{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

MAN na IAA 2018

Mednarodna predpremiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ves čas govorimo samo o spremembah na področju mobilnosti avtomobilov, kaj pa se dogaja pri težkih vozilih, ki jih je na naših cestah polno? Kot sem izvedel na MANovem dogodku, ogromno. In prav je tako!
MAN na IAA 2018
Foto: MAN
7. 10. 2018 ob 18:00
Komentarjev: 0
2018 mednarodna premiera MAN pre-IAA
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Težka vozila v našem prometu služijo za prevoz tovora in oseb. Tovor so načeloma vse stvari, ki jih imate doma na krožniku, v dnevni sobi, v omari, ko iščete obleke, torej vse, osebe pa, hja, vi, ko greste v službo, če se ne vozite s svojim avtom.

Tudi na tem področju se podjetja hitro prilagajajo trendom. MAN je na primer začel z elektromobilnostno revolucijo z modelom eTGE. Prvim kombijem, ki ga bo poganjala izključno elektrika in ki bo razveseljeval obrtnike in dostavne službe. Kaj je bolj idealno kot zmogljiv kombi, ki ima ogromno navora, je tih, ima veliko nosilnost in se zelo poceni premika?

V teoriji bo naredil do 170 kilometrov, kar v naši praksi pomeni kakšnih 100 in kar je še vedno idealno za mojega kolega vodovodnega inštalaterja, ki na dan v Ljubljani in okolici ne prevozi več kot 100 kilometrov. Na izbiro bo imel dve verziji, odvisno od izpita, ki ga je naredil: z B-kategorijo 3,5-tonsko z nosilnostjo 1 tone, s C pa 4,25 tone z nosilnostjo 1,75 tone. Za ta kombi velja zelo veliko zanimanje, proizvodnja se začne vsak čas, prodaja že konec leta, cena pa 68 tisoč evrov, ampak tukaj morate všteti še vse možne stroške za servis in gorivo v, recimo, 10 letih. In upoštevati, da bodo mestna središča kmalu zaprta za vozila s klasičnimi motorji.

V Avstriji MAN že preizkuša tudi električni tovornjak in sam sem ga imel priložnost voziti med prvimi na svetu. To je res posebne vrste stroj, ker si še nedolgo nazaj nisem mogel predstavljati, da bo elektrika premikala 20-tonsko gmoto, čeprav v resnici ni to več nič posebnega. eTGM bo imel lahko skupno maso 26 ton, 12 litij-ionskih baterij pa ima skupno kapaciteto kar 185 kWh. Baterijo je možno polniti s 150 kW, s polno pa naj bi bil doseg do 180 kilometrov. Električni motor ima največjo moč 265 kW, torej 360 KM, navora pa od nič vrtljajev kar 3.100 Nm! Občutek med vožnjo je res nekaj posebnega, pospešuje skoraj kot običajen avto, v prometu bi bili z njim med speljevanji na semaforjih celo vedno prvi, ker ima toliko navora z mesta. Ves čas vožnje je prisoten značilen pritajen električni ’žvižg’, sicer pa vse skupaj poteka izredno umirjeno in tiho, sploh pa enostavno, ker nima prestav, le na velikost bi se moral navaditi voznik avtomobila.

Ves čas pišem samo o vozilih, kaj pa nove tehnologije? Ena od meni bolj zanimivih stvari je storitev profi driver, ki poleg ostalega šoferjem nudi izpopolnjevanje njihove vožnje. Kako postati bolj varčen, boljši, celo hitrejši voznik. 2 meseca spremljajo vašo vožnjo, ki jo potem strokovnjak obdela, nato pa imata 3-mesečni tečaj, v katerem v praksi obdelata rešitve in baje so učinki vedno zelo lepo merljivi. Pomislite, da šofer, ki skuri za 6.000 evrov nafte na mesec, kar naenkrat prišpara vsak mesec 400 evrov. To je 5.000 evrov na leto in kar naenkrat 10 ali 12 odstotkov postane še kako veliko.

Novost pri tovornih vozilih so tudi varnostni sistemi. Zanimivo, da po novem ne boste mogli več izklopiti zaviranja v sili, EBA, aktivni radarski tempomat, ki se pri MANu imenuje ACC stop & go, pa bo zdaj lahko tudi popolnoma ustavil vozilo in speljal. Nadgradnja vsega skupaj je novi elektrohidravlični servo, ki bo tudi pri težkih vozilih sam vrtel volan, doslej so sistemi samo opozarjali na napake voznika.

Pri avtobusih je poleg omenjenega še ena zelo zanimiva novost, ogledala, ki to niso, ampak za prikaz slike za vami služijo kamere in zasloni. Velika prednost moderne rešitve je v temi in slabem vremenu, ko vseeno dobro vidite, kaj se dogaja ob vas.

Seznam novosti pa se še kar ne konča. Seveda bodo v prihodnosti tudi ta vozila znala voziti sama. Ampak do tja je še dolga pot in tudi veliko birokracijskih ovir. MAN se je lotil raziskovalnega projekta, ki ga prvič preizkušajo v prometu v pravi logistični mreži s posebnimi dovoljenji države. Torej smo že zdaj lahko preizkusili v praksi, kako deluje 2. stopnja avtonomne vožnje od petih, ko bodo vozila lahko vozila brez voznika. ’Platooning’ ji rečejo pri MANu in gre za prav posebno tehnologijo, ki varčuje z gorivom z vožnjo brez velikih vmesnih razdalj. Vozilo spredaj se upravlja ročno, vozilo za njim pa samodejno sledi. Uporabljeni so radarji, lidarji in kamere ter nadgrajeni s povezavo wi-fi med voziloma. Vozniki so posebej uposobljeni in opravijo še namensko šolo vožnje za ’platooning’.

Šofer pošlje sporočilo tistemu pred seboj in ko mu da dovoljenje, se vozili povežeta. Potem vse lahko izvaja vozilo samo, šofer mora le roki držati na volanu. Zelo zanimivo, naprej se bodo takole vozili na primer avtobusi na posebnih prilagojenih trasah, radi bi odstranili vozila, ki opravljajo nevarna dela, na primer tista, ki so zraven pri košnji na avtocesti, ko ni potrebno posebno znanje vožnje, kasneje pa še vse kaj drugega.

Vse tehnologije smo preizkusili na prav posebni lokaciji, čisto novem berlinskem letališču, ki bo kmalu odprl svoja vrata in postal eno bolj obiskanih v Evropi, za nas pa je bilo predvsem zanimivo, kako se v praksi obnesejo vse moderne tehnologije. Ni jih malo, kot vidite. Dejstvo je, da bodo nekoč znali takšni kolosi voziti sami, do takrat pa bo še vedno moral nekdo obvladati 40 ton in za vas v najbližjo trgovino pripeljati stvar, ki jo imate ravnokar na sebi, jo držite v roki ali žvečite v ustih.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roxo156
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 urami  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 tedni  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 tedni  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 tedni  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 tedni  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  |