UX pomeni Urban eXplorer – mestni raziskovalec – in to je tisto, kar išče novodobni kupec z nekaj več evrčki v žepu. Ampak ti kupci so zelo zahtevni, ker ob tem, da izgleda zanimivo, česar UXu ne moremo očitati, pričakujejo še, da se pelje kot nizka kombilimuzina, ne pa privzdignjena kapelca, ki se ziba kot jadrnica.
Pri Lexusu so komaj čakali, da zapelje na ceste, ker bo predstavljal kar velik delež njihove prodaje v Evropi, letos 25 tisoč vozil. Ne samo zaradi imidža, tudi sicer naj bi bil to avto, ki bo navduševal z izgledom, izdelavo in ugledom. Gre za 4 metre in pol dolg stroj, ki je najmanj 160 mm od tal, torej nekje na pol poti med kombilimuzinami in SUVji.
UX je prepoznavno lexus in dobro skriva, da gre v resnici za kompakten avto.
OK, pri izgledu jim je vsekakor uspelo, je zelo prepoznavno lexus, hkrati pa ima nekaj posebnosti, ki skrivajo, da gre v resnici za kompakten avto; tepe se z audijem Q3, BMWjem X1, mercedesom GLA in tako naprej. Pri nas naj bi bil četrti najbolj uspešen mali križanec iz tega ’prestižnega’ segmenta, kupce pa bodo vabili tudi z najvišjim nivojem prodaje v ljubljanskem salonu.
Ker bodo lastniki tega avta ogromno časa preživeli v njem, so materiali odlični; sploh, če malo bolj odprete denarnico, si lahko omislite res posebne dodatke, kot je posebna armaturka, sedeži so odlični, celo šivi imajo poleg estetske čisto uporabno funkcijo, ker lepše skrbijo za zračenje. Na predstavitvi so še posebej izpostavili, kako pomemben je bil zvok vrat pri zapiranju, ko so razvijali avto. To je tisto, kar kupce v tem segmentu še posebej zanima.
Nova platforma za Lexus (GA-C), ki si jo seveda delijo z nekaterimi avti pri Toyoti (C-HR, corolla ...), je omogočila veliko novosti. Predvsem je bil njihov osnovni namen, da je težišče čim nižje in karoserija karseda čvrsta. Odlično jim je uspelo, samo 594 mm od tal je, kar je čisto malo višje, kot so med vožnjo voznikovi boki, zato bi se moral počutiti kot eno z vozilom. Med prvo vožnjo je bilo hitro jasno, da se kljub masi lepo pelje, je dovolj odziven, samo še malo več občutka na volanu si želimo vozniki za piko na i. Ampak za povprečnega uporabnika je že to več, kot si lahko želi.
Vsa vrata so iz aluminija, s čimer so prihranili 27 kilogramov.
Si pa seveda želi več prostora. Spredaj ga je veliko, dovolj ga je tudi na klopi zadaj, čeprav je avto dokaj nizek, voznikov sedež pa je po višini nastavljiv za kar 60 milimetrov, da lahko uživajo tisti, ki radi sedijo visoko in pač zato kupujejo križance, da vidijo pokrov motorja pred sabo, ali pa tisti, ki se radi peljejo malo hitreje in sedijo zelo nizko. Pri Lexusu so ogromno pozornosti posvetili zvočni izolaciji, da je vožnja karseda prijetna, zanimiva pa je tudi izbira materialov: vsa vrata so iz aluminija, s čimer so prihranili 27 kilogramov, tista od prtljažnika so pa iz polimera, po domače plastike.
Čisto zadaj v prtljažniku je prostora malo. Pri različici s sprednjim pogonom 320, pri tisti s štirikolesnim pa 283 litrov. V osnovi je avto namenjen tistim, ki ne bodo vsak dan s sabo vozili kupa krame, ko bo potrebno, bodo pa na streho zmontirali strešni kovček. V tem avtu pač mora biti še prostor za baterijo in morebitni dodatni motor, če ima štirikolesni pogon, ki ga imenujejo E-four. Slednji ima moč okoli 7 ’konjev’ in ga nadzoruje elektronika za stabilnost vozila, z dodelanim podvozjem tehta do 60 kilogramov in je namenjen lažjim speljevanjem na spolzki podlagi ter vožnji v ovinke, ne pa pri zmogljivostih ali terenskih podvigih. Skupna moč je zato enaka, ker deluje predvsem takrat, ko bencinski motor še ne razvije največje moči.
UX poganja seveda hibridni sklop četrte generacije, zato oznaka 250h, ki skriva termalno izjemno učinkovit dvolitrski bencinski motor (112 kW/152 KM) s kompresijskim razmerjem kar 14:1 in električnega (80 kW/109 KM), ki skupaj proizvedeta 135 kW, 184 ’konjev’. Menjalnik je v tem primeru elektronski CVT, z izboljšavami pri delovanju in boljšo zvočno izolacijo pa je manj tistega neprijetnega hrupa, ki je bil značilnost tovrstnih hibridov. Baterija (NiMH) je zdaj nekoliko manjša in bolj zmogljiva, nameščena pa je pod zadnjicami potnikov na klopi. Pri nas bo na voljo tudi 4 tisočake cenejši model z bencinskim motorjem z dvema litroma in 126 kW (171 ’konji’) za manj kot 30 tisoč evrov in predvsem za tiste, ki ne želite hibrida, ki bo sicer predstavljal kar 90 odstotkov prodaje.
UX bo pri nas na voljo konec marca, ima pa najmanjše izpuste CO2 v razredu, kar je spet pomembno za določene kupce, ki lahko s tem uveljavljajo olajšave. Konec leta pa pripelje še prvi čisto električen lexus UX300e. Električni motor s 150 kW (204 KM) bo poganjal sprednji kolesi, s 53 kWh baterijo pa bo prevozil do 350 kilometrov. Do 100 km/h se bo pognal v 7,6 sekunde in dosegel največ 160 km/h.
Zakaj želite tega, ki smo ga premierno vozili? Morda že zato, ker ima tako aerodinamične zadnje luči, da se zrak ne vrtinči in je vožnja tišja ter poraba manjša. Ali pa zato, ker je edini samopolnilni hibrid v razredu. V vsakem primeru je UX avto, ki ga boste opazili, ko se bo peljal mimo vas, če ga že slišali ne boste.