Skoraj 15 let mineva, odkar je Renault leta 2010 predstavil master tretje generacije, te dni pa na trg prihaja četrta. Bolj aerodinamična, bolj moderna, bolj prostorna, bolj varčna in s številnimi novimi sistemi tudi bolj varna.
slika
Renault je bil lani z dobrimi 23 odstotki prodaje vodilni v segmentu lahkih gospodarskih vozil pri nas. Več kot 2000 so jih prodali! Med njimi kar 950 masterjev, kar pomeni, da je bil med veliki dostavniki s kar četrtino prodaje prva izbira slovenskih kupcev. Podobno je tudi drugod po Evropi, kjer master beleži 17-odsotni tržni delež. Da ne gre le za konkurenčno ponudbo, pač pa res dober izdelek, dokazuje podatek, da je od predstavitve leta 1980 v treh generacijah prepričal že več kot tri milijone kupcev. Novi master četrte generacije bo tako gradil na bogatih temeljih prvih treh, lepa popotnica pa bo tudi prestižna nagrada IVOTY (International Van Of The Year) za mednarodni dostavnik leta 2025.
slika
Novinec je na voljo kot furgon, furgon s podaljšano kabino, šasija, šasija s podaljšano kabino (ta, tako kot furgon, ponuja prostor sedmim potnikom, trem spredaj in štirim zadaj, pri čemer tovorni prostor še vedno sprejme solidnih 8 kubičnih metrov tovora), tudi keson in klasični kombi. Slednjega zastopnik znamke ne bo tržil, saj meni, da večini potreb zadosti že manjši trafic passenger. Novi master, tako kot vsi njegovi predhodniki, k nam prihaja iz francoske tovarne Batilly, kar 84 odstotkov delov pa je evropskih. Da gre res za povsem nov izdelek, potrjuje podatek, da si s tretjo generacijo deli le eno samo komponento. To so vratne kljuke, vse drugo pa je povsem novo. Celo ohišji zunanjih vzvratnih ogledal sta novi in z možnostjo poklopa bolj odporni na 'buške'.
slika
Ker novi master med velikimi dostavniki velja za najbolj aerodinamičen predstavnik segmenta, mu pogovorno pravijo kar aerovan. Renault je dober količnik zračnega upora dosegel na račun bolj položnega vetrobrana, bolj položen je tudi motorni pokrov. Prednost ni le v boljši učinkovitosti, pač pa tudi tišji vožnji. Takšna oblika ustvarja manj turbulentnega zraka in s tem manj hrupa, ki prihaja v kabino. Z velikim novim logotipom in ogromno sprednjo masko je novinec še bolj moderen, z led svetlobnim podpisom v obliki črke C pa hitro prepoznaven. Nove ima še luči zadaj, tudi te so bolj moderno zašiljene, in nova zadnja vrata, ki so po besedah zastopnika znamke oblikovana po vzoru vrat sefov. S tem naj bi novi Renaultov veliki dostavnik že na pogled vlival občutek varnosti in trpežnosti.
slika
Veliko novosti je tudi v notranjosti. Armaturna plošča je povsem nova, oblikovana v obliki črke S, ki je značilna za tovornjake. Glavna prednost je, da je vse pomaknjeno proti vozniku in s tem na dosegu rok. Pred voznikom so pregledni analogni merilniki, pri električni različici celo digitalni. Na armaturni plošči kraljuje še vedno serijski 10-palčni zaslon, občutljiv na dotik in podprt z multimedijskim vmesnikom openR link. Ta je brezžično povezljiv s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay, omogoča tudi povezavo in prikaz dodatnih zunanjih naprav. Za doplačilo dobrih 500 evrov je na voljo še Googlov navigacijski sistem. Ta bo sploh smiseln pri povsem električni različici E-tech electric, saj lahko optimizira delovanje pogona, predvidi polnjenja in omogoči pripravo baterije na samo polnjenje. Napove lahko še odstotek napolnjenosti baterije na cilju. Ja, precej pameten je lahko novi master, ki skupaj ponuja do 18 varnostnih sistemov, zanimivo pa ne radarskega tempomata. Na voljo je navadni (tudi omejevalnik hitrosti), razlog pa je, da nova zakonodaja GSR2 tega ne zahteva, zato se zaradi cenovne dostopnosti zanj niso odločili. Po drugi strani ima nekaj rešitev, ki bodo prav prišle gasilcem: na vetrobranskem steklu je QR-koda, ki omogoča hiter dostop do vseh tehničnih podatkov, hitro dostopno je še SD-stikalo za izklop napetosti in hiter je dostop do baterije.
slika
Pa prostornost? Tudi kljukica, novinec že v kabini ponuja za kar 135 litrov odlagalnih mest in predalov. Za doplačilo je na voljo tudi paket mobilna pisarna, ki med drugim doda posebno mizico na hrbtni strani sovoznikove klopi. Ker multimedijski vmesnik omogoča dostop do spleta ter povezavo žičnih in brezžičnih zunanjih naprav (na primer računalniške miške ali tipkovnice), lahko novi master služi kot mobilna pisarna. Drugim bo bolj pomemben podatek, da je tovorni del deset centimetrov daljši, štiri centimetre daljša so še drsna vrata. To omogoči nalaganje evropalete s strani in ne le preko dvokrilnih vrat zadaj (ta se odpirajo pod kotom 270 stopinj). Volumen tovornega prostora je seveda odvisen od dolžine in višine, vse do prihoda najdaljše različice L4 pa meri najmanj 10,8 in največ 14,8 kubičnega metra. Ob tem lahko master sprejme še do 3,82 metra dolge predmete.
slika
Sprva je na voljo s turbodizelskim motorjem, ki bo bolj priljubljen in v povsem električni različici E-tech electric (katere cena še ni znana). Povsem možno je, da bo ponudbo kasneje obogatila še različica H2-tech, ki bo za pogon uporabljala vodikove gorivne celice. Zasnova to omogoča, a Renault takšnega pogona za zdaj še ne ponuja. Praktično vse upe za zdaj polagajo na 2,0-litrsko štirivaljno turbodizelsko različico, ki je na voljo v treh konfiguracijah moči. Že znan motor, ki poganja tudi manjši trafic in ustreza normativom euro 6d full, je na voljo s 96, 110 oziroma 125 kilovati moči. Torej 131, 150 oziroma 170 'konjički' ter 350, 360 oziroma 380 Nm navora - bodisi v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim ali 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom ZF. Ta bo za 2800 evrov doplačila na voljo le pri 110-kilovatni različici furgon (blue dCi 150) ter močnejši, 125-kilovatni šasiji (blue dCi 170). Bolj učinkovit turbodizelski motor v kombinaciji z boljšo aerodinamiko poskrbi, da lahko novi master porabi do liter in pol manj goriva na sto prevoženih kilometrov (kar v 100.000 kilometrih pomeni tudi do več kot 2000 evrov prihranka pri gorivu), ob tem pa vsak prevožen kilometer v zrak izpusti še 39 gramov manj CO2. Pri različici E-tech electric dober količnik zračnega upora prinaša do 27-odstotni, pri termični pa še vedno nekje 20-odstotni prihranek pri porabljeni energiji.
slika
S povsem električno različico E-tech electric pri nas za zdaj ni velikih načrtov, še največ naročil pričakujejo s strani velikih podjetij, ki bodo morala že v kratkem vsaj delno elektrificirati svoj voznik park. Kupcem sta na voljo dve različici – s 96 (131 KM) in s 105 kilovati moči (143 KM). Navora je v obeh primerih za okroglih 300 Nm, ta pa se preko reduktorja prenaša na sprednji kolesi. Z močjo elektromotorja (ki ga med drugim poznamo že iz modelov megane E-tech electric in scenic E-tech electric) je pogojena tudi velikost baterije, ki jo je moč reciklirati v 90 odstotkih. V prvem primeru govorimo o manjši, ki ji pravijo tudi urban range, s 40 kWh in WLTP-dosegom 170 kilometrov, v drugem pa večji long range s 87 kWh. V tem primeru tovarna obljublja doseg do 410 kilometrov, baterijo pa naj bi bilo od 15 do 80 odstotkov moč napolniti v 38 minutah. Polurno polnjenje na hitri polnilnici naj bi tako zadostovalo za nadaljnjih 240 kilometrov poti. V idealnih pogojih, se razume, torej takrat, ko bi bila baterija primerno ogreta ali ohlajena na 25 stopinj in bi se polnila tudi s 130 kW (kolikor znaša največja moč polnjenja pri veliki bateriji). Tu velja omeniti, da toplotne črpalke master nima, vseeno pa pri Renaultu pravijo, da se toplotne regulacije lotevajo na drug, precej preprost, a obenem učinkovit način. Največja moč polnjenja različice urban range na enosmernem toku medtem znaša 50 kW, na izmeničnem pa se lahko master polni z do 22 kW, kar pomeni, da bo tudi velika baterija od 10 do 100 odstotkov napolnjena v manj kot štirih urah.
slika
Pri uporabnosti velja omeniti, da ima master E-tech electric (ki je na pogled praktično enak turbodizelskemu) dobro tono nosilnosti, pri navadnem pa ta znaša do 1625 kilogramov. Obe omogočata še vleko prikolice, ki lahko pri električni različici tehta do 2000, pri turbodizelski pa 2500 kilogramov. Na terenu bo še kako prav prišla vtičnica V2L, ki lahko polni ali napaja druge naprave z močjo do 3,5 kW. V ozkih mestnih ulicah bo na račun krajše medosne razdalje še kako dobrodošel tudi manjši obračalni krog. Ta kljub sprednjemu pogonu znaša le 12,7 metra oziroma meter in pol manj kot prej. Ko smo ravno pri pogonu: že v kratkem bo ponudbo obogatila še različica s pogonom na zadnji kolesi. Novi master je obenem še prvi predstavnik znamke z novim zavornim sistemom EBAM, ki po principu brake-by-wire deluje s pomočjo električne črpalke, ki nadzira moč zaviranja. To omogoča zaviranje z enako silo, ne glede na to, kako težak tovor se nahaja v tovornem delu, obenem pa novincu prinaša še za kar polovico krajši reakcijski čas sistema za samodejno zaviranje v sili.
slika
V kombinaciji treh dolžin (L2, L3 in kasneje še L4 – kjer krajši merita 5,68 oziroma 6,31 metra), dveh višin (H2 in H3 - od 2,50 do 2,78 metra), različnih nosilnosti, pogonov in številnih dodatnih predelav, bo skupaj na voljo več kot 40 kombinacij, da bo res vsak našel pravo. Kupcem je na voljo še sedem barv karoserije, tudi brezplačna bela, jasno. Osnovne cene brez DDV se za furgon začno pri številki 31.100 (L2H2P2 blue dCi 130, 6-st. roč.), pri šasiji pa 30.800 evrov (L3P3 blue dCi 150 VI, 6-st. roč.). Najcenejši master s šasijo in podaljšano kabino stane vsaj 33.150 evrov (L3P3 blue dCi 150 VI, 6-st. roč.), s pribitim davkom na dodano vrednost pa te številke znašajo 37.942 (furgon), 37.567 (šasija) oziroma 40.443 evrov (šasija s podaljšano kabino). Z osnovnima cenama 32.050 ter 32.650 evrov (oziroma 39.101 ter 39.833 evrov z DDV) bosta še naprej najbolj priljubljena furgona v različici L3H2P2 oziroma L3H2P3. Oba s 110-kilovatnim turbodizelskim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Zastopnik znamke, ki prodajnih načrtov ne razkriva, na navedene cene ponuja še tisoč evrov popusta, za nameček pa še podaljšano jamstvo do štirih let oziroma 200.000 prevoženih kilometrov.
slika
Cene (brez DDV):

renault master furgon L2H2P2 blue dCi 130, 6-st. roč. (96 kW) – 31.100 EUR
renault master furgon L2H2P3 blue dCi 130, 6-st. roč. (96 kW) – 31.500 EUR
renault master furgon L2H2P3 blue dCi 150, 6-st. roč. (110 kW) – 32.100 EUR
renault master furgon L2H2P3 blue dCi 170, 6-st. roč. (125 kW) – 32.700 EUR
renault master furgon L2H2P3 blue dCi 150 AT, 9-st. sam. (110 kW) – 34.900 EUR
renault master furgon L3H2P2 blue dCi 150, 6-st. roč. (110 kW) – 32.050 EUR
renault master furgon L3H2P3 blue dCi 130, 6-st. roč. (96 kW) – 32.050 EUR
renault master furgon L3H2P3 blue dCi 150, 6-st. roč. (110 kW) – 32.650 EUR
renault master furgon L3H2P3 blue dCi 170, 6-st. roč. (125 kW) – 33.250 EUR
renault master furgon L3H2P3 blue dCi 150 AT, 9-st. sam. (110 kW) – 35.450 EUR
renault master furgon L3H2P4 blue dCi 170, 6-st. roč. (125 kW) – 34.650 EUR
renault master furgon L3H3P3 blue dCi 130, 6-st. roč. (96 kW) – 33.650 EUR
renault master furgon L3H3P3 blue dCi 150, 6-st. roč. (110 kW) – 34.250 EUR
renault master furgon L3H3P3 blue dCi 170, 6-st. roč. (125 kW) – 34.850 EUR
renault master furgon L3H3P4 blue dCi 170, 6-st. roč. (125 kW) – 36.250 EUR
renault master šasija L3P3 blue dCi 150 VI, 6-st. roč. (110 kW) – 30.800 EUR
renault master šasija L3P3 blue dCi 150 VI, 6-st. roč. (110 kW) – 31.350 EUR
renault master šasija L3P3 blue dCi 170 VI AT, 9-st. sam. (125 kW) – 34.750 EUR
renault master šasija L3P3 blue dCi 170 VI, 6-st. roč. (125 kW) – 31.950 EUR
renault master šasija dvojna kabina L3P3 blue dCi 150 VI, 6-st. roč. (110 kW) – 33.150 EUR
renault master šasija dvojna kabina L3P4 blue dCi 170 VI AT, 9-st. sam. (125 kW) – 36.550 EUR
renault master šasija dvojna kabina L3P4 blue dCi 170 VI, 6-st. roč. (125 kW) – 33.750 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Novi gospodar lahkih gospodarskih vozil

Če se pri osebnih vozilih generacije običajno menjujejo kot po tekočem traku, je pri lahkih gospodarskih vozilih zgodba precej drugačna, zato smo na novi master čakali zelo dolgo.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc