Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda superb

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Škoda svojih sedem različnih modelov ponuja na več kot sto svetovnih trgih, z novim superbom pa odkrivajo povsem novo obdobje, pravijo. Zato ni več le praktičen, kot smo od škod vajeni, temveč tudi prežet z eleganco.
Škoda superb
Foto: Anže Jereb
21. 5. 2015 ob 12:17
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera škoda superb
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pri nas je superb povprečno na leto premamil okoli tristo kupcev, številko pa želijo z novim podvojiti. Glede na nenehno rast prodaje in tržnega deleža v zadnjih letih jim bo to verjetno tudi uspelo, računajo pa, da se bo sedaj za limuzino odločil bistveno večji delež kupcev kot prej. Ker slednja v prejšnji generaciji ni bila očem posebej privlačna, se je za karavana odločilo kar 75 odstotkov kupcev, sedaj pa računajo, da bo limuzina predstavljala okoli 45 odstotkov prodaje. Podoben odstotek vozil bo opremljen s samodejnim menjalnikom DSG, kupovali pa boste predvsem dizelske različice. Kdaj? Limuzino od konca junija naprej, karavan pa bo pri nas predvidoma oktobra in bo dražji za 1.200 EUR.

Malo za šalo in malo za res, ampak škoda superb in rolls-royce phantom imata skupnih več stvari, kot bi morda pomislili. Za začetek oba ponujata vgrajen dežnik, superb po novem celo dva, in oba imata pred zadnjimi sedeži dovolj prostora, da bi otroci in jaz lahko delali prevale. Ogromno ga je bilo že pri prejšnji generaciji, nova pa ima za osem centimetrov daljše medosje in prostora je neverjetno veliko, za noge ga je skoraj dvakrat več od najbližjega tekmeca, pravijo. Čisto verjamem. No, je pa škoda občutno lažja od phantoma, sploh sedaj, ko ima še 75 kilogramov manj od prejšnje generacije.

Očitno so dojeli tudi, da mora biti njihov največji in najbolj prestižen avtomobil, ki je prepričal že več kot 700.000 kupcev, bolj eleganten in moderen, ker prejšnji superb vseeno ni bil ravno oblikovni presežek. Novi je zato občutno bolj ostro zarezan, spredaj led-luči skrbijo, da precej hudo izgleda, linije so ostre in superb skoraj izgleda, kot bi ga izklesali iz kamna, predvsem pa so sedaj občutno bolj elegantne in privlačne zadnje luči. Pravzaprav celoten zadek.

Znotraj sem sicer upal na velik zaslon med merilniki, kakršnega ponuja passat, ampak ga ni, ker očitno na ta način vsaj malo držijo razkorak med znamkama, če je že tehnologija praktično identična. Morda me je to še nabolj zmotilo, da vem, da bi bil superb lahko boljši, pa namenoma ni. Za moj okus znotraj ni tako razburljiv, je pa še vedno odlično izdelan in vse je na svojem mestu, kjer bodo tudi vaši predmeti, ker ima ta avtomobil kar 29 praktičnih rešitev. Ne govorim le o odlagališčih, tudi teh je veliko, ampak o zanimivih rešitvah, ki so pri Škodi že nekaj let pomembna vrlina. Od mrežic, predalčkov, strgala za led, izvlečne kljuke, predala za tablični računalnik, pa do nosilca za plastenko, ki jo lahko odpremo z eno roko, zelo zanimiv patent. Pregrade v prtljažniku so pa itak potrebne, sicer se na 625 litrih prostornine premikajo tudi največji kovčki in takšne, ki jih lahko 'oblikujemo' po mili volji, so zelo učinkovite.

Vsi motorji v ponudbi so sedaj štirivaljni, na spodnjem koncu je različica greenline, ki vsak kilometer v okolje izpljune le 95 gramov CO2, na zgornjem pa dvolitrski TSI z 206 kilovati, v bistvu gre za enak motor, kot ga ima leon cupra. Z njim sem prevozil največ kilometrov in čeprav ga na naših cestah ne bomo prav pogosto videvali, je zelo prepričljiv. Če želite zmogljivega dizla, potem bo dvolitrski TDI ponudil največ 140 kilovatov, to je 190 'konjev', lahko pa seveda tudi manj. Vsi motorji so bojda varčnejši, nekateri tudi do 30 odstotkov. Zapeljal sem se tudi z 1,6-litrskim motorjem TDI in v tako velikem avtomobilu ima kar težko delo. Priporočam vsaj dvolitrskega s 110 kilovati moči, ta bo tako ali tako najbolje prodajan.

Superb je tudi prva škoda s prilagodljivim blaženjem DCC in čeprav se mi te stvari v tako velikih avtomobilih ne zdijo najbolj potrebne, bo morda vseeno koga prepričalo. Pravzaprav v najmočnejši izvedenki pride pogosteje prav, na relativno praznih toskanskih cestah smo si v načinu sport nekajkrat dali duška in potrdim lahko, da se za svojo velikost superb pelje nadvse suvereno. Tudi sicer se avtomobil v vsakem primeru pelje s precej zanesljivim občutkom na volanu, velikost se sicer čuti in superbu bolj paše umirjena vožnja. Kot karavan bo odličen za družine, takšna limuzina pa za poslovneže in v obeh primerih mora biti varnost na prvem mestu, zato tudi je.

Za varno vožnjo skrbi kar 17 različnih sistemov, najbolj zanimivi so na primer emergency assist, kjer se avtomobil sam ustavi, če voznik ni več zmožen voziti, rear traffic alert nadzoruje promet za nami in nas opozarja na možnost naleta ter tudi na oviro, ko želimo iz parkirnega mesta zapeljati vzvratno. Crew protect assist z zategovanjem pasov pripravi potnike na trk, sistem traffic jam assist pa s samodejnim speljevanjem in ustavljanjem pomaga v gnečah. Slednji je vezan na samodejni menjalnik in potem brez našega posredovanja za speljevanje in ustavljanje skrbi sam.

Obremenjeni z znamko boste najbrž izbrali logotip VW, dejstvo pa je, da je superb odličen predstavnik in obenem prostornejši od praktično vseh tekmecev. Zadaj boste sedeli kot v phantomu in to za samo delček njegove cene. Za osnovnega superba boste namreč odšteli le 21.604 EUR, v tem primeru bo šlo za različico 1,4 TSI in opremo active.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |