Majhno število novejših subarujev, ki se vozijo po slovenskih cestah, ne pomeni, da se znamki slabo piše. Letos bodo po svetu prodali okoli milijon vozil, le Evropa pač ni njihov primarni trg. Slovenija pa sploh ne, saj se za predstavnika te znamke letno odloči le nekaj deset kupcev in zato naj vas ne preseneča, da levorga na stari celini v njegovi najbolj brutalni '300-konjski' varianti z ročnim menjalnikom ne bomo videli. Torej nam ostane le kombinacija brezstopenjskega menjalnika Lineartronic in novega turbobencinskega motorja s 125 kW moči.
Kaj točno levorg sploh je? V bistvu je hecna že njegova oznaka, levorg je namreč zloženka treh besed. LE od legacy, VO od revolution in RG od touring. Hja, te črke bi itak lahko potegnil iz katerihokoli besed. Dobro, naj jim bo, je smiselno, ker si z legacyjem deli plaftormo in nadomešča njegovo karavansko različico, zato tudi touring, kar pomeni karavan. In očitno je tudi revolucionaren. Zato levorg ...
Revolucionaren, no, težko rečem. Je pa vse to, kar subaru absolutno mora biti. Ima štirikolesni pogon, bokser-motor, luknjo v pokrovu motorja in skoraj preveč športen volan. Že samo s tem so si zagotovili pozornost vseh zvestih oboževalcev subarujev. In v živo izgleda zelo privlačno, tudi to je eden od plusov. Težko je reči, komu sploh konkurira, ampak sami pravijo, da med drugim karavanski mazdi6 ali pa volvu V60. Kar je zanimivo, ker ravno ta dva nista tako tehnična in s simetričnim štirikolesnim pogonom.
V bistvu je tako, da je levorg do B-stebrička pravzaprav impreza, od tam naprej pa so karoserijo naredili povsem na novo. Da si boste lažje predstavljali, levorg je točno deset centimetrov krajši od aktualnega legacyja in v dolžino meri 4,7 metra, njegov prtljažnik pa ponuja 522 litrov prostora oziroma 1.446, če boste podrli zadnje sedeže. Od legacyja je tudi 5 centimetrov nižji in zato ob enaki širini izgleda precej nabito. Tudi agresivna maska pomaga.
Znotraj ni trdoplastičen, kot so bili subaruji včasih, ampak skoraj identičen takšnemu WRX STi, volanski obroč je, denimo, fantastičen in ga je nadvse prijetno držati v rokah, zaslon na dotik je lahko 6,2- ali 7-palčni, v bogatejšem od dveh paketov opreme so na voljo še opozorilnik pred trčenjem, sistem, ki nadzoruje promet za nami, pa sistem, ki spremlja okolico, ko se pomikamo s parkirnega mesta, samodejno prilagodljivi žarometi in še nekaj ostalih, predvsem pa je levorg zelo prepričljiv pri voznih lastnostih.
Nagiba se skorajda ne in občutek na volanu je odličen. Obenem sploh ni pretrd, saj nizko težišče omogoča, da dokaj mehko blaženje vseeno zagotavlja odlično lego. Kot merilo so mu postavili svoj lastni BRZ, ki je zelo okreten stroj in baje je levorg v zavojih čisto primerljiv z audijem S3. Po kratki vožnji težko ocenim, so pa vozne lastnosti vsekakor ena njegovih najboljših vrlin.
Samo en motor je na voljo, in sicer 1,6-litrski štirivaljni turbobencinar, novost torej. Ponudi 125 kW oziroma 170 'konjev', parametre pa so priredili tako, da je suveren tudi pri nizkih vrtljajih. 250 Nm navora je, denimo, na voljo pri nižjih vrtljajih kot pri STi-ju in ob normalni vožnji je motor zelo tih. Je pa povezan le z brezstopenjskim menjalnikom Lineartronic in čeprav je slednji eden boljših, mimo določenih slabosti ne gre. Ob priganjanju je vseeno motor malce glasnejši in ne tako živahen, kot bi lahko bil. Tudi poraba je mimogrede vsaj deset litrov na sto kilometrov.
Dejstvo je, da velikim štrenov ne bo mešal, ampak se bo gibal na obrobju trga, kar je logično, saj je zelo specifičen avto. Ampak, če si želite vroči karavan, ki se pelje nadvse prepričljivo in ni predrag, potem je levorg pravi. Osnovni vas bo stal 26.490 EUR, dobili pa boste praktičo vse, kar potrebujete, le zgoraj naštetih novodobnih sistemov ne. Če vas moti poraba goriva, vam lahko povem, da vas bo podobno opremljen A4 z dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom stal okoli 15 tisočakov več. Razlika v porabi je lahko še tako velika, pa bo levorg pod črto vedno cenejši.