Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda octavia RS in scout

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Škoda octavia je v osnovi precej umirjen avtomobil, ki najbolj navduši s praktičnostjo. Ta model je idealen stroj za družino, ki potrebuje veliko uporabnega prostora. Je pa lahko tudi bolj divji avto in to celo v dve povsem različni smeri.
Škoda octavia RS in scout
Foto: Škoda
17. 4. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera škoda octavia RS in scout
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak, saj to že veste, kajne? Lahko je RS ali scout. Prvi je za tiste 'fotre', ki bi mularijo radi čimprej odpeljali iz vrtca domov, drugi pa za 'fotre', ki bi mularijo radi zapeljali nekam visoko na smučarijo. In obojih je očitno kar nekaj, saj obe različici pri nas skupno predstavljata četrtino prodaje octavie. Pri športnem RS devetdeset odstotkov predstavlja različica z dvolitrskim motorjem TDI s 135 kW moči, z ročnim menjalnikom in oznako combi, torej karavansko zadnjico.

Na Dunaju so nam pripravili dva poligona, najprej sem se zapeljal s športnim RS. Že z dizelskim motorjem v nosu je dovolj živahen, res pa zaživi šele z dvolitrskim turbobencinarjem in s 169 kW moči. V drugi polovici leta pride še nekoliko močnejša različica, ki bo ponudila 180 kW moči, po domače 245 'konjičkov'. Saj veste, octavia je Škodina različica golfa in tudi tam je GTi bistveno bolj zanimiv od dizelskega GTD.

Octavia RS seveda ni dirkalnik in na tehnično precej zahtevnem poligonu so se hibe vsestranskosti hitro pokazale. Nagibanja je nekaj in prenos mase med osema je mogoče pri zaviranju ter pospeševanju hitro opaziti. Tudi podkrmiljenje je značilno, vseeno pa se je izkazala za presenetljivo okretno in zabavno. Občutek na volanu je zelo dober in na cesti boste z njo uživali.

Preizkusil sem dvokolesno gnano turbobencinsko in štirikolesno gnano dizelsko različico. Pogon 4x4 je namreč na voljo le z dizelskim motorjem in še to le, če se boste zanj odločili, sicer bo motor vseeno poganjal le sprednji kolesi. V začetku, ko je bila steza suha, štirikolesni pogon sploh ni prišel do izraza, popoldne pa je začelo deževati in na ozkih ter zaprtih delih se je oprijem bistveno zmanjšal, takrat je razlika postala bolj očitna. V prid štirikolesno gnani različici, seveda. Sam bi sicer izbral turbobencinsko izvedenko, torej le dvokolesno gnan avtomobil, če že sprašujete.

Če uživate na slabih podlagah, pa je za vas scout. Ta je od navadne octavie za tri centimetre bolj oddaljen od tal, štirikolesni pogon ima tudi, in čeprav ni pravi terenec, se slabe podlage sploh ne ustraši. V bistvu ga lahko izdajo le predolgi previsi in dolga medosna razdalja, zaradi katere lahko hitro praska s trebuhom po tleh, a na našem poligonu se to ni zgodilo, pa je bilo kar nekaj elementov zelo zahtevnih. Vsekakor impresivno, ker ne verjamem, da se bo sploh kateri od lastnikov vozil po tako zahtevnih poteh.

Preverjali smo bočni naklon in tam ni bilo nikakršnih težav, pozitivno pa me je presenetilo, da tudi pri prenosu pogona med obema osema in stranema vozil ni bilo nobenih težav. Elektronika dovolj hitro reagira in vaja, ki jo vidite na fotografiji, ni bila noben izziv. Tudi samodejni sistem za spuščanje po klancu navzdol deluje vrhunsko, smo se spuščali po takšni strmini, da bi še hodil težko, pa je avtomobil ostal povsem miren. Zato še enkrat ponavljam tisto, kar smo pred prenovo že zapisali v testu. Scout je idealni križanec, ker je moderen avtomobil težko bolj vsestranski.

Octavia je skratka avtomobil, ki lahko pokriva potrebe in želje skoraj vseh kupcev. Za manj zahtevne je prava povsem navadna, za navihane RS, avanturisti pa lahko posežete po različici scout. V vsakem primeru pa boste s seboj lahko peljali še za 600 litrov prtljage in povrh še celo svojo dužino.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |