Kdo točno se je zameril znamki Jeep, da je za svoj prvi povsem električni model izbrala ime avenger, kar v prevodu pomeni maščevalec, mi ni povsem jasno, vem pa, da to ni prvi avtomobil s tem imenom.
Dodge je imel od leta 1994 do 2014 v ponudbi model z istim imenom, na srečo pa je šlo oblikovno za precej drugačen avtomobil, zato dvomim, da bo kdo Jeepov najmanjši križanec zamenjal z limuzinskim ali pa kupejevskim soimenjakom. Avenger, ki je ime mogoče dobil tudi po seriji Marvelovih filmov o superjunakih, je avtomobil, ki napoveduje prihodnost znamke in peti model v paleti pri nas (poleg avengerja ponujajo še renegada, compassa, wranglerja in gladiatorja). S 4,08 metra dolžine je najmanjši med njimi in drugi najmanjši jeep vseh časov, manjši je bil le willys. V primerjavi z odpadnikom (torej modelom renegade) je novinec krajši za dobrih 15 centimetrov, toliko je tudi nižji, ožji pa je za slabe tri centimetre. Vse to pomeni, da v kabini prostora ni na pretek, upoštevajoč velikost vozila, pa ga vseeno ni malo. Bolj zanimivo se zdi, da je prtljažnik avengerja celo večji, saj sprejme od 355 do 380 litrov (toliko jih za primerjavo pogoltne prtljažnik točno 20 centimetrov daljšega volkswagen golfa).

Za avenger, ki je od lansiranja prejel že kar nekaj odmevnih nagrad (recimo nagrado za Evropski avto leta 2023 in Svetovni avto leta po izboru žensk 2023), pravijo, da oblikovno združuje zgodovino in prihodnost znamke. Da gre za najnovejšega predstavnika, bo jasno takoj, ker ima tudi električna različica značilno masko s sedmimi režami (ki to seveda niso), dvodelna žarometa po vzoru legendarnega cherokeeja XJ (ki je na ceste zapeljal v začetku 80-ih) in značilno oblikovan C-stebriček, kakršnega najdemo na modelu compass. Kot sprednje tudi zadnje luči svetijo v led tehniki, s svetlobnim podpisom v obliki črke X (ta ponazarja obliko jerrycan posod za gorivo) pa spominjajo na tiste, ki jih ima razred večji renegade. Zadaj so zanimive še skrite vratne kljuke, predvsem pa ima jeep avenger (podobno kot drugi modeli znamke) polno majhnih podrobnosti, o katerih bomo kakšno besedo rekli v testu. Skratka, avenger je oblikovno zelo zanimiv avtomobil, se mi zdi kar posrečen, sploh če ga boste izbrali v takšni bolj živahni barvi.

Precej kul se mi zdi tudi njegova notranjost. Sploh če je tudi ta bolj živahnih barv (kot v primeru testnega vozila) in če boste doplačali za ambientalno osvetlitev, da bo še bolj zaživela. Armaturna plošča, kjer prevladujejo horizontalne linije, je povsem nova in zelo moderna, podobne v Jeepovih modelih še nismo videli (še najbližja mu je notranjost prenovljenega compassa, praktično identično pa ima tudi novi fiat 600e). Pred voznikom so času primerno digitalni merilniki (ti v osnovi merijo 7- za doplačilo pa 10,25-palcev), na vrhu armaturne plošče pa je vedno serijski 10,1-palčni zaslon, ki omogoča povezavi Apple CarPlay in Android Auto, obenem pa ima menije prvič prevedene v Slovenščino. Podobno kot pri drugih modelih znamke je povezljiv z aplikacijo Jeep Connect, še bistveno bolj kul pa se mi zdi, da ima avenger kljub kompaktnim meram precej odlagališč in predalov, predvsem pa ohranja ogromno klasičnih stikal. Ker so razporejena nivojsko, je ergonomija zelo dobra. V bistvu odlična, se bodo morale kakšne druge znamke (celo znotraj koncerna) še marsikaj naučiti.

Maščevalec stoji na koncernski platformi eCMP2, ki je namenjena tako avtomobilom s termičnim kot električnim pogonom. Avenger e je, kot pove črka v imenu, prvi povsem električni model znamke. Pod pokrovom skriva nov in bolj varčen elektromotor koncerna Stellantis, ki razvije 115 kilovatov (156 KM) ter 260 Nm navora. V dno vozila je nameščen baterijski sklop, ki sestoji s 17 modulov in 102 celic, litij-ionska baterija pa ima kapaciteto 54 kWh bruto in 50 kWh neto. Avenger e je že v osnovi opremljen s toplotno črpalko ter serijskim trifaznim polnilnikom, ki na enosmernem toku omogoča polnjenje z do 11 kW moči. Na enosmernem toku se lahko polni z do 100 kW, kar pomeni, da je baterijo od 20 do 80 odstotkov moč napolniti v 24 minutah. Zastopnik pravi, da bo povprečnemu slovenskemu vozniku, ki z avtomobilom dnevno prevozi nekaj več kot 43 kilometrov, polna baterija zadoščala za približno 10 dni uporabe oziroma 404 električne kilometre (500 v primeru uporabe po mestu). Nisem povsem prepričan, če res, drži pa tudi, da je avtomobil majhen, zato potrebe po večji bateriji očitno ni. Konec koncev lahko še vedno naročite model s termičnim motorjem, pa čeprav ima ta le 74 kilovatov moči (101 KM) in je vedno povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Štirikolesni pogon je stvar, ki jo pri novincu najbolj pogrešam. Pravijo, da mogoče pride kasneje, za zdaj pa se navor vedno prenaša na sprednji kolesi. Kar malce hecna odločitev (je pa res, da smo nekaj podobnega rekli že ob prihodu modela renegade, ki se je potem bistveno bolje prodajal s sprednjim kot štirikolesnim pogonom), sploh ker zastopnik znamke pravi, da gre za pravi jeep. Očitno s tem mislijo na serijska sistema selec-terrain (s katerim voznik izbira med voznimi načini) in hill decent control (ki nadzoruje hitrost spusta po klancu), kot skoraj 21-centimetrsko oddaljenost od tal ter odlične kote (vstopni in prehodni merita 20, izstopni pa kar 32 stopinj). Da bo avenger lažje kljuboval mestni džungli, so dodatno zaščitili tudi njegovo baterijo, elektromotor in podvozje.

Kupcem je na voljo v sedmih barvah karoserije (šest jih je za dodatnih 600 evrov moč kombinirati s črno streho – a le v primeru električne različice) in treh raznolikih paketih opreme - longitude, altitude in summit. Tu je še nekaj kosov dodatne opreme (kot naprimer velika električno pomična panoramska streha) in številni Mopar dodatki. S ceno 25.990 evrov je najcenejši s turbobencinskim motorjem in opremljen s srednjim paketom altitude (avenger 1.2 GSE T3 altitude, 6-st. roč.), medtem ko se cena električne različice avenger e začne tik pod mejo 35 tisočakov. To pomeni, da boste kupci osnovne različice namesto 4.500 deležni 6.500 evrov spodbude, prav vsi pa lahko pričakujete še 1.500 evrov popusta v primeru nakupa preko Jeep financiranja ter bona v vrednosti 1.000 evrov, ki je prvotno namenjen nakupu domače polnilne postaje. Če to že imate, lahko znesek odšteje od vrednosti vozila. Glede na nore cene na trgu se avenger na koncu ne zdi pretirano drag, zato ne preseneča, da bo ob simpatični podobi, kompaktnih, a ne premajhnih merah in naprednih tehnologijah prepričal kar nekaj slovenskih kupcev.

Cene:
jeep avenger 1.2 GSE T3 altitude, 6-st. roč. (74 kW) – 25.990 EUR
jeep avenger e 54 kWh 156 longitude, 1-st. sam. (115 kW) – 34.990 EUR
jeep avenger e 54 kWh 156 altitude, 1-st. sam. (115 kW) – 38.990 EUR
jeep avenger e 54 kWh 156 summit, 1-st. sam. (115 kW) – 41.490 EUR
jeep avenger 1.2 GSE T3 altitude, 6-st. roč. (74 kW) – 25.990 EUR
jeep avenger e 54 kWh 156 longitude, 1-st. sam. (115 kW) – 34.990 EUR
jeep avenger e 54 kWh 156 altitude, 1-st. sam. (115 kW) – 38.990 EUR
jeep avenger e 54 kWh 156 summit, 1-st. sam. (115 kW) – 41.490 EUR
Maščevalec
Beri dalje