Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ogled Oplove tovarne Szentgotthard

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
V zadnjih nekaj letih je Opel pošteno prevetril ponudbo svojih avtomobilov in praktično vse po vrsti zamenjal z novimi modeli. Na tem področju so zato postali zelo suvereni, je pa eno področje, kateremu so posvečali premalo pozornosti in jih je po tehnološki plati marsikdo prehitel.
Ogled Oplove tovarne Szentgotthard
Foto: Anže Jereb
2. 9. 2013 ob 9:45
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera Opel novi motorji
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Govorim o pogonskih agregatih, katerih razvoja so se lotili pozno, zato nas pri praktično vsakem testu njihovega avtomobila poslušate, ko razlagamo, da so motorji preglasni ali porabijo preveč goriva. To naj bi se sedaj spremenilo, saj začenjajo s pravo ofenzivo novih motorjev. Dva sta že zunaj, še dodatnih enajst pa jih bo s tekočih trakov zapeljalo v roku treh let. Sodobni motorji zahtevajo sodobno tovarno, zato so nas pri Oplu povabili na ogled proizvodnega obrata, kjer prva dva novinca že izdelujejo.

Tovarna Szentgotthard že od leta 1991 stoji na Madžarskem, le nekaj kilometrov od meje z Avstrijo. V njej so včasih izdelovali tudi avtomobile (prvo generacijo astre), danes pa so specializirani le za izdelavo pogonskih agregatov. Na 350.000 kvadratnih metrih površine jih letno izdelajo okoli 630.000, po potrebi lahko številko še povečajo, motorje pa potem izvažajo po celotnem svetu. Tovarna velja za eno najsodobnejših na svetu, saj so pred nedavnim vanjo vložili petsto milijonov evrov in s tem zagotovili dodatnih osemsto delovnih mest.

Prvi je 1,6-litrski dizelski agregat s stotimi kilovati moči, ki zamenjuje 1,7-litrski motor CDTi in delno tudi dvolitrskega. Trenutno je na voljo le v tej moči in ga je mogoče dobiti le pri modelu zafira tourer, seveda pa bo kmalu na voljo še v ostalih vozilih znamke, pričakujte tudi, da s še večjim naborom različnih motornih moči. Motor ustreza normativom Euro 6 in po prvi vožnji vam povem, da je bistveno bolj uglajen in tišji od 1,7-litrskega predhodnika. V precej veliki zafiri se je na kratki predstavitveni vožnji dobro obnesel, če res porabi blizu tovarniško deklariranih 4,1 litra, pa bomo ugotavljali, ko ga dobimo na test.

Drugi novinec je bencinski motor. Tega smo pred nedavnim preizkušali v cascadi (test si boste lahko prebrali kmalu) in takrat povedali, da je zelo tih in uglajen, bolj od priganjanja pa ima rad normalno vožnjo. V težki cascadi se nam je edino poraba goriva zdela prevelika, zato sem se tokrat zapeljal z lažjo astro in ugotovil dvoje. Poraba je bila manjša, kot sem tudi pričakoval, motor pa karakterno enak. Sicer se lahko zavrti, a je bolj umirjene sorte. Večino navora ponudi že krepko pod dvema tisočakoma in je iz tega vidika celo bolj podoben dizelskim agregatom. Je pa tudi ta motor pripravljen na normative Euro 6. In kot rečeno, to je le začetek. Ofenziva se je začela.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |