Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen passat

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Priznam, da vetra pasat sploh ne bi poznal, če ne bi bilo znamenitega volkswagna passat. Očitno so Nemci izbrali res dobro ime, avtomobil je izredno priljubljen, ker se jih po vsem svetu proda več kot milijon letno!
Volkswagen passat
Foto: Matej Mihinjač
21. 10. 2014 ob 18:11
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera volkswagen passat
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za primerjavo: BMW na leto proizvede milijon in pol avtomobilov, tako da je številka še kako zgovorna. Vsakih 29 sekund se proda en passat nekje na svetu. Model je bil prvič predstavljen 41 let nazaj, v sedmih generacijah pa se jih je prodalo že 22 milijonov, tako da je eden uspešnejših avtomobilov sploh. Glede na prve vtise z 8. generacijo dvomim, da se bo trend kaj spremenil.

Passat ima vse, kar ima konkurenca, ampak vedno doda še nekaj, zaradi česar postavi standard in potem se vsi primerjajo z njim kot referenco. Ta segment je sploh zelo zahteven, kupci želijo malo več kot na primer golfovi. Ne mislim le prostora, ampak opreme, izgleda, kvalitete izdelave, vse to iščejo pri passatu. Sploh, ker je Škodina octavia toliko zrasla in postala v vsem boljša, mora biti passat še malo bolj prestižen. In je.

V osmo izgleda še precej bolj prepričljivo. Nova je podaljšana platforma MQB, ki služi kot osnova tako zadnjega golfa kot prihajajočega audija TT. Zanimivo, celo za 4 milimetre je karavan krajši od predhodnika (limuzina za 2), tudi za 12 mm širši in 14 mm nižji je, predvsem pa sodobnejši. In lažji, shujšal je, v določenih primerih celo za 85 kg, če primerjamo podobno zmogljive bencinske agregate. Sama karoserija je sicer lažja za dobrih 30 kilogramov. Polne led-luči poudarijo njegovo širino, ostro zašiljena maska pa prav fino sede zadržanim in malo bolj zahtevnim voznikom. Kljub krajši dolžini je za potnike znotraj kar za 33 mm več prostora v dolžino in dodatnih 26 mm za glave. In vozniki passatov vedo, da ga je bilo že prej veliko! Prtljažnik zdaj meri kar 586 litrov (21 več kot prej), pri karavanu pa celo 650, s tem da se lepo obdelan in praktičen prostor lahko poveča na 1780 litrov.

Že na prvi pogled deluje znotraj še bolj prostorno, ker je konkretno zrasla medosna razdalja, za kar 79 milimetrov. Hkrati to pomeni, da sta previsa precej manjša, s čimer je zunanji izgled bolj dinamičen, hkrati pa ohranja značilne passatove elemente, kot sta maska s po novem veliko kroma in masivni C-stebriček. Armaturna plošča ima zelo podobno razporeditev kot stara in celo nekatere enake module. Običajna je s klasičnimi merilniki precej podobna stari, zato pa je na voljo še takšna z 12,3-palčnim zaslonom kot v audiju TT, ki ima dobro ločljivost, pred voznikom pa med obema digitalnima merilnikoma prikazuje številne informacije: od navigacije do ostalih podatkov o vožnji, s tem da lahko voznik izbere večje merilnike in manjši prikaz slike med njima, ali obratno. Precej fina zadeva, le ob močnem soncu je slabo berljiva in morda za moj okus preveč barvita pa je potem malo slabša berljivost. Pri polnih led-lučeh se zadaj spremeni prikaz, ko zavirate. Pa čisto sam zna parkirati prikolico! Toliko sodobnih tehnologij doslej ni imel še noben volkswagen.

Še bolj se širokoustijo glede motorjev, saj naj bi bili za 20 odstotkov manj žejni kot prej, v razponu moči od 120 do 280 'konjev'. V ponudbi se bo prvič znašla tudi priključna hibridna različica GTE, ki smo jo predstavili že v reportaži s salona v Parizu. Nov je, pazite, kar '240-konjski' (177 kW) dizelski 2,0 TDI, ki proizvede bikovskih 500 Nm navora in seveda predstavlja vrh ponudbe. Spojen je izključno z dvosklopčnim menjalnikom DSG in pogonom na vsa štiri kolesa. Po prvi vožnji lahko povem, da je prožen in zelo uglajen tudi ko od njega zahtevate malo več, ko se vozite počasi in so vrtljaji tik nad prostim tekom, pa precej slišno dizelsko ropota. Odličen je bil novi 1,4-litrski TSI s 150 KM (110 kW), kateremu se med nezahtevno vožnjo izklapljata valja, na voljo pa bo prihodnje leto, ko se mu pridružijo še 1,8 TSI in dva dvolitrska TSI-ja z največ 280 KM.

Večino uglaševanja karoserije so opravili na 17-palčnih platiščih, ampak sami pravijo, da se bolje pelje na 18-palčnih. Ne vem, kako se obnaša na 17-kah, na 18-palčnih je izvrsten. Čisto nevtralen in še vedno udoben. Ohranili so štirivodilno premo zadaj, servokrmiljenje pa je progresivno. V ponudbi bodo seveda še ostali motorji, ki so vsi novi, od bencinskih na začetku samo 1,4-litrski TSI, od dizelskih pa še 1,6 in 2,0 TDI. Osnovni bencinski bo stal 23.140, dizelski okoli 1.500 evrov več, variant pa še 1.500 več. Hitro ga bomo dobili tudi Slovenci, saj je bil pri nas vedno priljubljen in verjetno se mu spet obeta prvo mesto v razredu, ko bo naprodaj od konca novembra dalje. Če želite bolj izrazit paket zunanjih dodatkov R-line ali polterensko različico alltrack, bo pa treba še malo počakati do prihodnjega leta.

Še nekatere cene:

volkswagen passat 1,4 TSI (92 kW) trendline – 23.140 EUR
volkswagen passat 1,6 TDI (88 kW) trendline – 24.704 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) comfortline – 26.587 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) highline – 28.579 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) highline DSG – 31.109 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (140 kW) highline DSG – 32.840 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (140 kW) highline DSG 4motion – 35.300 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (176 kW) highline DSG 4motion – 38.585 EUR

(različica variant je ca. 1.500 evrov dražja)

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Odličen avto!
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |