Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5 RF

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pri večerji in ob prijetnem klepetu z glavnim oblikovalcem mazde MX-5 mi je postalo jasno, kje je črpal navdih za različico RF. Glede na to, da sem na eno od izrisanih vozil pred tem pomislil že sam, mu je očitno uspelo.
Mazda MX-5 RF
Foto: Anže Jelep
27. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera mazda MX-5 RF
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Preden začnete tuhtati, kaj je pomeni oznaka RF in zakaj so jo sploh izdelali, takole gre: RF pomeni Retractable Fastback. Podobno karoserijsko različico je ponudila že prejšnja generacija in za takšno MX-5 se je odločilo kar 70 odstotkov vseh kupcev, zato je jasno, da so s trendom nadaljevali. Še vedno se lahko vozite s sončnimi žarki na obrazu, ima pa RF trdo streho, ki se zloži s pomočjo elektrike. Ne glede na to, ali je spuščena ali ne, izgleda precej bolj agresivno od klasične. Če vam tista ne deluje dovolj možato, potem bo tale prava.

Z boka me malce spominja na porscheja carrera targa in prav tega je na list papirja kot navdih zrisal tudi gospod Masashi Nakayama. Zadnja strešna loka sta precej zanimiva in meni osebno je ta bolj všeč od klasične MX-5 s platneno streho, bolj odrasla in na pogled ostra je. Prav tako tudi od zadaj izgleda bistveno bolj napadalno, skoraj ne pomisliš, da je to še vedno mala in zabavna miata. Ampak je!

Samo ena stvar naj vas zanima, in sicer če se še vedno pelje tako enostavno in zabavno. Kratek odgovor je JA. Takoj te zasvoji in ta trenutek je tole še vedno eden najbolj zabavnih avtomobilov, neverjetna je. Nič manj ni vozniško lahkotna ali zanimiva od klasične, kljub temu da je za 45 kilogramov težja in to ravno na tistem delu, kjer masa še najbolj šteje, saj se s težjo streho zviša tudi točka težišča. Tega se med vožnjo ne čuti, kar je odlično. Kovinska streha obenem ne krade prtljažnega prostora, s čimer so se seveda pohvalili, saj je bilo načrtovanje 'uporabne' aluminijaste strehe pravi podvig. Prtljažnik tako še vedno ponuja prostor za dva manjša kovčka in še poseben predalnik za drobnarije je dobil.

Ob zaprti strehi mi je takoj postalo jasno, da RF ponuja več elegance in notranjega udobja. Bolj tiho je vse skupaj, kar je logično, spustite ali dvignete jo s stikalom, postopek pa traja le 13 sekund, s čimer je bojda hitrejša od podobnih tekmecev. Škoda je le, da se med spuščanjem ne morete peljati hitreje od 10 km/h, kar pomeni, da morate v bistvu stati na mestu, sicer vas tudi na mestnih ulicah teh 13 sekund ne bo nihče mirno čakal, ko se boste peljali tako počasi. No, ko je spuščena, za voznikom zevata dva loka, ki bolj uspešno umirjata prepih kot tisti mali plastični nastavek pri platneno-strešni MX-5, se pa vseeno pri večjih hitrostih veter okoli glave nekoliko vrtinči in se ga sliši. Piha pa manj.

Vse ostalo je enako, tudi tukaj sta na voljo 1,5 oziroma dvolitrski bencinski motor, celo samodejni menjalnik lahko izberete, ampak tega nikar ne naredite, odvzame polovico užitka. Edina pomembna razlika je skratka v ostrešju in čeprav ročno pomična platnena streha ima svoj čar, predvsem pa jo lahko spustite v eni samcati sekundi, mazda MX-5 RF mene bolj prepriča. Bolj agresivno izgleda, kar mi je všeč, pa tudi vsesplošno je bolj uporabna.

Okoli dva tisočaka je dražja od klasične, kar ni malo, predvsem zato ne, ker je že tista perfekcija. Vseeno pa doda nekaj agresivnosti in celoletne uporabnosti, zato je lahko krasen nadomestek briljantni toyoti GT86, pa čeprav ima malo manj moči. Je bolj vozniško prijetna, kar je morda težko verjeti, a je. In v zgolj enem letu je zadnja generacija mazde MX-5 pobrala že 73 različnih nagrad, zato bo pri tem zbiranju celo bolj uspešna od vseh svojih predhodnic. Prejšnja generacija jih je zbrala 90, a je za to potrebovala dolgih 10 let, ta pa bo očitno omenjeno številko dosegla bistveno prej.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |