Ali veste, kateri je najbolj globalen model modrega ovala? Fiesta? Focus? Heh, ne, ranger je! Na voljo je v več kot 180 državah sveta, njegova proizvodnja pa danes poteka na štirih kontinentih v skupaj šestih tovarnah.
Ranger, ki je na trgu prisoten vse od leta 1982, je v Evropi trenutno najbolj priljubljen poltovornjak. Pa ne samo v Evropi, tudi pri nas je. Samo lani so trgovci po državi prodali 159 vozil, kar je predstavljalo 46 odstotkov celotne prodaje razreda. Zanimivo je, da je bila najbolj priljubljena najdražja različica, torej tista, ki nosi oznako raptor. Kar 42 odstotkov celotne prodaje je zabeležila, zato ne preseneča, da z novo generacijo na trg prihaja prva. Za naš trg jo izdelujejo na Tajskem, medtem ko bodo drugi modeli ranger k nam pripluli iz Južnoafriške republike. Ne še takoj, ker proizvodnja steče šele v prihodnjih mesecih, a nič zato, ker je za pokušino na voljo že ranger raptor!
S 5,38 metra dolžine in 3,27 metra med osema je ta za odtenek daljši od prejšnjega. Tudi višji je in z bolj oglatimi linijami bistveno bolj podoben modelu F150 raptor. To mu lahko štejem v plus, ker kupci takšnih vozil ne kupujete zaradi tega, ker bi bila ta tako uporabna, pač pa, ker želite biti vidni. In verjemite, da s tem boste. Če ne drugega, že zaradi samih mer vozila, velike oddaljenosti od tal ter hudih terenskih pnevmatik. Ne gre mimo poudarjenih blatnikov in številnih zaščitnih elementov, ki poskrbijo, da mu ne bo vsak kamenček prišel do živega. V bistvu se zdi, da mu prav nič ne bo, tako robustno je videti. Zdaj ima novo motorno masko s še večjim napisom FORD ter nova matrična led žarometa s hitro prepoznavnim svetlobnim podpisom v obliki črke C. Enak podpis imajo tudi nove luči na zadku, kjer se bohotita še dva kromirana zaključka izpušne cevi in kjer najdemo tovorni prostor oziroma keson, ki je bil prav tako deležen sprememb. Največja je zagotovo ta, da je širši in po novem sprejme evropaleto, obenem pa je opremljen še s številnimi pritrdilnimi mesti in dvema vtičnicama.
Novi ranger raptor, ki nosi pečat Ford performance, se lahko tako kot drugi člani družine, ki prihajajo kasneje, pohvali s povsem novo armaturno ploščo z večjim 12-palčnim zaslonom. Ta ni več ležeč, pač pa pokončen, obenem pa je podprt še z novim multimedijskim sistemom SYNC 4A. Tudi merilniki so novi, digitalni (ne več analogni), prikazujejo pa številne podatke, ker tudi ta zaslon meri 12 palcev. Bolj pomembno se mi zdi, da je notranje okolje bistveno bolj moderno, tudi bolj kakovostno, materiali so za odtenek mehkejši, vseeno pa se zdi, da bi lahko preživeli apokalipso. Fizičnih stikal je času primerno seveda manj, so pa pri Fordu na srečo ohranili nekaj najnujnejših, kot na primer tista za nastavljanje prezračevanja. Tudi prestavna ročica je klasična, torej takšna, ki fino sede v roke, ker pravijo, da bi dva vrtljiva izbirnika (eden je že rezerviran za izbiro voznih načinov) povzročala zmedo. Raptor je v novi generaciji še naprej opremljen z velikima obvolanskima prestavnima ročicama iz hladnega litega magnezija, volanski obroč pa ima še vedno označeno ničelno točko, da vam ne bo treba predolgo razmišljati, kam sta obrnjeni kolesi. Del serijske opreme te najdražje različice je tudi nova, 360-stopinjska kamera, ki še kako prav pride na terenu. Se pozna, da je od predstavitve prejšnje generacije modela minilo že dolgih 12 let, zato ne preseneča, da je precej novosti tudi na področju aktivne in pasivne varnosti, predvsem pa, da so zdaj na voljo vse vrste povezav (od Android Auta, Apple CarPlaya do SYNC App Linka), dodatki, ki tako ali drugače lajšajo vsakdan (na primer odlagališče za brezžično polnjenje mobilnih naprav) ter možnost nadgradnje vozila z več kot 150 tovarniškimi dodatki. Celo strešni šotor si lahko omislite, če ste bolj pustolovski tip.
Fordov poltovornjak, ki si v sedmi generaciji platformo deli s Volkswagnovim amarokom, je pri nas na voljo s tremi prisilno polnjenimi motorji v skupaj štirih konfiguracijah moči. Osnovo predstavlja znan 2,0-litrski turbodizelski štirivaljni motor ecoblue, ki je s 125 kilovati moči (170 KM) rezerviran za paket XLT. Povezan je bodisi s šeststopenjskim ročnim ali pravtolikostopenjskim samodejnim menjalnikom. Močnejša različica taistega motorja predstavlja vstopnico v svet paketov limited, wildtrak in raptor. Ta razvije 151 kilovatov (205 KM) in ima menjalnik, ki vedno prestavlja sam. Nov je, z 10 stopnjami, takšnega pa najdemo tudi v povezavi z za ford ranger povsem novima motorjema. Gre za 3,0-litrska prisilno polnjena šestvaljnika. Bolj primeren se mi zdi prvi, 177-kilovatni (241 KM) turbodizelski ecoblue V6, je pa res, da je ta rezerviran za paket platinum, ne pa tudi ranger raptor, ki bo med kupci še vedno najbolj priljubljen. Na srečo boste tudi najbolj zahtevni prišli na svoj račun – z novim 3,0-litrskim turbobencinskim vrstnim šestvaljnikom z dvema turbinama. Z 215 kilovati moči (292 KM) gre za najmočnejši motor v ponudbi, ki obenem razvaja še s totalno hudim zvokom. Zanimiv je, ker ima blok izdelan iz zgoščenega grafitnega železa, ki je približno 75 odstotkov bolj togo in čvrsto od železa za običajne ulitke. Gre za material, ki ga Ford uporablja v dirkalnikih serije NASCAR.
Da je takšen motor precej vzdržljiv, najbrž ni treba posebej poudarjati, ampak je kar prav tako, ker lahko ranger raptor na terenu pride še kako daleč. Smo preverili na poligonu Parka vojaške zgodovine v Pivki, katerega bi najbrž prežvečil že kakšen križanec, a nikakor s takšno lahkoto, kot je to počel novinec. Se kar pozna, če ima avtomobil več kot 27 centimetrov talnega odmika in odlične kote, ki merijo 32° (vstopni), 24° (prehodni) in 27° (izstopni). Nagne se lahko do 30 stopinj in brodi po 85 centimetrov globoki vodi. Če želite, lahko čez kakšen kucelj kar poleti, ker imajo Foxovi blažilniki še dodatno povečan hod, tudi šasijo so dodatno ojačili. Podvozje je dodatno zaščiteno, kakšno prasko na zaščiti motorja pa vseeno pričakujte. Preveč škoda vam takšnega stroja skoraj ne sme biti, sicer v osnovi kupujete napačen avtomobil, ker tale je res poseben. Z oznako raptor vedno dobite štirikolesni pogon e-4WD (pri različici XLT se ta razlikuje in nosi oznako 4x4), kjer črka e ne pomeni, da mu pomaga elektromotor, pač pa da s takšnim pogonom dobite reduktor ter elektronsko nadzorovani zapori sprednjega in zadnjega diferenciala. Novost predstavlja sistem trail control, ki deluje kot terenski tempomat (ta do hitrost 32 km/h pomaga tako pri vožnji navzdol kot navzgor), na voljo pa je tudi sedem voznih načinov, kjer so trije rezervirani za cesto, štirje pa za teren. Zgolj toliko, da vas Ford še enkrat spomni, kje se ranger raptor počuti najbolj domače. Ker raptor nima listnatih vzmeti, pričakujte, da je nosilnost manjša (611 kilogramov lahko sprejme na svoja pleča), manjša je tudi njegova vlečna zmogljivost (namesto 3.500 lahko raptor za seboj vleče 'le' 2.500 kilogramov). Precej pomemben podatek, če imate ravno jahto, je pa fino vsaj to, da je vlečna kljuka v tem primeru del serijske opreme.
Novinec je na voljo v petih prej omenjenih paketih opreme (XLT, limited, wildtrak, platinum in raptor). Paket raptor, ki je najdražji in s tem predstavlja vrh ponudbe, je moč kombinirati z osmimi barvami karoserije (siva in oranžna sta rezervirani le za to različico) za najmanj 72.120 evrov. Toliko stane s štirivaljnim turbodizelskim motorjem, z močnejšim šestvaljnim turbobencinskim pa je vaš od 76.580 evrov naprej. Ker je raptor bogato opremljen že v osnovi, dodatkov ni veliko (odločite se lahko le za kovinsko barvo, komplet okrasnih nalepk, električni pomični rolo, kabinski grelnik in zaklep rezervnega kolesa), zato tudi cena z dodatki ne bo bistveno višja. Še sreča, ker ni poceni, je pa res, da je avtomobil res hud za pogledati in je očitno to dovolj dober razlog, da najbolj neučakani kupci s svojim že uživajo (za zdaj so vsi opremljeni s turbobencinskim motorjem, ker turbodizelske različice še niso bile dobavljene). Kdor bolj kot za zabavo išče delovni stroj, ki ni tako hudo opremljen in motoriziran, bo novi ranger dobil za bolj razumno ceno. Najcenejši s podaljšano kabino bo na voljo od 43.710, v primeru dvojne pa od 47.800 evrov dalje. Zastopnik znamke pričakuje, da bo v prvem letu prodaje prodal kar 130 vozil, pa čeprav je prejšnji model za zdaj še vedno na voljo. Jaz bi vseeno izbral novega, ker je res hud. Sploh če na sedežih in volanu piše raptor.
Cene:
ford ranger SC 2.0 ecoblue 125 kW 4x4 XLT, 6-st. roč. (125 kW) – 43.710 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 125 kW 4x4 XLT, 6-st. roč. (125 kW) – 47.800 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 125 kW 4x4 AT XLT, 6-st. sam. (125 kW) – 50.230 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 151 kW e-4WD AT limited, 10-st. sam. (151 kW) – 56.160 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 151 kW e-4WD AT wildtrak, 10-st. sam. (151 kW) – 58.380 EUR
ford ranger DC 3.0 ecoblue 177 kW e-4WD AT wildtrak, 10-st. sam. (177 kW) – 61.480 EUR
ford ranger DC 3.0 ecoblue 177 kW e-4WD AT platinum, 10-st. sam. (177 kW) – 65.950 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 151 kW e-4WD AT raptor, 10-st. sam. (151 kW) – 72.120 EUR
ford ranger DC 3.0 ecoboost 215 kW e-4WD AT raptor, 10-st. sam. (215 kW) – 76.580 EUR
ford ranger SC 2.0 ecoblue 125 kW 4x4 XLT, 6-st. roč. (125 kW) – 43.710 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 125 kW 4x4 XLT, 6-st. roč. (125 kW) – 47.800 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 125 kW 4x4 AT XLT, 6-st. sam. (125 kW) – 50.230 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 151 kW e-4WD AT limited, 10-st. sam. (151 kW) – 56.160 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 151 kW e-4WD AT wildtrak, 10-st. sam. (151 kW) – 58.380 EUR
ford ranger DC 3.0 ecoblue 177 kW e-4WD AT wildtrak, 10-st. sam. (177 kW) – 61.480 EUR
ford ranger DC 3.0 ecoblue 177 kW e-4WD AT platinum, 10-st. sam. (177 kW) – 65.950 EUR
ford ranger DC 2.0 ecoblue 151 kW e-4WD AT raptor, 10-st. sam. (151 kW) – 72.120 EUR
ford ranger DC 3.0 ecoboost 215 kW e-4WD AT raptor, 10-st. sam. (215 kW) – 76.580 EUR
Ford ranger raptor
Beri dalje