Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Aston martin vantage

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Aston martin vantage je trenutno najmanjši model znamke in morda so se zato odločili, da mu namenijo največji motor, ki ga premorejo. Nisem prepričan, kdo je tisto jutro pozabil vzeti tableto in takšno odločitev potrdil, a pri Volanu tovrstne ideje vedno podpiramo in rezultat je strašljivo hiter avtomobil.
Aston martin vantage
Foto: Miha Kokalj
31. 7. 2015 ob 7:30
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera aston martin vantage
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Preden vas iz naslanjača vrže misel: 'Hudiča, kje so Volanovci dobili aston martina?', zadeva je čisto preprosta. V Ženevi smo spoznali možakarja, ki je rekel, naj pridemo v njihovo podjetje, kjer nam bodo dali zanimiv avto. Nastal je ta prispevek. Potem je gospod zamenjal službo in prestopil k Aston Martinu in očitno je bil z našim prvim izdelkom zelo zadovoljen, ker ga je zanimalo, če bi tudi sedaj preizkusili kakšen njihov avtomobil? Seveda smo potrdili in z odprtimi usti odhiteli do dirkališča Nürburgring, kjer ima Aston Martin evropsko bazo. Čeprav smo stezo gledali le preko ograje in avtomobil preizkusili le po navadnih cestah, izkušnja ni bila slaba. Sploh ne.

Pravzaprav smo preizkusili dva njihova avtomobila, dve različici modela vantage. Začeli smo umirjeno, kolikor je to pri tej znamki sploh mogoče, in sicer z različico vantage N430. Pod pokrovom tega se skriva osemvaljnik, je pa s svojo agresivno in dvobarvno podobo ta vantage že na daleč sporočal, da ni ravno dolgočasen. Oznaka N pomeni Nürburgring, kajpak, pomeni pa, da je še hitrejši od 'navadnega' V8 vantage. Ker je njihov čistokrvni športnik vantage GT4 dokaj uspešen na 24-urnih dirkah na Nürburgringu, so se odločili nekaj tega pedigreja prenesti na svoj cestni model in to je N430. Kričeča barva in dodatki mu pristojijo, osemvaljnik pa ima še nekaj več moči, natančneje 322 kW oziroma 436 'konjev'. Nameščen je kar se da nizko za čim nižje težišče in je praktično enak kot tisti, ki poganja športnike GTE in GT4. Do sto? 4,8 sekunde.

To so zgolj podatki, občutki pa dejansko prepričajo še bolj. Sedi se zelo nizko, volanski obroč morda na fotografijah izgleda pusto in dolgočasno, a mu v praksi prav nič ne manjka in lepo paše v roke. Vžig avtomobila je s potiskom velikega in razkošnega ključa v režo na osrednjem delu armaturne plošče prava dogodivščina in po svoje je zanimivo tudi to, da so stikala menjalnika na skoraj enakem mestu. Med položajema D ali R se uporabnik premika tako, kot bi na klimatski napravi hotel dvigniti temperaturo.  Je pa res, da me je to prav kmalu začelo motiti in bi raje imel majhno klasično ročico. No, ko sem odpeljal, me je rdeč znak na armaturni plošči opomnil, da imam še vedno vključeno ročno zavoro, a to tako malo, da zavornega učinka ni bilo. Lahko povem, da sem jo iskal vsaj tri minute in jo nazadnje v klasični obliki našel levo od sedeža, tik ob vratih. Bila je povsem spuščena, le signal je očitno še sporočal, da ni.

Kakorkoli, po začetnih tegobicah sva se z avtomobilom hitro spoprijateljila, očitno je opazil, da mi športni avtomobili dišijo. In vantage N430 mi je zadišal že ob vžigu motorja, ki se je prebudil bolj živahno, kot sem pričakoval, imel je jezen in agresiven zvok in takoj mi je postalo jasno, da me ne bo razočaral. Avtomobil je presneto hiter, precej čvrst in kljub temu, da tehta debelih 1600 kilogramov, sploh ne okoren. Tudi občutek na volanu mi je vlival precejšnje zaupanje.

V bistvu sta me zmotili le dve stvari, prva je dejansko malenkostna, pa čeprav ne razumem, zakaj ima avtomobil s takšno ceno ročici za smernike in brisalnike tako ceneno plastični. V aygu za deset tisočakov bi bili v redu, v aston martinu za 150.000 EUR pa pač ne. Druga stvar pa je menjalnik. Sedemstopenjski avtomatizirani ročni menjalnik je sicer hiter, pri menjavi prestav preko obvolanskih ušesc pa za običajno vožnjo preveč agresiven in posledično glavi potnikov med prestavljanjem neprostovoljno kimata naprej in nazaj. Za nežno prestavljanje je torej potrebno spustiti plin, kar pa je po svoje neumno. Potem imam dela skoraj toliko, kot pri ročnem menjalniku.

Vožnja s tem avtomobilom je bila kratka, ker je bil celoten dogodek kratek in komaj sem čakal, da se usedem v močnejšo izvedenko. Pravzaprav v najmočnejšo s 6-litrskim dvanajstvaljnikom pod pokrovom in z dodatno črko S v imenu. Tak vantage je v bistvu nora zverina, če se izrazim umirjeno, njihov najhitrejši in najbolj dramatičen serijski cestni model. One-77 ne štejem, ker jih je bilo izdelanih samo 77 in je stal skoraj milijon in pol. Ta je pa tudi najmanjši, zato se najbolje pelje. S pomeni skupno 573 'konjev', 620 Nm navora, 330 km na uro in čas do sto pičle 3,7 sekunde. Nemalo ima skupnega s tistim najbolj ekskluzivnim aston martinom, one-77, med drugim skoraj isti izpušni sistem.

Spet podatki, vem. Občutki pa ... Kolena se ti omehčajo že ob vžigu, kjer traja vsaj sekundo, da vsi valji dobijo gorivo, v vmesnem času vžiga se motor oglaša z zvokom formule 1, potem pa zadoni v vsej svoji veličini. Težko ga opišem, naj bo nekakšna mešanica bobnenja osemvaljnika v C 63 AMG in visokih vrtljajev desetvaljnika iz prejšnjega BMW-ja 5. Strašljivo in neverjetno privlačno obenem. Potem sva na ravnini s snemalcem Miho močno pospešila in skoraj ostala brez sape, najbrž naju je presenetila kombinacija pospeška in brezstrešnega rjovenja. Krepko manj kot 4-sekundni pospešek do stotice je pač stvar, ki se je ne navadiš tako hitro, pa čeprav sem imel pred dvema letoma priložnost zapeljati še občutno hitrejšega nissana GT-R nismo, ki do te hitrosti potrebuje še okroglo sekundo manj.

Vožnja je bila prekratka, da bi vam lahko sporočil kaj posebnega. Tak vantage se pelje še malo bolj čvrsto od tistega z osemvaljnikom v nosu, je izjemno hiter in zvok zasvoji. Sam bi sicer izbral kupeja s trdo streho, je pa res, da je doživetje zvoka v roadsterju še boljše. Tudi tukaj me je malce motilo cukanje menjalnika, a manj, ker gre pač za najbolj športen model te znamke in zato upoštevam, da mora biti počutje športno na vsakem koraku.

Preden smo dogodivščino zaključili, so nam pokazali še dva modela, ki jih na cestah ne bomo videvali. Prva je ultra prestižna limuzina z imenom lagonda, ja, to ime so nekdaj že uporabljali, tale na fotografijah je šele druga izdelana, vseh skupaj pa bo le 200. Cene niso razkrili, v šali so dejali le, da bo manj od milijona evrov, je pa v celoti izdelana iz karbona, le pokrov motorja je iz aluminija. Medosna razdalja je za 20 centimetrov daljša od tiste v rapidu S, kar pomeni, da bosta dva potnika zadaj uživala največje razkošje. V nosu je kajpak dvanajstvaljnik.

Druga novost je še bolj ekstremna, gre pa za model vulcan, za superšportnika, ki je namenjen zgolj uporabi na stezi. Dobrih 1360 kilogramov tehta, poganja ga 7,0-litrski dvanajstvaljnik z okoli 850 konjskimi močmi, iz izpuhov ob straneh pa pri prestavljanju namenoma bruha ogenj. Naredili jih bodo le 24 na leto, vsak pa bo brez upoštevanja davka stal dva milijona evrov. Pri nas torej okoli tri milijone. Za ta denar pa najzahtevnejši ne bodo dobili le avtomobila, temveč tudi triletno šolo dirkaškega izobraževanja na nekaterih najboljših dirkališčih sveta. Vsak lastnik bo imel svojega inštruktorja, ki bo tri leta pilil njegovo znanje. Je pa vulcan še naprodaj, če kdo med vami namerava zadeti kakšen jackpot.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |