Volkswagen golf
Mednarodna premiera


Pa ne samo pri nas. V bistvu po vsem svetu. Skupaj z zadnjo šesto generacijo je Volkswagen izdelal že več kot 29 milijonov golfov, sedma bo presegla številko 30 milijonov, to pa so številke, s katerimi se lahko v zgodovini avtomobilizma pohvalita le še Toyota in Ford. Golf je bil ustanovitelj svojega razreda – ki mu pravimo kar golfov razred, to je razred kombilimuzin. Od leta 1974, ko je pripeljal na ceste prvi, se je tako do danes zgodilo res veliko in novi to bogato izročilo konkretno nadgrajuje.
Čeprav tega ne boste takoj opazili in kot slišim, je to najpogostejši očitek; da je skoraj isti kot prejšnji. Volkswagen se je namenoma odločil za to potezo, čeprav je avto čisto nov. Šef oblikovanja je poudaril, da mora golf že 200 metrov daleč jasno kazati, za kateri avto gre. To najbolj jasno nakazujeta značilna maska (z nekaterimi potezami phaetona) in masivni C-stebriček, ki je prisoten že od četrte generacije. Želijo le nadaljevati zgodbo, ki so jo začeli že skoraj 40 let nazaj, in z novimi tehnologijami povzročati revolucijo. Najpomembnejši poudarki so na primer masa vozila, ki je tudi do 100 kilogramov manjša kot pri predhodniku (VW navaja, da tehta enako kot golf 4), čeprav gre v večini primerov za prihranke nekaj deset kilogramov, če med seboj primerjamo modele z enakimi motorji. Proizvajalci se radi hvalijo z velikimi številkami, 'pozabijo' pa povedati, da primerjajo podobno zmogljive agregate, ki pa imajo različne delovne prostornine in na primer turbopolnilnike, da dosegajo enako moč.
Ampak nič zato, glavno, da gre vse skupaj naprej in novi golf je kljub povečanim meram dejansko nekaj lažji, s čimer prihrani malo goriva (tovarna navaja do 0,3 litra prihranka), predvsem pa se s tem še izboljšajo vozne lastnosti. In vse skupaj so dosegli brez uporabe dragih materialov kot sta aluminij in magnezij, s čimer je tudi cenovno ostal sprejemljiv. Pravijo, da je celotna družina golfov za skoraj 14 odstotkov varčnejša z gorivom, iz česar so izračunali, da bo samo zato na leto v Evropi za 119 tisoč ton manj izpustov CO2. Najvarčnejši bluemotion (1,6 TDI z 81 kW/110 KM) pa naj bi v povprečju po novem porabil le 3,2 litra na 100 kilometrov.
Na predstavitvi so sicer imeli le dva motorja: novi turbodizelski 2,0 TDI s 110 kW oziroma 150 KM, ki je tišji, bolj prožen in tudi bolj varčen, ter zame še veliko bolj zanimiv turbobencinski 1,4 TSI s 103 kW (140 KM) in izklapljanjem para valjev, ko je motor neobremenjen, da privarčuje približno pol litra goriva na 100 km. Zelo lepo teče, sicer se malo, ampak res malo, čuti preklop, tudi če pravijo, da se ne, ampak to ne bo nikogar motilo, če privarčuje pri gorivu! In ko sem že pri občutkih: prva vožnja je pokazala, kako odličen je golf na cesti, saj je lega praktično nevtralna, oprijem izvrsten, blaženje skoraj popolno, vožnja pa lahkotna in prijetna. Standard, ki konkurenci ne da miru, je pa res, da Volkswagen pač uporablja dražje večvodilno vpetje koles na zadnji premi, ker ne želijo kompromisov za svoje kupce. Zato pa je kompromis, ki ga kupci morajo sprejeti, ta, da bodo tudi lastniki audijev, škod in seatov ter ostalih Volkswagnovih modelov v prihodnjih letih vozili avtomobile na praktično identični platformi MQB, s čimer je bistveno cenejši razvoj ostalih modelov. Ampak v bistvu to ne pomeni nič takšnega, le razlik med posameznimi modeli morda ne bo toliko, ko govorimo o voznih lastnostih in pogonskih sklopih.
Golf preseneča tudi z dodatno opremo, za katero so poudarili, da je ugodna in da si jo bo lahko privoščil vsak kupec golfa; to so na primer radarski tempomat in pomoč pri vzdrževanju smeri, prepoznavanje znakov ob cesti, velik osrednji zaslon, ki pripravi ikonice, ko približate roko, in ki prepozna več dotikov hkrati (kot tablice; zemljevid se poveča na primer z razmikom prstov itd.). Marsikoga bo navdušilo novo brezstopenjsko odpiranje vrat, prtljažnik, ki je za 30 litrov večji (volumen znaša zdaj 380 litrov), je bolj dostopen z zelo nizkim nakladalnim robom, praktičen pa z dvojnim dnom in polico, ki se zloži vanj. Če boste prevažali dolge predmete, lahko v novega golfa stlačite 2,4 metra dolg kos. Večja je še sama kabina, zato je za potnike več prostora, zasluga pa gre 5 cm daljši medosni razdalji, za toliko se je povečal tudi sam golf.
Že skoraj ponarodelo je dejstvo, da morajo imeti vsi golfi kljuke, zato so inženirji pripravili še eno super domislico, kjer samo s potegom vzvoda v prtljažniku in nogo postaviš vlečno kljuko in si ne rabiš umazati hlač ali uporabljati silo. Vsi golfi bodo serijsko opremljeni z elektronsko zaporo diferenciala XDS, ki z zaviranjem posameznega kolesa spredaj izboljša trakcijo in pomaga pri vodljivosti avtomobila, vsi pa bodo imeli tudi sistem start stop, ki izklaplja motor med mirovanjem. Še za marsikoga najpomembnejši podatek: pri nas bo naprodaj že od 14. novembra, 1,2 TSI s 77 kW (105 KM) pa bo stal najmanj 15.142 evrov.
Še nekatere cene ob lansiranju:
volkswagen golf 1,2 TSI comfortline - 16.925 EUR
volkswagen golf 1,2 TSI DSG comfortline - 18.404 EUR
volkswagen golf 1,4 TSI highline - 18.220 EUR
volkswagen golf 1,4 TSI DSG highline - 21.276 EUR
volkswagen golf 1,6 TDI tredline - 17.004 EUR
volkswagen golf 1,6 TDI comfortline - 18.302 EUR
volkswagen golf 1,6 TDI DSG highline - 21.301 EUR
volkswagen golf 2,0 TDI comfortline - 20.974 EUR
volkswagen golf 2,0 TDI DSG highline - 23.091 EUR
Prijavite se tudi na nagradno igro, ki jo najdete na tej povezavi. Nekdo med vami bo namreč med prvimi v Sloveniji testiral novega golfa!





Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















