Mesto Riga se zdi zaradi geografskega položaja in zgodovine precej zanimivo, v resnici pa ni bilo posebej atraktivno. Turisti se boste zmrdovali nad umazanijo, vozniki pa nad luknjastimi cestami in gnečo. Mimo mesta ne pelje nobena obvoznica, zato je potrebno vedno znova peljati skozi. Sicer pa so vozniki dokaj uvidevni, kljub temu da je skoraj 40 odstotkov prebivalcev mesta Rusov. Avtomobili pa kadijo in smradijo bistveno bolj kot pri nas, celo novi!
Skratka, adam. To ni avtomobil, ki bi ga pri nas množično videvali na cestah, kot recimo corso. Opel je to pričakoval, ker adam je posebnež, recimo temu statusen avtomobilček in takšnih kupcev je manj. No, pa so jih vseeno prodali že preko 100.000, največ v Nemčiji. Z nešteto barvami in dodatki je adam lahko vedno eleganten in predvsem raznolik, je pa to bolj avto za kakšno deklino. In v bistvu to potrjuje tudi prodaja, 70 odstotkov so jih kupile ženske. Kako bi zdaj prepričali še moške... Način so našli tako, da so mu nakaknili nekaj okraskov, da izgleda bolj našopirjeno, ga malo dvignili in na koncu dodali ime, ki označuje trdoto. Rocks! Rocks kot kamenje in ne kot rock glasba.
Ampak takšen adam ni nič terenski, čeprav ima plastične zaščite, tudi spodaj, in je centimeter in pol bolj oddaljen od tal. Zaščite so le modni dodatek, ki poskrbi za agresivnejši izgled, večja oddaljenost od tal pa pomeni, da posledično tudi sedite malo višje. Pogon je tudi v tem primeru le sprednji in 18-tk je čisto preveč škoda za kamenje. Znotraj je osnova enaka tisti v običajnem adamu, je pa vse skupaj bolj bogato. Napa usnje je enako kot v cascadi, ogromna platnena streha se s pomočjo elektrike odpre ali zapre v petih sekundah in to do hitrosti 140 km/h ter povabi sonce v notranjost.
Adam rocks je poseben tudi zaradi čisto novega litrskega turbobencinskega motorja, ki bo pozneje še v ostalih manjših modelih. Tudi v novi corsi. Dvesto inženirjev ga je razvijalo tri leta in pol, naredili so okoli 1700 testnih motorjev, preden so bili zadovoljni, med testi pa so prevozili več kot tri milijone kilometrov. Povem vam, da je res tih in se redko sliši ter čuti, da ima le tri valje, ker ima dodatno izravnalno gred. Ustreza normativom Euro 6, blok pa je narejen iz aluminija.
V dveh variantah je na voljo, mi smo preizkusili močnejšega s 85 kilovati oziroma 115 'konji'. Tehnikalije pravijo, da stotico ugleda v manj kot 10 sekundah in gre skoraj 200 km/h. Mogoče res, ampak je v Latviji omejitev na avtocesti le 110 km/h, zato nisem preveril, je pa po občutku dovolj živahen in poskočen, da paše v ta avto, potovalni računalnik pa je kazal porabo dobrih sedem litrov. In šest prestav ima zdaj menjalnik, je tudi nov.
Opel izboljšuje še svoj medijski sistem, zadeva se poveže s pametnim telefonom in potem navigacijo prikazuje kar na velikem zaslonu avtomobila, čeprav je nameščena na telefonu. In še druge aplikacije so na voljo, naj pa povem, da navigacija deluje le povprečno, predvsem v križiščih prepozno nadaljuje z navodili, ampak izgubil se nisem. Vedno znova me dejansko fascinira dejstvo, da je izbor opreme in dodatkov tako zajeten, da na cestah nikakor ne boste videli dveh enakih adamov. Dve vrsti platnene strehe sta na voljo, poleg novega še štirje že znani motorji, kar štirideset barv karoserije, ogromno različnih platišč v številnih barvah, zgornji del karoserije pa je lahko v številnih barvah, ki so drugačne od barve karoserije in skrbijo za kontrast.
Takšen adam rocks je od navadnega adama, če mu lahko rečem sploh navadni, seveda dražji. Ni pa še cene, zato ne vem, koliko, ker pride k nam šele naslednje leto. Rocks vsaj meni izgleda bolj resno, kljub dodatni oddaljenosti od tal se pelje enako suvereno in po svoje je kar zanimiva alternativa za tiste, ki potrebujete bolj resnega adama. Za adame.