slika
V naslednjem letu bodo vsa Fordova lahka gospodarska vozila na voljo tudi kot povsem električna ali pa hibridna in do konca tega desetletja bosta tako gnani dve tretjini vseh novih Fordovih prodanih vozil tega segmenta. Od leta 2035 pa bodo na voljo le še električna vozila in en električni velikan je na voljo že sedaj.
Ford transit electric se imenuje in oblikovno je praktično identičen dizelski različici, enaka je tudi njegova prostornost ter v veliki meri uporabnost. Pri Fordu so namreč želeli tudi obstoječim lastnikom ponuditi nekaj, česar so navajeni in imajo morda že iz prejšnjih vozil namenske nadgradnje, zato v primer nakupa takšnega električnega s tem ne bo težav. Kljub temu, da baterija v podkožju tehta 473 kilogramov, ima različica L2H2 350 še vedno nosilnost 900 kilogramov, večja različica 425 pa do 1.650 kilogramov. Takšen e-transit sme in zmore za seboj vleči še do 750 kilogramov težko prikolico. Pogon je v tem primeru na zadnji kolesi, kjer boste našli klasične vijačne vzmeti.
slika
Uporabnost je z vidika notranjega prostora torej identična, tudi takšen električni transit vase sprejme do 15,1 kubičnega metra tovora, voznika pa čaka tudi poznano okolje. Nekaj malenkost je seveda drugačnih, na primer elektronska ročna zavora in samodejni menjalnik z vrtljivim gumbom, ki ga poznamo že iz drugih Fordovih osebnih vozil, najbolj opazen pa je nov 12-palčni sredinski zaslon z najnovejšim vmesnikom Sync4. Sistem že poznamo in lahko pohvalimo njegovo intuitivno delovanje. Simpatični sta še dve drugi novosti.
slika
Prva je predpriprava vozila na potnikom prijetno temperaturo, torej ogrevanje ali hlajenje kabine, še preden odpeljemo na pot. Za vsak dan posebej lahko uporabnik vnese dve časovni postavki predvidenega odhoda na pot in ga bo v tem primeru pričakala že ogreta oziroma ohlajena kabina. Na ta račun bo tudi poraba elektrike potem med vožnjo manjša, doseg pa daljši.
Druga zadeva je sistem Pro Power. Dve vtičnici v tovornem delu in ena v potniški kabini lahko 'poganjajo' vsaka do 2,3 kilovata močnega porabnika. To pomeni, da obrtnik lahko svoje orodje uporablja kar na terenu in energijo črpa iz baterije vozila, torej ne potrebuje dodatnega agregata.
slika
Baterija je ena in s kapaciteto 68 kilovatnih ur, kar je po zelo optimističnem ciklu WLTP dovolj za dobrih 300 kilometrov poti, v praksi pa bo doseg najbrž med 150 in 200 kilometri, odvisno seveda od tega, kako boste vozilo obremenili s tovorom in kje se boste vozili. Na avtocesti bo šlo s hitrostjo do 130 km/h, v primeru šasije pa z do 105 km/h. Motorni različici sta dve, prva ponuja 135 kW moči, močnejša pa kar 198 kW, kar je 269 konjičkov. Polnjenje na 11-kilovatni polnilnici bo vzelo osem ur, na hitrih z enosmernim tokom pa boste polnili z največ 115 kilovati, kar pomeni, da bo baterija 80-odstotno polna v 35 minutah.
slika
Pri Fordu se zavedajo, da takšen transit seveda ne nagovarja vseh uporabnikov lahkih gospodarskih vozil in ima svoje specifike, pravijo, da je vseeno primeren za veliko dejavnosti in služb, ki dnevno ne prevozijo ogromnega števila kilometrov.
Za takšne bo doseg več kot dovolj velik, prednost električnega pogona je tudi prožnost motorja in precejšnja imunost na nenehna ustavljanja ter speljevanja, česar klasični motorji nikakor nimajo radi in običajno povzroča dodatne obremenitve motorjev. Tukaj s takšnim početjem ne bo težav in tudi dostop do vozilom prepovedanih mestnih središč je v takšnem primeru zaradi brezemisijske vožnje dovoljen.
slika
Neto cena vozila je okoli 60.000 EUR.
slika
Letos se bo pri nas za takšen e-transit odločilo 40 oziroma 50 kupcev, vsi pa bodo deležni servisnega intervala na eno leto brez omejitve kilometrov, 5 let jamstva brez omejitve kilometrov in 8 let garancije na baterijo, v tem času pa njena kapaciteta ne bo padla na manj kot 70 odstotkov prvotne.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Ducat let do popolne elektrifikacije

Beri dalje
Samo nebo je meja
PREMIERE
Samo nebo je meja
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Obuditev legende
PREMIERE
Obuditev legende
Domača premiera: fiat 600
Iztok Krajnc
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
PREMIERE
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
mednarodna premiera: renault 5 E-tech electric
Iztok Krajnc
Nazaj med prve tri
PREMIERE
Nazaj med prve tri
Domača premiera: Nissan qashqai
Gašper Miš
V simbiozi z družinami
PREMIERE
V simbiozi z družinami
Domača premiera: renault symbioz
Iztok Krajnc
Velike toyote so med nami
PREMIERE
Velike toyote so med nami
Mednarodna premiera: toyota professional
Iztok Krajnc
Kitajska ofenziva
PREMIERE
Kitajska ofenziva
Domača premiera: MG3 in MG HS
Iztok Krajnc
Po prenovi tudi v nabriti različici N
PREMIERE
Po prenovi tudi v nabriti različici N
Domača premiera: Hyundai ioniq 5
Gašper Miš
Aduti v senci
PREMIERE
Aduti v senci
Domača premiera: Mitsubishi ASX
Iztok Krajnc
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
PREMIERE
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
Domača premiera: Renault captur
Gašper Miš