Bolj kot okoli predstavitve novega modela se je tokratna premiera znamke Dacia vrtela okoli smernic podjetja za naprej: koga bodo nagovarjali v prihodnje in s kakšnimi modeli.
Še nekaj mesecev pa bo minilo 25 let, odkar je Dacia stopila pod skupino Renault, takrat z namenom, da kupcem ponudijo nov avtomobil za ceno rabljenega. Strategija se je izkazala za učinkovito že nekaj let za tem z modelom logan, ki je 'ujel' veliko novih kupcev. Leta 2010 je za novo prelomnico poskrbel duster in z njegovo pomočjo je takrat skupna prodaja podjetja skočila na dva milijona vozil, z veseljem ga od samega začetka uporabljajo tudi pri Gorsko-reševalni zvezi Slovenije. Številka prodanih vozil se danes giblje okoli osmih milijonov, kar je lep dokaz, da vozila znamke Dacia zmorejo prepričati veliko ljudi.
V Evropi je po prodaji fizičnim osebam Dacia celo na tretjem mestu, pri nas imajo že več kot 5-odstotni trži delež, polovico svoje flote pa prodajo podjetjem. Poslovni model se imenuje 'design to cost', kar pomeni, da je že v začetku razvoja v mislih najprej cena, slednjo pa dosežejo še z lokaliziranimi tovarnami in poenostavljeno paleto vozil, kjer za posamezen model ni na voljo ogromno število različic. Za sandero denimo le štiri, jogger pet in s 14 različicami je nekaj več ponudbe pri dusterju.
V vseh teh letih se je paleta razširila dovolj, da zmore pokriti zahteve različnega spektra kupcev, pred dobrim letom pa se je Dacia zato podala novi identiteti znamke naproti in spremenila svoj logotip ter dizajn celotnega spektra svojih vozil, ki zdaj v svet zrejo z bolj samozavestno masko. Tudi glede motoriziranosti so že pred časom stopili korak dlje, mali spring namreč poganja elektrika, prav v tem času pa je na naše ceste zapeljal še hibridni jogger. Ta uporablja enak pogonski sklop kot sorodna clio in captur, to pa pomeni 105 kW oziroma 140 ’konjičkov’ skupne moči in seveda samodejni menjalnik. Takšen jogger je od klasičnega sicer dražji za več kot šest tisočakov, zato v začetku ne pričakujejo enormnega povpraševanja.
Poleg tega so zdaj prenovili še mali spring, ki je po novem na voljo že v močnejši različici z 48 kW moči oziroma s 65 ’konji’, takšen je namenjen vsem, ki bi se radi iz mestnega okolja zapeljali še malo dlje, sicer pa v ponudbi ostaja tudi še do zdaj znani spring s 33 kW moči oziroma 45 ’konjički’. Ker gre za majhno vozilce s skupno maso manj kot eno tono, je doseg lahko okoli 200 kilometrov in poraba le okoli 14 kWh na sto kilometrov. Močnejša izvedenka je občutno hitrejša pri pospeševanju do stotice, in sicer za 28 odstotkov, od 80-120 km/h pa pospeši kar 48 odstotkov hitreje.
Velika novost z velikim imenom bigster pa prihaja v roku dveh let. Tokrat v članku le ena fotografija, saj so pokazali študijo, obljubljajo, da bo serijska različica podobna, najbrž pa vseeno manj drzna. O motorjih ni znano še nič, najverjetneje bodo enaki oziroma podobni kot v novem dusterju, ki na ceste tudi zapelje prihodnje leto.
Kaj lahko pričakujete pri znamki Dacia
Beri dalje