Pri nas je superb povprečno na leto premamil okoli tristo kupcev, številko pa želijo z novim podvojiti. Glede na nenehno rast prodaje in tržnega deleža v zadnjih letih jim bo to verjetno tudi uspelo, računajo pa, da se bo sedaj za limuzino odločil bistveno večji delež kupcev kot prej. Ker slednja v prejšnji generaciji ni bila očem posebej privlačna, se je za karavana odločilo kar 75 odstotkov kupcev, sedaj pa računajo, da bo limuzina predstavljala okoli 45 odstotkov prodaje. Podoben odstotek vozil bo opremljen s samodejnim menjalnikom DSG, kupovali pa boste predvsem dizelske različice. Kdaj? Limuzino od konca junija naprej, karavan pa bo pri nas predvidoma oktobra in bo dražji za 1.200 EUR.
Malo za šalo in malo za res, ampak škoda superb in rolls-royce phantom imata skupnih več stvari, kot bi morda pomislili. Za začetek oba ponujata vgrajen dežnik, superb po novem celo dva, in oba imata pred zadnjimi sedeži dovolj prostora, da bi otroci in jaz lahko delali prevale. Ogromno ga je bilo že pri prejšnji generaciji, nova pa ima za osem centimetrov daljše medosje in prostora je neverjetno veliko, za noge ga je skoraj dvakrat več od najbližjega tekmeca, pravijo. Čisto verjamem. No, je pa škoda občutno lažja od phantoma, sploh sedaj, ko ima še 75 kilogramov manj od prejšnje generacije.
Očitno so dojeli tudi, da mora biti njihov največji in najbolj prestižen avtomobil, ki je prepričal že več kot 700.000 kupcev, bolj eleganten in moderen, ker prejšnji superb vseeno ni bil ravno oblikovni presežek. Novi je zato občutno bolj ostro zarezan, spredaj led-luči skrbijo, da precej hudo izgleda, linije so ostre in superb skoraj izgleda, kot bi ga izklesali iz kamna, predvsem pa so sedaj občutno bolj elegantne in privlačne zadnje luči. Pravzaprav celoten zadek.
Znotraj sem sicer upal na velik zaslon med merilniki, kakršnega ponuja passat, ampak ga ni, ker očitno na ta način vsaj malo držijo razkorak med znamkama, če je že tehnologija praktično identična. Morda me je to še nabolj zmotilo, da vem, da bi bil superb lahko boljši, pa namenoma ni. Za moj okus znotraj ni tako razburljiv, je pa še vedno odlično izdelan in vse je na svojem mestu, kjer bodo tudi vaši predmeti, ker ima ta avtomobil kar 29 praktičnih rešitev. Ne govorim le o odlagališčih, tudi teh je veliko, ampak o zanimivih rešitvah, ki so pri Škodi že nekaj let pomembna vrlina. Od mrežic, predalčkov, strgala za led, izvlečne kljuke, predala za tablični računalnik, pa do nosilca za plastenko, ki jo lahko odpremo z eno roko, zelo zanimiv patent. Pregrade v prtljažniku so pa itak potrebne, sicer se na 625 litrih prostornine premikajo tudi največji kovčki in takšne, ki jih lahko 'oblikujemo' po mili volji, so zelo učinkovite.
Vsi motorji v ponudbi so sedaj štirivaljni, na spodnjem koncu je različica greenline, ki vsak kilometer v okolje izpljune le 95 gramov CO2, na zgornjem pa dvolitrski TSI z 206 kilovati, v bistvu gre za enak motor, kot ga ima leon cupra. Z njim sem prevozil največ kilometrov in čeprav ga na naših cestah ne bomo prav pogosto videvali, je zelo prepričljiv. Če želite zmogljivega dizla, potem bo dvolitrski TDI ponudil največ 140 kilovatov, to je 190 'konjev', lahko pa seveda tudi manj. Vsi motorji so bojda varčnejši, nekateri tudi do 30 odstotkov. Zapeljal sem se tudi z 1,6-litrskim motorjem TDI in v tako velikem avtomobilu ima kar težko delo. Priporočam vsaj dvolitrskega s 110 kilovati moči, ta bo tako ali tako najbolje prodajan.
Superb je tudi prva škoda s prilagodljivim blaženjem DCC in čeprav se mi te stvari v tako velikih avtomobilih ne zdijo najbolj potrebne, bo morda vseeno koga prepričalo. Pravzaprav v najmočnejši izvedenki pride pogosteje prav, na relativno praznih toskanskih cestah smo si v načinu sport nekajkrat dali duška in potrdim lahko, da se za svojo velikost superb pelje nadvse suvereno. Tudi sicer se avtomobil v vsakem primeru pelje s precej zanesljivim občutkom na volanu, velikost se sicer čuti in superbu bolj paše umirjena vožnja. Kot karavan bo odličen za družine, takšna limuzina pa za poslovneže in v obeh primerih mora biti varnost na prvem mestu, zato tudi je.
Za varno vožnjo skrbi kar 17 različnih sistemov, najbolj zanimivi so na primer emergency assist, kjer se avtomobil sam ustavi, če voznik ni več zmožen voziti, rear traffic alert nadzoruje promet za nami in nas opozarja na možnost naleta ter tudi na oviro, ko želimo iz parkirnega mesta zapeljati vzvratno. Crew protect assist z zategovanjem pasov pripravi potnike na trk, sistem traffic jam assist pa s samodejnim speljevanjem in ustavljanjem pomaga v gnečah. Slednji je vezan na samodejni menjalnik in potem brez našega posredovanja za speljevanje in ustavljanje skrbi sam.
Obremenjeni z znamko boste najbrž izbrali logotip VW, dejstvo pa je, da je superb odličen predstavnik in obenem prostornejši od praktično vseh tekmecev. Zadaj boste sedeli kot v phantomu in to za samo delček njegove cene. Za osnovnega superba boste namreč odšteli le 21.604 EUR, v tem primeru bo šlo za različico 1,4 TSI in opremo active.