Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai ioniq

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Najbolj futurističen serijski hyundai do danes ima tudi zelo zanimivo ime. Po Slovensko bi mi lahko rekli kar jonik, tujci mu rečejo angleško ajonik, je pa tole odličen avtomobil za vse, ki dvomite, kako napredni so Korejci!
Hyundai ioniq
Foto: Matej Mihinjač
19. 7. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 2
mednarodna premiera hyundai ioniq
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Z njim so dohiteli, ah, celo prehiteli marsikatero v naših očeh bolj napredno znamko. Naredili so prvi avtomobil na svetu, pri katerem imate serijsko na izbiro kar tri različice pogona: lahko je klasičen hibrid z bencinskim motorjem, priključni hibrid z bencinskim motorjem, pri katerem lahko polnite baterijo, ali pa čisto električni avto. Korejci so se odločili, da ponudijo kar vse tri naenkrat, da ne bo preveč obotavljanja, kakšnega bi imeli zase. Vem, da ste že navdušeni, prodaja steče to jesen in osnovni bo po napovedih stal manj od priusa, ki je s popustom pod 26 tisoč EUR. V Nemčiji bo cena osnovnega celo pod 24 ... Ampak vse ob svojem času, torej oktobra, ko naj bi po napovedih uvoznika pripeljal tudi k nam.

Prva vožnja je bila zato še kako zanimiva. In kaj reči po prvih kilometrih? Nič posebnega; za vse, ki ste že vozili hibridne avtomobile, tudi ioniq ne preseneča. Gre za prijeten, razmeroma udoben, varčen in posledično čist avtomobil. Jasno, da gre za odprt napad na toyoto prius, ampak Hyundai pravi, da ima njihov hibrid bencinski motor z najboljšim toplotnim izkoristkom na svetu. Kar 40 odstotkov. Enako pravi tudi Toyota, tako da bo očitno treba vse zapeljati na en hud test, do takrat pa verjamem, da ima učinkovit 1,6-litrski motor z neposrednim vbrizgom bencina, atkinsonovim ciklom in 77 kW, torej 105 'konji'. Sliši se malo, zato je zraven še elektromotor z 32 kW, torej 43 'konji', sistemsko moč 104 kW (141 KM) pa skupaj prenašata na sprednji kolesi preko robotiziranega menjalnika z dvema sklopkama DCT.

Za razliko od priusa z neskončnostopenjskim CVT je torej tukaj nekaj manj hrupa med prestavljanjem in odzivnost je boljša. Smo pa hibridni sklop s takšnim menjalnikom že preizkusili v Volkswagnovem golfu GTE. Prestav je 6 in v bistvu sem bil presenečen, kako lepo in zvezno vleče. Največja hitrost znaša 185 km/h, baterija pa je za hitrejše polnjenje in praznjenje litij-ionska polimerna. Tudi poraba je bila med nezahtevno vožnjo na ravnih nizozemskih cestah samo 4,6 litra. Tovarna sicer obljublja 3,4. Ja, elektrika se pozna, seveda večinoma v mestih, nima pa posebnega programa, pri katerem bi lahko vozili le na elektriko, dokler je baterija dovolj polna. In tudi sicer je hitro zmanjka, po kakšnih dveh kilometrih (baterija ima kapaciteto 1,56 kWh in je nameščena pod zadnjo klop), ves čas pa samo pomaga pri speljevanju in pospeševanju. Kaj pa, če služi kot glavni pogon?

Potem bo za vas popolnoma električni model. Baje naredi s polno baterijo kar 280 km. Ioniq že na pogled ni brezvezen avto, dobil je nagrado Red Dot za dizajn, električni pa se od hibrida razlikuje še po bolj zaprti maski, ker nima motorja, ki bi potreboval toliko dodatnega hlajenja. Ponuja 88 kW oziroma 120 'konjev' moči, ki je vedno na voljo v trenutku, ko pritisnete stopalko. Oblika je futuristično zadržana, če to sploh obstaja. Ima elemente, ki avto postavljajo vsaj nekaj let naprej, ima pa tudi ostale, pri katerih si rečeš, da to si pa že videl. Vseeno se notri fino sedi, sploh armaturka je zelo prijetna in počutje v kabini je odlično glede na dokaj majhne mere; avto meri v dolžino le 4,47 metra. Ko sem vklopil avtomobil, je na potovalnem računalniku pisalo, da bom lahko prevozil 211 km, kar sploh ni slabo. Tudi med daljšo vožnjo je doseg padal v teh okvirih, kar pomeni, da baterija s kapaciteto 28 kWh že omogoča neko normalno mobilnost. Pri večjih hitrostih zelo pomaga odlična aerodinamika, ioniq ima količnik samo 0,24, kar je ena najboljših vrednosti med avtomobili nasploh.

Hibrid in električni model se razlikujeta tudi v kabini, med sedežema je namreč pri električnem spredaj velik odprt predal, ukazi z gumbi pa so pomaknjeni bolj nazaj, ker nima klasične prestavne ročice. Ločita se tudi po vodilni okrasni barvi, ki je pri hibridu modra, električnem pa bakrena. Ioniq ponuja še samodejno zaviranje, brezžično polnjenje telefona, ki preizkušeno odlično deluje, aktivni tempomat, ohranjevalnik voznega pasu, opozorilnika na mrtvi kot in pri vožnji vzvratno ter zvočni sistem znamke Infinity z navigacijo. Splošna garancija ostaja 5 let, s tem da so pri teh vozilih dodali še 8 let ali 200.000 prevoženih km na baterijo.

Od vseh treh modelov bo verjetno najbolj zanimiv ravno tisti, ki ga še ni: priključni hibrid. Ta bo imel poleg 1,6-litrskega bencinskega še električni motor s 45 kW ter baterijo s kapaciteto 8,9 kWh, s čimer bo po napovedih prevozil več kot 50 kilometrov. Še tale malenkost: v električni ioniq je vgrajen polnilnik z močjo 6,6 kW, baterijo pa lahko polnite tudi na hitrih polnilnicah, pri čemer naj bi se do 80 odstotkov napolnil v 23 minutah (100 kW polnilnica, ki je pri nas še nimamo). Doma se bo čisto prazna baterija napolnila v 12 urah na navadnem priključku, na klasičnih polnilnicah pa v 4 urah in 25 minutah. Baterija je na pogled razmeroma kompaktna, vseeno pa tehta debelih 265 kilogramov in prtljažnemu prostoru odžre 100 litrov.

Presežki, ki jih naštevam pri tem avtu, so v bistvu korejska sedanjost. Vem, da boste od tega avta naprej tudi na Hyundai gledali drugače. Saj ni kaj, dejstvo je, da so pogledali v prihodnost prej kot marsikatera druga znamka!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
smita pravi:
@Pioneer "Tisti, ki nima za tankat avta, naj gre peš." zakaj potem prius? potem je vseeno če se vozim z dodge raam-om hemi moped 7.0, poraba 32l/100km
(pred 3 leti )
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Nočem na prvo žogo ugotavljati v čem je boljši ali slabši od konkurence. Prius z novo generacijo nima več litij-ionske baterije ampak nikelj-metal hidridno. Če so po 20 letih razvoja zamenjali baterijo, verjetno že to nekaj pomeni. Ne vem zakaj vedno vse tako skrbi poraba. Tisti, ki nima za tankat avta, naj gre peš. Nič ni zastonj, tudi vožnja ne. Prius ima (preverjeno) porabo pri ne čisto umirjeni, ampak kar dinamični vožnji 4,4 litre. Ne vem zakaj bi bil plug-in sploh smiseln, ker je to čisto lepa poraba, verjetno pa bo plug-in brez subvencij toliko dražji, da se bo to splačalo redko komu. Pohvala hyundaiu zato, ker je dal na trg vse naenkrat. To je zares fino in marsikdo bi si želel ravno to. Kar me skrbi je življenjska doba teh baterij. Prius je preverjeno neproblematičen in do nekih množičnih menjav baterij ne prihaja. Kako bo tukaj, bo pokazal čas. Verjetno je očitno, ampak sem zagovornik priusa, ker je pač odličen. Tako pri vožnji kot pri ostalih stvareh. Seveda so pomanjkljivosti, ampak vseeno hujših zamer ni. Cena je še vedno tista, ki nam pove, da je avto še vedno poceni in se bodo še vedno našle napake. Sicer pa red dot award za avto, ki ima rit od opla in masko od izmaličene toyote? Notranjost od celega kupa znamk? No ja, vsak po svoje. Izvirno pa ni.
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |