Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Citroën C4 cactus

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V zadnjih letih nam v avtomobilizmu ne manjka svežine, občasno pa kakšna znamka še posebej preseneti. Pri Citroënu to sicer ni nič nenavadnega, ampak novi C4 cactus je vsaj nenavaden, če že ne radikalen.
Citroën C4 cactus
Foto: Matej Mihinjač
3. 7. 2014 ob 23:00
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera citroën C4 cactus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na vratih in v odbijačih ima namreč posebne zračne mehurje, ki so jih poimenovali airbumps. Na dotik so precej gumijasti, čeprav gre za plastiko (termoplastični poliuretan), znotraj pa so dejansko zračni mehurčki. Zadeva se ob blažji poškodbi povrne nazaj v prvotno obliko in tisti, ki vas jezijo od nerod na parkiriščih opraskani avti, ste končno dobili pravi razlog za veselje. Če ste moški in imate nerodno ženo, zdaj veste, kateri avto ji morate kupiti. Pa še v štirih barvah pridejo, takšnih, ki naj z leti ne bi zbledele, tako da so tudi za modno osveščeno ženo.

Zanimiva filozofija je za tem avtom. Pri Citroënu pravijo, da vam bo znižal srčni utrip, ravno nasprotno od tistega, kar poskušajo proizvajalci navadno doseči. V ta namen oblika deluje zelo enostavno, dokaj mehko in daje občutek varnosti. Enako je znotraj, brez ostrih robov, z enostavnimi instrumenti in zelo preprostim vmesnikom. Ni tehnoloških domislic, kot sta radarski tempomat ali pomoč pri ohranjanju voznega pasu, ker gre le za avtomobil nižjega cenovnega ranga, zato je tu vse čimbolj enostavno. Poslovili so se tudi običajni analogni merilniki, tako da je zdaj vse digitalno. Tudi tisti pred volanskim obročem, ki je nastavljiv samo po višini.

V notranjosti najbolj izstopata široka sedeža, ki vseeno nudita dovolj bočne opore, če C4 cactus z robotiziranim menjalnikom prestavlja sam, pa je spredaj skoraj prava 'zofa', kar morda pomeni, da pri Citroënu ciljajo tudi na mlade zaljubljence. Izvajanje gimnastike je spredaj tako neprimerljivo lažje in zdi se, da so Francozi res spet začeli razvijati avte za dušo. S stekleno streho, ki stane 450 evrov, bo občudovanje zvezd še posebej romantično.

Zanimivo je tudi to, da so sovoznikovo zračno blazino namestili kar v strop, zaradi česar so lahko armaturno ploščo odmaknili bolj naprej in tako ustvarili večji občutek prostornosti ter velik predal namestili kar na vrh, s čimer je neprimerno bolj uporaben. Ali pa so tudi tukaj imeli v mislih lažje izvajanje raznih potez v dvoje, kdo bi vedel... Sicer ima avto v dolžino 416 centimetrov, kar ni veliko, C4 jih ima na primer 433, in čeprav ima cactus v nazivu še C4, je v resnici postavljen na platformo C3, da je vse skupaj cenejše in lažje. Ampak prostora je vseeno dosti, pa še prtljažnik je 358-litrski, le da ima zelo visok nakladalni rob. Je pa tudi res, da zadnja klop ni deljiva, ampak samo zložljiva, kar je minus. In zadnji bočni stekli se odpirata le navzven. Vse to je sicer uspešno pomagalo pri zmanjševanju mase, saj osnovni avto tehta prazen vsega skupaj le 965 kilogramov. To je nekje 200 kilogramov manj kot običajni C4, kar je hvale vredno, čeprav je cactus v drugem segmentu.

Nova filozofija se odraža tudi pri izbiri novih motorjev. Precej lahki in majhni so: dizelski BlueHDi, bencinski PureTech. Bencinska sta 1,2-litrska trivaljna turbomotorja s 60 in 81 kW (82 in 110 'konjev'), dizelska pa z 68 ter 73 kW (92 in 100 KM), pri čemer na bi slednji BlueHDi na 100 kilometrov porabil vsega 3,1 litra goriva in v zrak izpustil le 82 gramov CO2 na prevoženi kilometer.

Pri Citroënu so s C4 cactus uvedli še nekaj novih načinov lastništva, ki pa pri nas verjetno še nekaj časa ne bodo na voljo. Mogoče bo recimo plačevati glede na prevožene kilometre ali pa se odločiti za plačevanje mesečnega obroka, ki bo vseboval vse stroške razen goriva, torej vse servisne storitve in zavarovanje – nekaj podobnega, kot smo vajeni pri mobilni telefoniji. Pri Citroënu napovedujejo, da bodo stroški lastništva zato za okoli 20 odstotkov nižji kot pri klasičnem avtomobilu tega razreda. Razlika bo še večja, če ga radi praskate! Tudi cena konec koncev ni pretirana: osnovni model bo pri nas na voljo za 13.900 EUR, dizelski slabe 3 tisočake več, najdražji model v ponudbi bo z bogato opremo stal 20.400 EUR, za airbumps pa boste morali doplačati 150 EUR, če jih ne boste želeli v črnem.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |