Volkswagen iltis se je imenovalo, in to je bilo pozimi leta 1976. Vse je tako navdušilo, kako dobro se obnese na snegu in ledu, da so med testiranjem novih Audijevih prototipov začeli iskati rešitev tudi za običajne voznike, kar jim je seveda odlično uspelo.
slika
volkswagen iltis in audi quattro
slika
volkswagen iltis
In potem je bilo potrebno najti samo še ime za ta vsemogočni pogon. Najprej bi bil skoraj audi carat, kar je bila v bistvu kratica Coupe All-wheel-drive Turbo, pa je bil takrat na trgu že parfum s tem imenom, zato je obveljala ideja takratnega direktorja predhodnega razvoja Walterja Treserja in kmalu postala legendarna. Leta 1980 jo je spoznal ves svet na Ženevskem avtosalonu z imenom quattro, navdušila pa je tako kritike kot navdušence nad vožnjo.
slika
Danes pa navdušuje številne voznike. Za snežne razmere, ki smo jih imeli med snemanjem na Rogli, si težko predstavljam boljši pogon. Pa tudi avto v bistvu. Novi A5 je vrhunski, krasno podvozje ima, ki celo pri modelu S5 ni pretrdo, hkrati pa zagotavlja odličen oprijem in občutek, ko gre zares. Tukaj je seveda tudi motor tisti, ki navduši s svojo močjo in zvokom, ampak ker govorim o pogonu, je ta tisti, zaradi katerega boste verjetno bolj pogumni na zahtevni cesti. Za začetek seveda opozorilo, da pogon ni vsemogočen, to vedno poudarjamo. Je za boljšo vodljivost, speljevanje, bolje kontrolirano vožnjo iz ovinka, vse ostalo je pa isto kot pri vsakem drugem avtu, ker avti pač niso lahka stvar, v povprečju tehtajo kar poldrugo ali pa raje rečem kar dve toni, zato tukaj fizika pove, kdaj so stvari ušle izpod nadzora. Če prehitro pripelješ v ovinek, letiš naravnost ven, pa če imaš osemkolesni pogon. Sem slišal veliko zgodbic, kako je nekdo pripeljal v ovinek 100 na uro, ker je imel štirikolesni pogon, če bi imel samo sprednjega, pa bi šel lahko največ 50. Te zgodbice za otroke sem že zdavnaj začel ignorirati, ker zelo dobro vem, kdaj mi takšen pogon pomaga.
slika
Lahko dam kakšen primer s snemanja. Recimo ustavljeno vozilo na strmem zasneženem klancu. Avto s sprednjim ali z zadnjim pogonom bi imel v tem primeru več težav. Verjetno bi nekako še speljal, če bi imel dobre gume, ampak bi se kolesi vrteli v prazno, voznik bi imel veliko dela z volanom, ker bi začel plesati levo, desno, elektronika bi zavirala gnani kolesi, v glavnem akcija in veliko strahu. Quattro? Prestavim v D, stopim na plin in … Nič, peljem se. Brez drame.
slika
80 odstotkov je bil naklon smučarske skakalnice v Kaipoli na Finskem, kjer je Audi leta 1986 posnel legendarno reklamo. Profesionalni voznik relija Harald Demuth je z Audijem 100 CS quattro premagal zasnežen 47-metrski vzpon.
Drugi primer je lahko vožnja iz ovinka. V ovinek morate seveda pripeljati kot z vsakim avtom. Isto hitro, isto previdno, fizike tukaj ne morete premagati. Ko boste v ovinku, pa lahko začnete precej hitreje pospeševati in ker elektronika ter mehanika poskrbita, da gre navor tja, kjer ima kolo oprijem, veliko bolj suvereno odpeljete ven iz ovinka in vaša hitrost je lahko takrat, ko se ovinek konča, že precej večja kot pri ostalih pogonih. Pa ne govorim tega, ker bi morali vsi s takšnimi avti divjati, že klasična vožnja je po takšni podlagi zato bolj varna.
slika
Na 75. avtomobilskem salonu v Ženevi je Audi 3. marca 1980 prvič predstavil originalni quattro. Interno je nosil oznako model 85.
In tretji primer, ki je v bistvu mit. Včasih so bili štirikolesni pogoni zelo okorni, avti so na mestu težko zavijali, spuščali čudne zvoke in podobno. Obenem so bili tudi veliko bolj potratni z gorivom, se je kar poznalo pri porabi. Danes sicer pogoni niso vedno tako zmogljivi kot v terenskih avtih, ampak so bolj prilagojeni osebnim avtom, zato so veliko bolj prijazni za vožnjo. Predvsem pa ni več bistvene razlike pri porabi, ker elektronika poskrbi, da sta večino časa gnani samo dve kolesi, vsa štiri pa se vklopijo, ko je to pač potrebno.
slika
Pri razvoju prvega audija s stalnim pogonom quattro je vodji projekta Walterju Treserju od februarja leta 1977 pomagalo 12 inženirjev.
Legenda skratka živi naprej, kot pravijo, in tehnologija, ki se je razvila iz vojaških, potem terenskih in na koncu dirkaških vozil, je zdaj v vsakem običajnem avtu. No, S5 ni čisto običajen, S je vseeno tudi pri Audiju malo bolj ssspecialna oznaka, a ne!
slika
Mejniki zgodbe o uspehu.
slika
Mejniki razvoja.
slika
slika
slika
49.900 nemških mark je bila osnovna cena originalnega audija quattro ob lansiranju na trg leta 1980. Porsche je za isto ceno ponudil 911 SC.
slika
Leta 1981 je Audi prvič uradno stopil na prizorišče relija z modelom quattro. Franz Wittmann je s približno 21 minutami prednosti pred konkurenti zmagal na reliju Jänner Rallye v Avstriji, ki je bil del evropskega prvenstva v reliju. Domači junak je zmagal na vseh 31 posebnih preizkušnjah. Pred tem, novembra 1980, je bil quattro uporabljen na reliju Algarve na Portugalskem kot nerazvrščen, a časovno določen avto z izjemnim uspehom.
slika
Pozimi 1976/77 je pri Audiju nastala ideja o razvoju tehnologije quattro. To je prinesla serija testnih voženj po Skandinaviji, v katerih je sodeloval tudi volkswagen iltis. Na zasneženih cestah je vojaško terensko vozilo, ki so ga razvili pri Audiju, prepričljivo pokazalo potencial svojega štirikolesnega pogona.
slika
Pozimi 1976/77 je pri Audiju nastala ideja o razvoju tehnologije quattro. To je prinesla serija testnih voženj po Skandinaviji, v katerih je sodeloval tudi volkswagen iltis. Na zasneženih cestah je vojaško terensko vozilo, ki so ga razvili pri Audiju, prepričljivo pokazalo potencial svojega štirikolesnega pogona.
slika
80 odstotkov je bil naklon smučarske skakalnice v Kaipoli na Finskem, kjer je Audi leta 1986 posnel legendarno reklamo. Profesionalni voznik relija Harald Demuth je z Audijem 100 CS quattro premagal zasnežen 47-metrski vzpon.
slika
80 odstotkov je bil naklon smučarske skakalnice v Kaipoli na Finskem, kjer je Audi leta 1986 posnel legendarno reklamo. Profesionalni voznik relija Harald Demuth je z Audijem 100 CS quattro premagal zasnežen 47-metrski vzpon.
slika
Na 75. avtomobilskem salonu v Ženevi je Audi 3. marca 1980 prvič predstavil originalni quattro. Interno je nosil oznako model 85.
slika
Pri razvoju prvega audija s stalnim pogonom quattro je vodji projekta Walterju Treserju od februarja leta 1977 pomagalo 12 inženirjev.
slika
10 minut in 47,85 sekunde je bil čas, s katerim je Röhrl z audijem sport quattro S1 zmagal na Pikes Peak Hill Climb (ZDA) leta 1987. V najhitrejšem delu 20-kilometrske proge z nadmorsko višino 1435 metrov (4708 ft), povprečnim sedemodstotnim naklonom in 156 ovinki je je bila med vožnjo izmerjena hitrostjo 196 km/h.
slika
volkswagen iltis in audi quattro
Posted on

Z vsemi štirimi

Skoraj 50 let nazaj so Audijevi inženirji za Volkswagen razvili terensko vozilo za nemško vojsko. Ker se je tako dobro obneslo na terenu, so seveda začeli iskati rešitev še za serijsko proizvodnjo v avtomobilu.

Beri dalje
Z vsemi štirimi
EKSKLUZIVNO
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
EKSKLUZIVNO
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
EKSKLUZIVNO
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
EKSKLUZIVNO
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Po Bruslju se leto pozna
EKSKLUZIVNO
Po Bruslju se leto pozna
avtosalon: Bruselj 2025
Iztok Krajnc
Kateri je najboljši mali križanec?
EKSKLUZIVNO
Kateri je najboljši mali križanec?
2024 PRIMA B-SUV
Iztok Krajnc
Zgodovina
EKSKLUZIVNO
Zgodovina
Volkswagen passat
Iztok Krajnc
Našli smo najlepšo cesto na svetu
EKSKLUZIVNO
Našli smo najlepšo cesto na svetu
Ekstra: Nissan qashqai & Chile
Iztok Krajnc
Tekmovanje za znanje 2 – finale
EKSKLUZIVNO
Tekmovanje za znanje 2 – finale
Unior
Iztok Krajnc
Tekmovanje za znanje 1
EKSKLUZIVNO
Tekmovanje za znanje 1
Unior
Iztok Krajnc