Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche cayenne

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če so bile še pred desetletjem nekatere besede, povezane z znamko Porsche, slišati bogokletno – dizel, terenec, hibrid – smo se nanje pač morali navaditi. Cayenne je pred leti močno dvignil prodajo, nogometašev z bogatimi ženami je očitno veliko, in to je danes avto, ki v Porschejev mošnjiček prinese veliko denarja.
Porsche cayenne
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
16. 9. 2014 ob 8:50
Komentarjev: 0
Mednarodna premiera porsche cayenne.
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na fotografijah je še vedno druga generacija cayenna, ki pa je tokrat prenovljen. Ne samo navzven, glavnino sprememb pravzaprav najdemo pod pokrovom ali pa znotraj. Malce so ga le pogladili in spredaj vstavili večje reže za zajem zraka, ker jih ob vsej tej moči zagotovo potrebuje, luči pa ponujajo podobno tehnologijo kot v macanu. Dvojni ksenon je serijski na manj brutalnih različicah, turbo pa ima serijsko že led-luči. In seveda so tudi zadaj led-diode, sama luč je ožja, nasploh pa se je cayenne oblikovno približal manjšemu in novejšemu macanu.

Pet motornih različic je na voljo, cayenne diesel, S diesel, cayenne S, turbo in S e-hybrid. Na premieri sem se želel zapeljati s slednjim, pa ga v floti še ni bilo, je pa po eni strani najbolj zanimiv, ker je tudi najbolj spremenjen. Trilitrskemu šestvaljniku pomaga elektromotor, ki ima sedaj dvakrat več moči. 70 kilovatov moči pride zgolj od elektromotorja, kar pomeni, da takšen cayenne lahko neslišno prevozi od 18 do 36 kilometrov, polnite ga preko običajne vtičnice, na elektriko pa gre največ 125 km/h. Sicer pa skupna moč 416 konjev pomeni, da z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v vsega 5,9 sekunde.

Ker ni bil na voljo, sem izbral turba. Sicer menim, da je v avtomobilu takšnega tipa povsem dovolj  trilitrski dizelski motor, ampak s tako omejeno ponudbo potem avtomobil ne bi bil dovolj ekskluziven. In turbo vsekakor je, mislim, koliko 2.100 kilogramov težkih avtomobilov, ki pospešijo do sto v samo 4,4 sekunde, pa poznate? Heh, v bistvu vam niti razložiti ne morem, kako hecen občutek te preplavi, ko se ta mali planet tako hitro premakne.

Za to poskrbi 382 kilovatov, oziroma 520 'konjev', ter 750 Nm navora in ob polnem popeševanju cayenne res konkretno sune. Osemvaljnik pa zabobni v značilnem tonu. Predvsem pa tudi komaj verjamem, da se lahko tako suvereno pelje skozi ovinke, bi morali imeti precej močan in lahek avtomobil, da bi mu lahko sledili. Še največja ovira pa je seveda velikost, na španskih cestah se je na trenutke cayenne zdel zelo glomazen. Ampak kljub silni moči ni prebrutalen ali težko obvladljiv, brez težav bi ga lahko zaupal manj veščemu vozniku in ne bi bilo bojazni, da se bo izstrelil v prvi jarek. No, po drugi strani je fascinantno tudi to, da se kljub cestni naravnanosti ne ustraši brezpotij. Smo se vozili po precej zahtevnem 'off-road' poligonu, pa je z vsako nalogo opravil brez težav. So mu namenili precej terenskih sposobnosti, čeprav pri Porscheju vedo, da štirikolesni pogon lastniki potrebujejo le, če vlečejo kakšen čoln ali počitniško prikolico oziroma gredo smučat. Ne pa za terensko zahtevne naloge, je predrag za uničevanje po blatu in kamenju.

Ampak tisti z denarjem imajo te avtomobile radi, ker so obenem uglajeni, znotraj res ničesar ne manjka, sedeži so vrhunski in okolje tudi, Porsche te stvari res obvlada. Prostora je veliko in ker potniki sedijo visoko, je tudi preglednost dobra, v bistvu nimam nobene pripombe, razen te, da se mi zdijo pač takšni avtomobili povsem nepotrebni. Kot skupek vsega pa je cayenne zelo prepričljiv. Z nastavljivim blaženjem je lahko neverjeten potovalnik, po pritisku na stikalo sport ali pa sport plus pa pravi brutalnež. In oddaljenost od tal lahko nastavljate, če se slučajno znajdete na kakšnem zahtevnem brezpotju, prav tam pa vam bo pri vožnji pomagala še armada elektronskih pripomočkov.

Porabe raje ne omenjam in cen tudi ne. Kdor ima denar in mu je avtomobil všeč, ga bo pač vzel. Ostali pa ga lahko samo gledamo, ta na fotografijah je stal 150 tisočakov. Vsekakor prepričljiv stroj, bi pa sam izbral kaj drugega pri znamki Porsche, če bi bila denarnica zelo debela.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2021
September 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 tedni  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 10 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 10 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 10 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 10 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 10 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 10 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 11 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 11 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 11 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 11 meseci  |