Ko so pri Hyundaiu pred dvema letoma in pol predstavili križanec bayon, se je porajalo vprašanje, zakaj bi imela znamka v ponudbi dva podobno velika križanca, s podobno motorizacijo in podobno tehniko. S prihodom nove kone, te dileme ne bo več.
Razlog tiči v tem, da prej 4.205 milimetrov dolg križanec zdaj v dolžino meri kar 4.355 milimetrov, kar pomeni, da je z novo generacijo zrastel za konkretnih 15 centimetrov, v širino pridobil 2,5 centimetra, v višino pa centimeter. Rezultat je druga generacija kone, ki je v primerjavi z manjšim bayonom zdaj kar 17,5 centimetra daljša, to pa obenem pomeni, da govorimo o največjem križancu razreda B-SUV. Prav nič narobe ne bi bilo, če bi kono pozicionirali razred višje, saj je v primerjavi z najmanjšimi predstavniki razreda C-SUV (naprimer novo toyoto C-HR) krajša le še za nekaj milimetrov. No, bolj kot merski prirastek v oči bode moderno zašiljena oblika, ki da vedeti, da bo kona kupce še naprej nagovarjala tudi s čustvi. Pravijo, da so zunanjost obogatili s parametričnim dizajnom, katerega značilnost so ostro zašiljene diagonalne linije, medtem ko sam dodajam, da me spredaj močno spominja na čelado Robokopa. Druga generacija, ki s količnikom 0,27 lepo reže zrak, oblikovno še najbolj spominja na večji tucson, z neprekinjenimi dnevnimi lučmi spredaj in odprtinami za zajem zraka, pomaknjenim na spodnji del odbijača, pa tudi model staria. Motorne maske, kot smo jo poznali do sedaj praktično ni več, so pa oblikovalci ohranili položaj led žarometov (ti se še naprej nahajajo pod dnevnimi lučmi), bok obogatili s poudarjenimi obrobami kolotekov, zadek pa neprekinjenim svetlobnim pasom imenovanim 'seamless horizon'.

Notranjost naj bi oblikovali na način, kot to počno za njihova električna vozila družine ioniq, zato se boste v novi generaciji počutili kot v nekakšnem bivalnem prostoru. Vsaj pravijo tako, vse skupaj se zdi prijetno, z dvema povezanima 12,3-palčnima zaslonoma, multimedijskim sistemom, ki omogoča posodobitve na daljavo in funkcije na zahtevo, ter digitalnim ključem, ki omogoča, da boste avtomobil odklepali, zaklepali ali zagnali celo preko mobilnega telefona ali pametne ure (možno le v povezavi z napravami znamke Apple, Google in Samsung) tudi moderno in dodobra digitalizirano, še bolj pa nam je všeč, da so ob tem ohranili veliko število klasičnih stikal. To pomeni dobro ergonomijo, zaradi drugačne postavitve stikala električno pomične ročne zavore pa tudi ročice samodejnega menjalnika (ki se po novem nahaja za volanskim obročem) pa tudi več prostora na sredinski konzoli. Posledično ima večja in bolj uporabna odlagališča, še bolj pa kona navduši s prostornostjo druge vrste in prtljažnega prostora. Na račun 30 milimetrov tanjših sprednjih sedežev, predvsem pa 60 milimetrov daljšega medosja, boste potniki zadaj deležni za 77 milimetrov več prostora v predelu kolen, na račun dodatnih milimetrov v višino in nekoliko nižjega položaja sedenja pa tudi 11 milimetrov v višino. Ker je tu še velik prtljažnik, ki meri kar 466 litrov (kar je 105 litrov oziroma 30 odstotkov več kot prej), lahko govorimo ne le o največjem, pač pa tudi najbolj prostornem predstavniku razreda.

Razlog za konkreten merski prirastek se skriva v novi modularni platformi K3. Kona v drugi generaciji še naprej ohranja vse tri pogonske opcije – od različic s termičnim motorjem, do hibridne kot povsem električne kone electric, ki bo ponudbo obogatila v kratkem. Pravijo, da se v primerjavi s prvo generacijo nova najbolj razlikuje v drugačnem razvojnem pristopu – tokrat so najprej razvili električno različico, to pa kasneje prilagodili hibridnemu pogonu ter različicama T-GDI 120 ter T-GDI 198 z motorjem z notranjim zgorevanje. Kljub temu bo velika večina kupcev posegla po termičnih različicah T-GDI 120 in T-GDI 198. V prvem primeru govorimo o litrski trivaljni turbobencinski različici, ki razvije 88 kilovatov moči (120 KM) ter 172 Nm navora (različica je na voljo tudi v kombinaciji z 48-voltno blagohibridno tehnologijo, ki razvije dodatnih 12 kilovatov moči (16 KM), v drugem pa o 1,6-litrski štirivaljni turbobencinski različici s 146 kilovati (199 KM) ter 265 Nm navora. Obe sta na voljo tako s šeststopenjskim ročnim kot sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DCT, močnejša različica pa tudi s štirikolesnim pogonom.

V osnovi se navor prenaša na sprednji kolesi, kar velja tudi za hibridno različico, ki jo poganja prav tako 1,6-litrski (v tem primeru atmosferski) bencinski štirivaljnik, ki sam po sebi razvije 77 kilovatov moči (105 KM) ter 147 Nm navora, ob pomoči elektromotorja, ki energijo črpa z 1.56 kWh litij-ionske baterije pa sistemska moč znaša 104 kilovate (141 KM), navor pa 265 Nm. Menjalnik je v tem primeru vedno šeststopenjski robotiziran DCT. O električni različic, ki temelji na 400-voltni polnilni arhitekturi in razvije 160 kilovatov moči (218 KM) ter 255 Nm navora, katerega še naprej pošilja na le sprednji kolesi, smo več povedali že v mednarodni premieri, dodamo lahko le, da k nam pripelje v kratkem, na voljo pa bo v dveh različicah, in sicer z manjšo 48.4 kWh ter večjo 65.4 kWh litij-ionsko baterijo. Po podatkih tovarne bo z njo lahko prevozila do 377 oziroma do 514 kilometrov. Koliko v praksi, preverimo, ko jo dobimo na test.

Kdor je že tako daleč, da razmišlja le še o tem, kakšno naročiti, naj povemo, da je v drugi generaciji na voljo v 11 barvah karoserije (pri hibridni različici lahko kupci izbirate med devetimi) in treh paketih opreme. To so paketi style, premium in impression, paket trend, ki je bil ob lansiranju prve generacije najcenejši, pa je postal stvar preteklosti. Še naprej so na voljo športni dodatki N-line, ki jih je moč kombinirati tako s srednjim paketom premium, kot najbogatejšim impression. Z vstopnim paketom style opremljena litrska različica T-GDI 120 s sprednjim pogonom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane okroglih 26.000 evrov, doplačilo za močnejšo 1,6-litrsko različico T-GDI 198 pa zaradi bogatejšega paketa opreme znaša najmanj 4.100 evrov (v primeru, da govorimo o enakem paketu opreme, je razlike 2.300 evrov). 2.200 evrov boste doplačali za štirikolesni pogon, 100 evrov manj, torej 2.100 evrov doplačila pa zahtevajo za sedemstopenjski robotiziran menjalnik DCT. Do prihoda električne različice najdražja kona brez dodatkov stane 37.100 evrov, gre pa za kombinacijo 1,6-litrske štirivaljne turbobencinske različice T-GDI 198 s štirikolesnim pogonom, robotiziranim menjalnikom in paketom impression. Za kono hybrid, ki je že na voljo, zahtevajo od 32.400 do 36.300 evrov, zastopnik znamke pa pričakuje, da bo tudi v novi generaciji prepričala številne slovenske kupce.

Cene:
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD style, 6-st. roč. (88 kW) – 26.000 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD premium, 6-st. roč. (88 kW) – 27.800 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD impression, 6-st. roč. (88 kW) – 30.500 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD DCT style, 7-st. rob. (88 kW) – 28.100 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD DCT premium, 7-st. rob. (88 kW) – 29.900 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD DCT impression, 7-st. rob. (88 kW) – 32.600 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD premium, 6-st. roč. (146 kW) – 30.100 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD impression, 6-st. roč. (146 kW) – 32.800 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD DCT premium, 7-st. rob. (146 kW) – 32.200 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD DCT impression, 7-st. rob. (146 kW) – 34.900 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 4WD DCT premium, 7-st. rob. (146 kW) – 34.400 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 4WD DCT impression, 7-st. rob. (146 kW) – 37.100 EUR
hyundai kona hybrid 1.6 GDI DCT style, 6-st. rob. (104 kW) – 32.400 EUR
hyundai kona hybrid 1.6 GDI DCT premium, 6-st. rob. (104 kW) – 34.100 EUR
hyundai kona hybrid 1.6 GDI DCT impression, 6-st. rob. (104 kW) – 36.300 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD style, 6-st. roč. (88 kW) – 26.000 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD premium, 6-st. roč. (88 kW) – 27.800 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD impression, 6-st. roč. (88 kW) – 30.500 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD DCT style, 7-st. rob. (88 kW) – 28.100 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD DCT premium, 7-st. rob. (88 kW) – 29.900 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD DCT impression, 7-st. rob. (88 kW) – 32.600 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD premium, 6-st. roč. (146 kW) – 30.100 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD impression, 6-st. roč. (146 kW) – 32.800 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD DCT premium, 7-st. rob. (146 kW) – 32.200 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 2WD DCT impression, 7-st. rob. (146 kW) – 34.900 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 4WD DCT premium, 7-st. rob. (146 kW) – 34.400 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 198 4WD DCT impression, 7-st. rob. (146 kW) – 37.100 EUR
hyundai kona hybrid 1.6 GDI DCT style, 6-st. rob. (104 kW) – 32.400 EUR
hyundai kona hybrid 1.6 GDI DCT premium, 6-st. rob. (104 kW) – 34.100 EUR
hyundai kona hybrid 1.6 GDI DCT impression, 6-st. rob. (104 kW) – 36.300 EUR
Kot čelada Robokopa
Beri dalje