V naslednjem letu bodo vsa Fordova lahka gospodarska vozila na voljo tudi kot povsem električna ali pa hibridna in do konca tega desetletja bosta tako gnani dve tretjini vseh novih Fordovih prodanih vozil tega segmenta. Od leta 2035 pa bodo na voljo le še električna vozila in en električni velikan je na voljo že sedaj.
Ford transit electric se imenuje in oblikovno je praktično identičen dizelski različici, enaka je tudi njegova prostornost ter v veliki meri uporabnost. Pri Fordu so namreč želeli tudi obstoječim lastnikom ponuditi nekaj, česar so navajeni in imajo morda že iz prejšnjih vozil namenske nadgradnje, zato v primer nakupa takšnega električnega s tem ne bo težav. Kljub temu, da baterija v podkožju tehta 473 kilogramov, ima različica L2H2 350 še vedno nosilnost 900 kilogramov, večja različica 425 pa do 1.650 kilogramov. Takšen e-transit sme in zmore za seboj vleči še do 750 kilogramov težko prikolico. Pogon je v tem primeru na zadnji kolesi, kjer boste našli klasične vijačne vzmeti.
Uporabnost je z vidika notranjega prostora torej identična, tudi takšen električni transit vase sprejme do 15,1 kubičnega metra tovora, voznika pa čaka tudi poznano okolje. Nekaj malenkost je seveda drugačnih, na primer elektronska ročna zavora in samodejni menjalnik z vrtljivim gumbom, ki ga poznamo že iz drugih Fordovih osebnih vozil, najbolj opazen pa je nov 12-palčni sredinski zaslon z najnovejšim vmesnikom Sync4. Sistem že poznamo in lahko pohvalimo njegovo intuitivno delovanje. Simpatični sta še dve drugi novosti.
Prva je predpriprava vozila na potnikom prijetno temperaturo, torej ogrevanje ali hlajenje kabine, še preden odpeljemo na pot. Za vsak dan posebej lahko uporabnik vnese dve časovni postavki predvidenega odhoda na pot in ga bo v tem primeru pričakala že ogreta oziroma ohlajena kabina. Na ta račun bo tudi poraba elektrike potem med vožnjo manjša, doseg pa daljši.
Druga zadeva je sistem Pro Power. Dve vtičnici v tovornem delu in ena v potniški kabini lahko 'poganjajo' vsaka do 2,3 kilovata močnega porabnika. To pomeni, da obrtnik lahko svoje orodje uporablja kar na terenu in energijo črpa iz baterije vozila, torej ne potrebuje dodatnega agregata.
Baterija je ena in s kapaciteto 68 kilovatnih ur, kar je po zelo optimističnem ciklu WLTP dovolj za dobrih 300 kilometrov poti, v praksi pa bo doseg najbrž med 150 in 200 kilometri, odvisno seveda od tega, kako boste vozilo obremenili s tovorom in kje se boste vozili. Na avtocesti bo šlo s hitrostjo do 130 km/h, v primeru šasije pa z do 105 km/h. Motorni različici sta dve, prva ponuja 135 kW moči, močnejša pa kar 198 kW, kar je 269 konjičkov. Polnjenje na 11-kilovatni polnilnici bo vzelo osem ur, na hitrih z enosmernim tokom pa boste polnili z največ 115 kilovati, kar pomeni, da bo baterija 80-odstotno polna v 35 minutah.
Pri Fordu se zavedajo, da takšen transit seveda ne nagovarja vseh uporabnikov lahkih gospodarskih vozil in ima svoje specifike, pravijo, da je vseeno primeren za veliko dejavnosti in služb, ki dnevno ne prevozijo ogromnega števila kilometrov.
Za takšne bo doseg več kot dovolj velik, prednost električnega pogona je tudi prožnost motorja in precejšnja imunost na nenehna ustavljanja ter speljevanja, česar klasični motorji nikakor nimajo radi in običajno povzroča dodatne obremenitve motorjev. Tukaj s takšnim početjem ne bo težav in tudi dostop do vozilom prepovedanih mestnih središč je v takšnem primeru zaradi brezemisijske vožnje dovoljen.
Neto cena vozila je okoli 60.000 EUR.
Letos se bo pri nas za takšen e-transit odločilo 40 oziroma 50 kupcev, vsi pa bodo deležni servisnega intervala na eno leto brez omejitve kilometrov, 5 let jamstva brez omejitve kilometrov in 8 let garancije na baterijo, v tem času pa njena kapaciteta ne bo padla na manj kot 70 odstotkov prvotne.
Ducat let do popolne elektrifikacije
Beri dalje