Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda3

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Včasih se zgodi, da je avtomobil na fotografijah lepši kot v resnici. Včasih pa obratno in tokrat fotografije delajo krivico novi mazdi3. V živo je namreč tole zelo privlačen avtomobil.
Mazda3
Foto: Anže Jereb
25. 2. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 1
mednarodna premiera mazda3
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Očitno se Mazdin oblikovalski jezik Kodo v tem primeru v praksi izkaže, preko fotografij pa malo manj, zato vas takoj lahko pomirim, da izjemno širok stebriček C sploh ni preširok. Seveda, zadek zna polarizirati, vseeno je nenavaden, ampak prej kot nerodno izgleda nastopaško in nabito. Sprednji del pa tudi: je nizek, oster in agresiven. Meni je trojka zato zelo všeč, vi pa si boste seveda sami ustvarili mnenje, ko jo boste opazili na cesti. Spregledali je gotovo ne boste!

Tole je že četrta generacija, ki po več kot šest milijonov prodanih vozil (zgolj v Evropi preko milijon) spet na ceste prihaja v dveh karoserijskih različicah: limuzina in kombilimuzina. Prva je nekoliko bolj umirjena in elegantna, na 4,66 metra dolžine pa ponuja 450 litrov prtljažnika. Mi smo tokrat preizkušali na videz bistveno bolj dinamično kombilimuzino, ta v dolžino meri natanko dvajset centimetrov manj od limuzine, prtljažnik pa pogoltne 358 litrov.

Mogoče je ravno prostornost področje, kjer nova trojka najmanj prepriča, kar bo pomembno predvsem družinam, sicer pa malo manj.

Ravno prostornost je področje, kjer nova trojka najmanj prepriča, kar bo pomembno predvsem družinam, sicer pa malo manj. Prtljažnik je po prostornosti nekje v povprečju razreda, na zadnji klopi pa je dovolj prostora za povprečno visoke; novinarski kolega, ki svoje lase nosi 1,9 metra od tal, je z njimi že božal strop. Je pa okoli voznika veliko odlagališč, sedeža spredaj sta zelo dobra in kot vedno se boste tudi v novi trojki hitro počutili domače.

Manj oblikovnega polariziranja bo znotraj, kjer je po vzoru ostalih mazd zadnje generacije vse skupaj polikano in naravnost odlično. Pravzaprav še bolj kot v drugih modelih. Armaturna plošča morda izgleda enostavno, ampak je ta minimalizem zelo simpatičen, ker deluje zelo pospravljeno. Stikal je malo, osrednji zaslon pa bistveno boljši kot prej in tudi večji, skoraj 9 palcev meri diagonala. Še vedno upravljamo z vrtljivim gumbom na osrednjem grebenu, vmesnik je preprost ter hiter in ločljivost zaslona je odlična. Materiali pa vrhunski, skoraj na nivoju Audija, ki ga vedno jemljemo za nekakšno referenco. Le na nekaterih manj opaznih mestih je plastika trda, sicer pa prijetno mehka, pri boljših opremah je veliko usnja in izdelava je brezhibna.

Malo me je skrbelo, ko sem prebral, da novinka zadaj nima večvodilnega vpetja koles ampak poltogo premo. Saj veste, proizvajalci se za takšno rešitev odločijo zaradi ugodnejše cene, ima pa včasih kakšno svojo muho. Na meji oprijema je avtomobil malce bolj 'živčen' in na slabi podlagi malenkost bolj poskakuje. Ampak takšno vpetje ima tudi novi focus (razen močnejših različic), v prejšnji generaciji ga je imel celo najbolj nabriti civic type-R, kar pomeni, da so že našli rešitev, da je avtomobil kljub temu zelo lepo vodljiv. In mazda3 je.

V primerjavi s predhodnico pa se mi največji napredek zdi pri zvočni zatesnitvi in nasploh pri udobju, saj res lepo blaži cestne napake.

Vozniško je spet vrhunska. Dovolj udobna in lahkotna za vsakdanjo rabo, na zaprti in zanimivi cesti pa si boste brez težav varno dali nekaj duška. Občutek na volanu je odličen, podvozje in cel avto lepo ubogata, v primerjavi s predhodnico pa se mi največji napredek zdi pri zvočni zatesnitvi in nasploh pri udobju, saj res lepo blaži cestne napake. Za volanom se zdi vozniško podobno prijetna kot večja šestica, z izjemo manjše prostornosti, seveda.

Zaenkrat sta na voljo dva motorja, jeseni pričakujte še tretjega. Nobeden od njiju ne poka od moči, dvolitrski atmosferski bencinski agregat ima 90 kW moči, torej 122 'konjičkov', 1,8-litrski turbodizel pa 85 kW, kar je 116 KM. V primeru bencinskega stroja gre za blagi hibrid, kar pomeni, da bencinskemu motorju pomaga majhen elektromotor, predvsem med menjavami prestav, ko skrbi, da ni nadležnega cukanja, majhna baterija 24-voltnega omrežja pa z elektriko oskrbuje še vse električne naprave vozila. Zalogo energije dobi pri shranjevanju zavorne energije.

Motor z oznako Skyactiv-X, o katerem smo že pisali, pride torej jeseni. Ponujal bo več moči, gre pa za bencinski stroj s klasičnimi svečkami, ki pa deluje po principu dizelskega motorja in posledično zagotavlja veliko navora in majhno porabo goriva. Se ga že veselimo, ker je v teoriji sila zanimiv. V primeru takšnega motorja bo pogon lahko štirikolesni, delovanje pa praktično identično tistemu v CX-3 ali CX-5. Ob normalnih pogojih motor poganja le sprednji par koles, po potrebi pa moč prenese še na zadnji. Tudi varnostnih sistemov je v novi mazdi3 ogromno, kar smo seveda pričakovali: samodejne luči, sistem za samodejno zaviranje, radarski tempomat, sistem, ki nadzira voznikovo zbranost in podobno.

Cene zaenkrat še nimamo, a v marcu že prihaja na naše ceste in pri uvozniku pravijo, da bo cena v osnovi enaka kot pri prejšnji generaciji, avtomobil bo dražji le zaradi bolj bogate opreme.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Men ta car ne sede
(pred 2 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |