Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda CX-3

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Razred križancev je mlad že sam po sebi pa se je začel še ta deliti naprej na majhne, srednje, večje, enoprostorske ... se kar ne konča! Ampak zadeva niti ne moti, ko dobimo avto, kot je nova mazda CX-3.
Mazda CX-3
Foto: Matej Mihinjač
28. 5. 2015 ob 19:00
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera mazda CX-3
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Po uspehu CX-5, ki so jih naredili že več kot milijon, so Japonci zelo samozavestni še z manjšim CX-3, za katerega verjamejo, da bo uspešnica na azijskih in evropskih cestah. 150 tisoč jih nameravajo prodati do konca leta po vseh svetu, od tega 38 tisoč v Evropi, v Sloveniji pa 200, ker bo dobava v prvem letu precej omejena. Med krizo se je prodaja Mazde zelo zmanjšala, zato v zadnjem času beleži izjemno rast; v lanskem letu se je povečala za kar 56 odstotkov, tako da naj bi letna prodaja leta 2017 spet presegla številko 800.000. Ciljev ne bo težko doseči z atraktivno in eno najmlajših palet modelov med vsemi znamkami.

Mali CX-3 izziva z izgledom, ki kar izžareva dinamiko. Je pa zgrajen na platformi nove mazde2, zato imata enako medosno razdaljo 2.570 mm. Zaradi dobrega vtisa, ki ga je na testu pustila dvojka, tudi od njenega 'napihnjenega' brata pričakujemo veliko. Ta je seveda s 155-milimetrsko oddaljenostjo od tal prirejen za občasne izlete z urejenih cest, berite pločnikov. Značilne družinske poteze so tudi tukaj začinjene z led lučmi spredaj in zadaj, dvema izpušnima cevema pri vseh različicah, na 'hribovske' ambicije pa opozarjajo tudi črne plastične obrobe blatnikov in enako črni stebrički B, C in D. Z dolžino 4.275 mm je še vedno krajši od povprečnih predstavnikov v 'golfovem' razredu, zato ga ne bo težko stlačiti v vedno premajhne parkirne prostore, hkrati pa tudi z višino 1.535 mm ohranja podlago za dovolj dobro aerodinamiko, elegantno podobo in majhno maso.

Tole je zdaj že peti model po vrsti s tehnologijo skyactiv, s katero varčujejo pri masi, da ohranijo agilnost in pomagajo rešiti svet. Še vedno zavračajo trenutno popularni 'downsizing', torej zmanjševanje prostornine motorjev in obešanje turbin, kar pri Volanu podpiramo, saj je vožnja s takšnim motorjem prijetnejša, z naprednimi tehnologijami pa prav nič bolj potratna. Ob splovitvi bosta zato na voljo dva dvolitrska bencinska agregata z 88 in 110 kilovati, torej s 120 in 150 'konji', in en 1,5-litrski turbodizelski. Ta je čisti novinec v družini, sicer nadgradnja šibkejšega iz mazde2, premore 77 kW, to je 105 'konjev', 270 Nm navora in spusti v ozračje samo 105 gramov CO2 na kilometer, kar pomeni, da skuri 4 litre dizla na 100 km. Pri tem in močnejšem bencinskem motorju (G150) lahko izberete tudi štirikolesni pogon 'i-activ AWD' in zanj seveda doplačate 1.800 EUR.

Pri Mazdi res hočejo, da se počutite z avtom kot eno, zato so spet ustvarili zelo prilagodljiv prostor, na primer izdatno nastavljiv volanski obroč ter po želji nizko postavljen sedež, da na koncu niti nimate občutka, da sedite v tipičnem križancu. Notranjost je zelo podobna tisti v dvojki, kar je dobro in slabo; dobro, ker je oblikovanje luštno, slabo pa, ker bo kdo pričakoval boljše materiale. Seveda ne v različici z opremo 'revolution top', ki je najbogatejša in ima celo usnjeno oblazinjenje na armaturki, ne le na sedežih. Pa vseeno: ne gre za avto višjega razreda, kljub temu da ponuja nekaj zanimivih dodatkov, kot je projekcijski zaslon.

Veseli, da niso zmehčali teže krmiljenja in tako ostaja podobno obteženo kot pri dvojki, kar je na avtocesti super in verjetno bo tam tudi največ časa, čeprav je presenetljivo vodljiv na zaprtih cestah. Kratke ovinke požira kot za šalo in že to bo prepričalo veliko voznikov na prvi testni vožnji pred nakupom. Prav tako bo kar nekaj manjših družin ta avto kupilo kot edinega pri hiši, kar pomeni, da mora imeti še kaj prostora. Čeprav izgleda, kot da je večina truda šla v oblikovanje, lahko zadaj sedimo tudi odrasli, ampak se bodo otroci počutili bolje, v prtljažnik z dvojnim dnom pa gre za 350 litrov robe. Dejstvo je, da je vsak mali karavan prostornejši in predvsem bolj pregleden, pri teh avtomobilih je zaradi širokih stebričkov preglednost nazaj vedno zelo slaba. Ampak boste pa v trendu!

CX-3 je že na kratki prvi vožnji dokazal, da je med najboljšimi. Osnovna cena bo z dvolitrskim bencinskim motorjem precej ugodnih 15.490 evrov. Doplačilo za dizelskega bo 1.800 EUR in ker so vsi motorji dokaj zmogljivi ter oprema dovolj bogata, je verjetno jasno, da bo teh avtomobilov kar nekaj tudi na naših cestah. Zakaj? Verjetno je jasno na prvi pogled.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |