Subaru ponuja zanimivo rešitev, sistem EyeSight, ki je po novem nameščen tudi na levorgu. Po outbacku je že drugi model s tem sistemom, ki je pri vseh paketih opreme serijski, ker želi Subaru postati ena najbolj varnih znamk na svetu. Da jih ne boste poznali samo po štirikolesnem pogonu, ker so prodali že kar 15 milijonov vozil s takšnim prenosom moči.
Na testiranje so nas peljali kar na zapuščeno prizorišče razstave Expo, kjer smo naprej preizkusili 'collision throttle management'. Sliši se totalno komplicirano, ampak sistem enostavno ne pusti speljati, ker kljub temu, da vi pritiskate stopalko, 3 sekunde ne doda plina. Fino, da se komu ne zaletite v rit na križišču.
Druga pomembna stvar je zaviranje. Najprej smo se peljali s 30 km/h, nogo v določenem trenutku samo spustili s plina in čakali, da je subaru začel opozarjati in na koncu sam zavrl. Drugi poskus pri 50 km/h in v zadnjem trenutku se je kar silovito ustavil. Zadeva na poligonu preizkušeno deluje, v praksi je pa vseeno bolje, da se najprej zanesete nase in tovrstna pomoč deluje samo kot izhod v sili.
Gre za že tretjo generacijo EyeSighta, odkar so ga leta 2008 vgradili v avto, sicer pa začeli testirati že leta 1999 s prvim parom kamer. Med leti 2003 in 2005 so preizkušali celo sistem s parom kamer in radarjem, ki pa se očitno ni tako dobro obnesel, hkrati je bil tudi predrag. 2008 so uporabili par kamer (lidar jih s svojimi zelo omejenimi lastnostmi in le 10-metrskim dosegom ni prepričal), danes pa sta kameri tudi barvno občutljivi in podatke pošiljata procesorju, ki izriše 3D-model in določi, če je potrebno opozorilo voznika ali celo zaviranje. Voznika opozarjajo še led-svetila na armaturni plošči, pri levorgu pa je po novem na voljo še 'lane assist', ki pomaga vrteti volanski obroč, ko voznik zapelje preblizu črte. Sistem vidi 110 metrov daleč in najmanj 4 metre blizu ovire do višine enega metra, kar je podobno kot voznik za volanom. Spredaj zajema 35 stopinj širok kot, zato je uporaben tudi za aktivni tempomat, samodejno zaviranje pa s pojemkom največ 1g lahko prepreči trk vse do 50 km/h; pri večji hitrosti ga pač omili.
Subaru je ocenil, da stane njihov sistem 1.300 evrov v primerjavi z lidarjem, ki je okrog 350 EUR, in radarjem, ki stane približno 1.000 evrov. Obenem radar potrebuje servis ob morebitnem trku, EyeSight pa s svojo namestitvijo tik pod stropom ne. Ima pa omejitve v ekstremnem vremenu, kot sta gosta megla ali močno sneženje, ter na specialnih cestnih razmerah, če je pred vozilom bela stena ali zelo nizka prikolica.
Sistem EyeSight bo v vseh levorgih in kasneje še ostalih subarujih serijski, zato upamo, da se kmalu tudi pri nas razširi prodajna mreža, saj ima znamka Subaru odličen ugled, na naših cestah pa vozi 3.000 vozil te japonske znamke. Lastnik znamke Fuji Heavy Industries se bo sicer aprila prihodnje leto preimenoval v Subaru Corporation Ltd., ker glavnino dejavnosti (93,8%) vseeno predstavljajo avtomobili. Je pa zanimivo, da 5% predstavlja letalska in vesoljska tehnologija. Subaru letos obeležuje še eno zanimivo obletnico - 50 let bokserskega motorja - do danes so jih proizvedli že 16 milijonov. Se pa številka naglo povečuje, saj prodaja iz leta v leto raste v globalnem smislu, saj bodo že letos proizvedli blizu milijon vozil, naslednje leto pa predvidoma 1,049 milijona, torej bodo zelo kmalu dosegli limit svoje tovarne, ki je sposobna izdelati 1,28 milijona vozil letno. Načrt za prihodnost je kar obsežen, saj že konec tega leta predstavljajo novo platformo Subaru Global Platform, ki bo služila novi imprezi (prihodnje leto), nato pa še 2018 novemu priključnemu hibridu. Isto leto bodo predstavili naslednika tribece, to bo velik SUV s tremi vrstami sedežev, leto kasneje pa nov mali turbomotor. 2021 naj bi na ceste poslali tudi svoj prvi električni avtomobil, ki bo kmalu potem sposoben še avtonomne vožnje.