Bi radi majhen avto, v katerem se višje sedi, ima najnovejšo tehnologijo in je fensi? Lexus ima odgovor za vas, to je novi LBX. Najmanjši lexus v ponudbi je to, postal pa naj bi najbolje prodajan.
Vozniki, po mojem še veliko bolj voznice, bodo navdušeni nad stilom, materiali in kvaliteto izdelave. V živo izgleda zelo kul, tudi na cesti bo, zato že vidim, kako se nekaterim cedijo sline. V poplavi vseh možnih križancev se je Lexus odločil, da bo za premiero pripravil čisto drugačen dogodek, tokrat so nas povabili v London in ustvarili neke vrste parkirno garažo, kjer si se postavil v vlogo avta in iskal primerno parkirno mesto na poti po hodniku. Dogodek je bil seveda v prvi vrsti namenjen vplivnežem, sploh zelo privlačnim vplivnicam, ki so se na veliko postavljale pred svoje s kristalčki okrašene mobilne telefone, da bodo vsi njihovi sledilci vedeli, kaj je zadnji trend na cestah. Meni, očitno že zelo konzervativnemu avtomobilističnemu novinarju, pa so se zgolj nasmihale, ko sem s svojo kamero hitel snemati izjave, ki vsaj nekaj povedo o novincu, ki ga bomo očitno zapeljali šele konec leta. Ampak dotikal sem se ga pa lahko.
Torej LBX. Ime je sestavljeno iz besed Lexus Breakthrough Crossover, če poslovenim, to pomeni Lexusov križanec za preboj. Malo hecno se sliši, v glavnem je to Lexusov križanec, s katerim želijo pisati novo poglavje svoje zgodovine in resnično verjamejo, da bo za njih postavil nova pravila igre v Evropi.
Avto so zasnovali v Evropi, kar se je za to japonsko znamko zgodilo prvič, zato tudi računajo na takšen uspeh, avto pa se bo seveda prodajal tudi drugod po svetu. In mogoče bo komu kaj pomenilo še to, da je samo superšportni LFA doslej imel tri črke v imenu, ki je bil za znamko sploh nekaj posebnega. Mimogrede, to je bil avto z enim najboljših zvokov vseh časov! Obenem naj bi bil novi LBX tudi za malo mlajšo publiko, čeprav se za takšne manjše avte vedno zelo radi odločajo še starejši, ki ne rabijo toliko prostora v kabini in želijo, da je avto okreten v mestih, ko je treba kje parkirati.
LBX obenem napoveduje tudi novo oblikovanje pri Lexusu, ki so ga poimenovali kar ’novo poglavje’. S čisto novim satovjem, ki se lepo zlije z odbijačem, so linije čimbolj tekoče in ne preveč agresivne, lučke so pa lepo povezane z letvico nad masko. Vse skupaj seveda tudi lepše reže zrak, da je avto karseda učinkovit, obenem pa izkazuje dinamičnost.
Mere so precej kompaktne, v dolžino meri 4,19 metra, kar je recimo nekje med cliom in golfom, če ponazorim. Medosna razdalja z 2,58 metra glede na dolžino ni majhna in pomeni, da v kabini vseeno ni malo prostora, so pa inženirji želeli, da si lahko voznik sedež nastavi karseda nizko, da je bolj eno z avtom, če to želi, še vedno pa ima dober pregled iz vozila.
Posebej so se potrudili pri nastavitvah podvozja, da imaš med vožnjo dober, lahkoten in dinamičen občutek, pri verziji s štirikolesnim pogonom so zadaj celo dvojna trikotna vodila. Osnovni model s sprednjim pogonom tehta samo 1280 kilogramov, kar je zelo dober dosežek za hibridni avto z dvema motorjema in baterijo.
Za večino je pa najpomembnejši še podatek, da je to seveda moderen hibrid, ki se med vožnjo polni sam, glavni motor je 1,5-litrski bencinski trivaljnik, ki mu pomaga še elektromotor, torej se lahko del poti vozi tudi samo na elektriko, hibridna baterija je pa nikelj-metal-hidridna. Sistem ponuja 100 kilovatov moči, to je po domače 136 ’konjev, oziroma 185 Nm navora. Menjalnik je seveda neskončnostopenjski, ampak so ga nastavili tako, da bo skupaj z izdatno zvočno zaščito poskrbel za čim manj hrupa v kabini, da bodo lahko potniki uživali v vožnji. Če ste se spraševali, ali je tehnično v sorodu s toyoto yaris cross, je odgovor seveda da, ampak so ga pri Lexusu nastavili po svoje in sistemu tudi malo povečali moč, da bo upravičil pričakovanja malo bolj zahtevnih voznic in voznikov, zato vam po prvi vožnji povem in pokažem še kaj več o avtu kot vplivnice.
Lexus ima hit v rokavu
Beri dalje