Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota i-road

Mednarodna premirera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Znance kar pogosto zanima, nad katerim avtomobilom sem bil do sedaj najbolj navdušen. Kateri je bil najdražji, najhitrejši, najboljši? Pri svojem odgovoru večinoma zavijem proti dragim športnikom, a včasih povsem neupravičeno. Tudi mali i-road je tako poseben, da mi bo še dolgo ostal v spominu.
Toyota i-road
Foto: Miha Kokalj
15. 9. 2016 ob 23:00
Komentarjev: 0
toyota i-road
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Toyota i-road ni najdražji avtomobil, ki sem ga kdajkoli peljal. Je pa najbolj poseben.

Toyota i-road ni najdražji avtomobil, ki sem ga kdajkoli peljal. Ni najhitrejši, najbolj udoben ali pa najbolj varen. Je pa skoraj najbolj poseben in vozniško zanimiv avtomobil v moji karieri. Če mu sploh lahko rečem avtomobil, kajti kolesa so le tri, nagiba se kot motor, zmore pa le 45 km/h. Pa vam kljub temu zagotavljam, da je vsak meter vožnje z njim prava dogodivščina, nasmeh na ustih pa zagotovljen.

V bistvu je i-road posebnež že zato, ker ga ne morete kupiti. Je plod projekta mestne mobilnosti, dogaja pa se le v dveh mestih na svetu. Večje število vozilc je v Tokiu, nekaj pa v mestu Grenoble v Švici, a vse skupaj govorimo le o nekaj deset primerkih. Zato je tudi cena prava neznanka, a znesek na posamezen i-road zaradi maloserijske proizvodnje gotovo orosi oko. Namen projekta je ugotoviti, če najem majhnega in okretnega vozilca v mestih pride do izraza, i-road v mestu Grenoble namreč s posebno kartico, ki jo dobite po registraciji, enostavno odklenete, se z njim zapeljete do želenega cilja in ga tam na enem od posebnih postajališč enostavno pustite. Lokacij za prevzem in vračilo je po mestu kar 27, te ponujajo 120 polnilnih mest, zato je i-road vedno pri nogi.

Vožnja v začetku zahteva nekaj privajanja, ker zavija zadnje kolo. Torej je potrebno zaviti, še preden do ovinka sploh pripelješ, bočno parkiranje je otročje lahko, tudi zato, ker je i-road širok le 87 centimetrov,  izhod s parkirnega mesta pa niti ne, vsaj dokler se ne navadiš. Drugače kot vzvratno namreč ne gre, ravno zato, ker zavija zadek. Sam obračalni krog pa meri le 3 metre! Obenem znotraj pozabite tudi na udobje, vzmetenje je namreč trdo, notranjost špartanska in trda plastika na neravninah rada sporoča, da vas obdaja. Kljub mizerni dolžini 2.345 mm se vanj lahko stlačita dva potnika, ki sedita eden za drugim, pri čemer ima voznik v bistvu kar veliko prostora.

Elektromotorja, ki sta v vsakem od koles, skupaj ponudita malo manj kot štiri kilovate moči (2x1,9kW), kar je ob majhni masi dovolj, da je mali i-road z mesta odločen. Zadostujeta za 50 kilometrov dolgo pot, če se boste vozili do 30 km/h, v praksi pa se pri brutalnih 45 km/h izpraznita hitreje. Za mestne opravke sta skratka dovolj, sem pa pogrešal, da bi i-road zmogel malce večjo hitrost, vsaj kakšnih 80 km/h, potem bi zlahka držal korak z ostalimi v prometu. Tisti v Tokiu gredo hitreje.

Najbolj me je seveda navdušilo nagibanje. Sistem skrbi, da kot nagiba nikoli ni prevelik in se ne moreš prevrniti, kar je super za nagibanja nevajene. Če si prehiter v zavoju, ESP zadevo enostavno umiri in potem se iz užitka voziš na polno skozi krožišča, nagnjen ter z nasmehom na ustih. Ravno nagibanje poskrbi za največ vozniške zabave.

V Ljubljani tega skoraj zagotovo nikoli ne bomo videli in možnosti za vožnjo z i-road skoraj nimate. Zaradi svoje posebnosti in užitka, ki ga zagotavlja nagibanje, bo vedno ostal med najbolj zanimivimi. Vsaj zame, zato naj vas ne preseneča, da bo v mojem odgovoru na vprašanje o najbolj atraktivnih vozilih moje kariere med druščino posebnežev tudi i-road.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |