Če za Lexusove avte že v osnovi velja, da so eni najbolj tihih in uglajenih nasploh, kaj potem lahko rečem za najnovejši RZ, ki ga poganja tiha elektrika.
Da je zdaj ta še bolj tih in uglajen! Res to velja za večino električnih avtov, ampak Lexus zna to narediti še bolje in z RZjem imaš včasih res občutek, kot da se zapreš pred svetom in drsiš mimo njega. To je njihov prvi model, ki je od začetka zasnovan kot baterijsko električno vozilo. Res je, veliko tehnologije si deli z bZ4X od mame Toyote, ampak je veliko tudi posebnih stvari, ki delajo lexuse posebne. Pa ne samo futuristično odrezan volan.
Leta 2025 ga boste lahko naročili in šele takrat bomo izvedeli, koliko bo ta hec stal, gre pa za krmiljenje preko žice, drive by wire, če ste že kje to slišali. Pomeni, da vse ukaze, občutke in reakcije prenašajo škrati elektroni, nobene fizične povezave ni več med vašimi rokami in kolesi avta. V teoriji je veliko prednosti, recimo, da je odziv hitrejši in krmiljenje bolj natančno, ker se krmilno razmerje ves čas prilagaja. Super naj bi bilo tudi to, da bo manj nihanja volana na slabih cestah in ob močnem bočnem vetru ter da bo bolj suveren pri hitrih popravkih smeri. In še ena stvar, na katero sem tudi sam pomislil … če gre kaj narobe, ima še zasilno napajanje, ki se samo vključi, če izpade primarno, tako da naj ne bi ostali brez ’volana’.
Moj občutek? Najprej bizaren, potem pa zelo hitro pride ’v roke’. Prehajanja med različnimi razmerji se nič ne čuti, deluje lepo zvezno, morda bi edino med hitro vožnjo v zelo zaprtih ovinkih želel malo manj direktno razmerje, da bi bil lahko še bolj natančen. Mi je pa všeč, da ni treba volana nič preprijemati, ker elektronika pač poskrbi, da se kolesi dovolj zavrtita, ko je to potrebno. Največja prednost pa je itak to, da je pogled naprej neokrnjen in da je precej več prostora pred voznikom, sploh za tiste, ki malo težje sedete za volan. Tudi če se vam zdi v tem trenutku preveč, je jasno, da zna nekoč, ko bodo avti vozili sami, to postati klasika.
Bo pa seveda na voljo tudi takšen s čisto običajnim električnim servovolanom, ki ima klasično gonilo z zobato letvijo, če je tisti preveč futurističen za vas. Kar pa še ne pomeni, da sam avto ni moderen. Kar poglejte ga, izgleda zelo napredno, v živo je še veliko bolj impozanten kot na posnetkih. To ni majhen stroj, 4,8 metra je dolg, kar ga uvršča po velikosti med lexusa NX in RX, ampak je zaradi namenske električne platforme po občutku bolj prostoren od obeh.
Pohvalili so se, da ima zelo togo karoserijo in kljub temu še vedno sprejemljivo maso, okoli 2100 kilogramov tehta. Masa je pri avtih pomembna, to že vemo, ker so potem lepše vodljivi, bolj udobni in manjša je poraba. To bomo še preverili na testu, zdaj lahko povem samo, da Lexus obljublja, da s polno baterijo prevozi od 395 do 440 kilometrov. Zakaj razlika? Zaradi velikosti platišč. Če namesto 20-palčnih izberete 18-palčna, naj bi prevozil do 40 kilometrov več. Ampak bo vseeno 80 odstotkov voznikov izbralo 20-palčna, ker pač boljše izgleda avto!
Baterija ima bruto kapaciteto 71,4 kvure, neto pa 64 kvur. Bolj zanimivo je, da sicer garancija obljublja vsaj 70 odstotkov prvotne kapacitete po 10 letih, ampak Lexus pravi, da bo ta skoraj gotovo 90 odstotkov, ker imajo že toliko izkušenj z baterijami iz hibridov, ki jih nenazadnje proizvajajo že 20 let.
Kako se pelje? Res umirjeno. Sicer se Lexus trudi vsakemu svojemu avtu dodati nekaj dinamičnosti, ravno toliko, da se vozniku kdaj pa kdaj pokaže nasmešek, sicer pa se mi zdi, da se veliko bolj poda umirjenim voznikom, ker bodo tukaj totalno uživali. Pogon je štirikolesni po zaslugi dveh motorjev in deluje zelo zvezno, tudi takrat, ko pohodite pedal do konca, je miren, čisto nič živčen, čeprav je moči v bistvu veliko. Motorja imata skupaj 150+80, to je 230 kilovatov, po domače 313 ’konjev’, zato tudi pospeši z mesta do 100 v 5,4 sekunde. Ampak način, kako potegne do te hitrosti, je tisti, zaradi katerega si ga želite imeti.
Še nekaj zanimivosti moram nujno omeniti: digitalno ogledalo sem že videl, meni v osnovi to ni všeč, ker je slika preveč ’blizu’, nimaš občutka globine, zato mi bolj paše klasično, po drugi strani je pa tukaj večji kot in boljše se vidi, če so zadaj potniki … Odlična rešitev so IR-paneli za ogrevanje. Dva sta pri kolenih spredaj, voznikov ima 70, sovoznikov 170 vatov in načeloma je že samo to dovolj, da ti je v kabini toplo, ker celotno ogrevanje kabine pa porabi 5000 vatov. In če hočeš varčevati z energijo za večji doseg, je to pač ena od rešitev. Streha se zatemni z gumbom, tako da ne rabiš roloja, bomo preizkusili poleti, če to res dovolj dobro ustavi Sonce. Pa ozvočenje Mark Levinson s 13 zvočniki res fino špila in vufer so skrili v prtljažna vrata, da ne jemlje prostora v prtljažniku. Bo treba močno priviti tablice zadaj, da ne bo zunaj slišati ropotanja, če je avto tako lepo tih v osnovi. Pri nas bo v začetku poletja, osnovna cena pa naj bi se pričela tik pod 70 tisočaki.
Lexus RZ
Beri dalje