije. Hitro polnjenje je omogočeno z močjo največ 100 kW, po WLTP pa je mogoče s polno baterijo prevoziti do 305 kilometrov, kar bomo vsekakor preskusili na testu.
slika
Za ljubitelje klasičnih motorjev na notranje zgorevanje je na voljo 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z blagohibridno tehnologijo, ki vedno premore samo robotiziran menjalnik z dvema sklopkama in šestimi stopnjami, tako da bo vožnja s frontero za vse še bolj udobna. Vstopni blagi hibrid ponudi 81 kW (110 KM) sistemske moči, zmogljivejši 107 kW (145 KM), pri čemer manjša baterija, ki pospravi 0,898 kWh elektrike, skrbi za manjšo porabo. Poleg tega je mogoče do hitrosti 135 km/h tudi jadrati, ko se ob manjših obremenitvah bencinski motor izklopi, več kot 50 odstotkov časa je v mestu mogoče prevoziti samo na elektriko, povprečna poraba pa je uradno 5,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Inženirji so še dodelali krmilni mehanizem, ki je bolj natančen in bolj odziven, kar pride prav na ozkih ulicah, zaradi nastavitev pa zagotavlja naraven in predvidljiv odziv.
slika
Opel frontera stane najmanj 20.990 EUR, če hočete blagi hibrid, na kar vam ponudijo 1.300 EUR popusta ob financiranju, električna izdaja pa najmanj 26.690 oziroma 19.490 EUR z upoštevano subvencijo. Na voljo sta dva paketa opreme, edition ali GS, si pa pri uvozniku želijo, da jih na mesec prodajo vsaj 50, čeprav obstaja potencial, da jih letno prodajo tudi precej več kot 500. Na naših cestah bo to poletje.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Enostavnost je njegova vrlina

Avtomobilski proizvajalci radi kopirajo drug od drugega. V minulih letih so vsi imena avtomobilov razširili čez širino prtljažnih vrat, zdaj so moderna obujanja imen starejših modelov. Zato je Opel oživil frontero.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc